שתף קטע נבחר
מונדיאל 2014

גם גביע לא יהפוך את מסי לגדול מכולם

הוא לא מנהיג, בורח מהכדור פעמים רבות ומעולם לא עמד למבחן בקבוצה קטנה. לפני שמדברים על מראדונה, בואו נראה קודם שמסי גדול יותר מאריין רובן, שבינתיים נראה טוב ממנו במונדיאל

גם אם לאו מסי יניף ביום ראשון את הגביע העולמי, הוא לא יצליח להסיר את הצל הענק שמכסה את גופו הצנום. הוא לא יצליח להיות הגדול מכולם. ויסלח לי פלה, הכוונה היא כמובן לאינדיאני מצריפי העוני של בואנוס איירס – דייגו ארמנדו מראדונה.

 

מונדיאל 2014 ב-ynet ספורט:

 

אני שומע יותר מדי דיבורים על כך שהפרעוש יצטרך למחוק את הכוכבית של זכייה במונדיאל כדי להיות מספר ‭.1‬ נכון, מבחינת מספרים ותארים מסי כבר השאיר את מראדונה הרחק מאחור, אבל הוא לא יצליח להיכנס לנעליים הענקיות של מי שלפחות בעיניי הוא הגדול מכולם. כן, מבחינה סטטיסטית מסי עושה את העבודה במונדיאל הזה. אי אפשר להתעלם מארבעה שערים ובישול, אבל קשה לומר שהיכולת שלו הייתה מסעירה, וברבע הגמר מול בלגיה הוא נעלם לגמרי. הוויכוח הזה לא יסתיים גם בתום המשחקים בברזיל, והדעות יישארו חלוקות. פפ גווארדיולה, למשל, שאימן את מסי, אמר שלא ראה מעולם שחקן כמו מראדונה.

 

דומים למסי? שלחו תמונה לתחרות הכפילים שלנו ותוכלו לזכות בטאבלט

 

מול בלגיה הוא נעלם לגמרי. מסי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מול בלגיה הוא נעלם לגמרי. מסי(צילום: AFP)

 

הייתי רוצה לבחון את היכולות של מסי דרך נאפולי הקטנה, שאותה הפך דייגו למועדון פאר עם שתי אליפויות, ולא דרך ברצלונה – הקבוצה הטובה בהיסטוריה של הכדורגל. מסי הוא לא מנהיג, לא לוקח על עצמו מספיק, ובמדד היעילות של אופ"א בברזיל הוא מדורג רק במקום ‭.13-ה‬ זה אומר הרבה.

 

הכריזמה שנטפה ממראדונה, האישיות, המנהיגות והאחריות שלקח בכל דקה, זה משהו שמסי לא נולד איתו. מעולם לא ראיתם את דייגו בורח מהכדור בדקות רבות כפי שעשה הפרעוש יותר מדי פעמים – גם במדי בארגנטינה וגם בעונה שעברה בבארסה.

 

הגדול מכולם. דייגו מראדונה (צילום: AP) (צילום: AP)
הגדול מכולם. דייגו מראדונה(צילום: AP)

 

וגם אוהדי האלביסלסטה יודעים זאת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
וגם אוהדי האלביסלסטה יודעים זאת(צילום: AFP)

 

נבחרת ארגנטינה הנוכחית, כמו זו ממקסיקו ‭,1986‬

היא בינונית למדי, כפי שיכולנו לראות בחמשת המשחקים שלה עד כה בברזיל, אבל למרות זאת היא טובה יותר מזו של חורחה ולדאנו וחורחה בורוצ'אגה, שהיו הצוות המסייע של מראדונה. מסי נהנה מתותחים כמו אנחל די מריה, גונסאלו היגוואין, סרחיו אגוארו ואסקיאל לאבסי.

 

אם לא ענייני הקוקאין, דמות הילד הרע, יד האלוהים ועוד לא מעט שערוריות – היינו מקבלים מראדונה משובח יותר, כזה שהיה מחדד את היתרון האיכותי על מסי.

 

הפרעוש ייבחן הלילה בזכוכית מגדלת על ידי העולם כולו. לפני שמדברים על מראדונה, בואו נראה קודם שמסי גדול יותר מאריין רובן, שבינתיים נראה טוב ממנו במונדיאל בברזיל.

 

עוד ב-ynet ספורט:

צפו בפציעה של ניימאר בצורה שעוד לא ראיתם

רגע מרגש בין מסי לילדים לפני המשחק נגד בלגיה. צפו

ככה מגיב השדר הארגנטינאי במהלך השער של גונזלו היגוואין נגד בלגיה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים