יום שני, 13.05.2024 שעה 08:45
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

פישר: לשחק בארץ? קודם רוצה לקבל דרכון

הסנטר החדש של נבחרת ישראל, המבוקש על ידי מכבי ת"א וירושלים, לא ממהר להכריע בנוגע לעתידו: "אחשוב על הצעד הבא, מכיר חלק מהשחקנים ממכבי"

|
ד´אור פישר באימון של נבחרת ישראל (משה חרמון)
ד´אור פישר באימון של נבחרת ישראל (משה חרמון)

נבחרת ישראל החלה אתמול (ראשון) באופן רשמי את אימוניה לקראת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה בבית מכבי עם 17 שחקנים, כאשר מי שגנב את ההצגה היה הסנטר האמריקאי, דיאור פישר.

יוגב אוחיון הפצוע וסילבן לנדסברג שלא התאים מקצועית שוחררו מהסגל. גל מקל, שיקיים סדרת משחקים בליגת הקיץ בלאס וגאס עם דאלאס מאבריקס ועומרי כספי, שעובר אימונים אישיים והכנות לעונה הבאה ב-NBA בארה"ב, נעדרו. בנוסף, אלכס טיוס הבהיר לא פעם כי אינו מעוניין להגיע לשרת את הדגל.

הנבחרת סובלת ממחסור בשחקני פנים ולסגל הוזמנו ליאור אליהו, יניב גרין, אלכס צ'וברוביץ' ואלישי כדיר. עקב המחסור בגבוהים נאלצת הנבחרת לאזרח שחקנים זרים והאחרון בתור הוא סנטר באמברג הגרמנית בעונה החולפת, ד'אור פישר.

פישר, 33, הגיע לארץ לפני למעלה משבוע והפגין רצינות גבוהה. האמריקאי יצר קשר עם מקל, כספי, רביב לימונד, ושחקנים נוספים והחל להשתלב באימוני הרשות של אדלשטיין במטרה להיכנס לכושר משחק בהקדם האפשרי. פישר נשמע נלהב ללבוש את המדים הלאומיים ובקרוב מאוד צפוי להשיג דרכון ישראלי, לאחר שקיים ראיון מסכם מול הרשויות וקיבל אשרת עבודה בישראל.

אדשלטיין: "הנבחרת זה חלון הראווה"

"התהליך נמצא כרגע בשלבים הסופיים. קיימתי ראיון ביחד עם אשתי ביום רביעי שעבר וכולי תקווה שהדרכון יגיע בהקדם האפשרי", אמר פישר בראיון ל-ONE בהתבטאות תקשורתית ראשונה מאז הגיע לארץ להשתתף באימוני הנבחרת.

"היה רצון כולל של כל המעורבים", הסביר פישר לתהליך הגעתו לנבחרת. "אשתי ומשפחתה מאוד רצו שאקבל אזרחות כי אנחנו מצפים לבן באוגוסט הקרוב, כך שהרגשנו שעכשיו זו תקופה נכונה וזמן טוב בשבילי לבוא ולשחק עבור נבחרת ישראל", הוסיף. 

שון דאוסן וד´אור פישר (משה חרמון)
שון דאוסן וד´אור פישר (משה חרמון)
 

הדרכון הישראלי של פישר מושך עניין רב בקרב אריות הליגה, מכבי תל אביב והפועל ירושלים, אולם דרישותיו הכספיות שהגיעו לאיזור ה-700 אלף דולר נטו לעונה, הרתיעו את האדומים והעלו ספקות בנוגע לצירופו לשורות הצהובים. לפישר הצעה מבאמברג לשוב לשנתיים נוספות, אולם בשלב זה כל האופציות פתוחות.

"לשחק בישראל? אני לא יודע מה יקרה. כרגע הפוקוס שלי הוא סביב קבלת הדרכון הישראלי. אחרי שנסגור את הפינה הזאת אוכל לחשוב על הצעד הבא והיכן אשחק", הגיב. 

לפישר כזכור עבר של שנתיים בשורות אלופת אירופה, מכבי תל אביב, כאשר שיחק במדיה כסנטר פותח בתקופתו של פיני גרשון. בין שחקני הנבחרת עימם חלק את חדר ההלבשה בהיכל נוקיה ניתן למצוא את ליאור אליהו, יניב גרין, גיא פניני, כספי ולימונד.

ד´אור פישר (משה חרמון)
ד´אור פישר (משה חרמון)
 

כשנשאל על תהליך הקליטה בנבחרת וקבלת הפנים על ידי שחקני הסגל אמר פישר, "שיחקתי שנתיים במכבי כך שאני מכיר את ליאור, יניב, גיא ועוד וגם שיחקתי נגד ישראלים רבים נוספים. כיף לעלות איתם שוב כל הפרקט ולראות איך המשחק שלי משתלב בנבחרת". 

בנוגע לגילו המבוגר יחסית, כושרו הפיזי, ועל כך שהרבה גורמים בכדורסל נתנו להגעתו למדים הלאומיים סיכוי אפסי סיכם פישר: "בתור מקצוען אני עולה לפרקט כל פעם בהתרגשות גדולה. לייצג את ישראל ברמה הבינלאומית יכול להיות צעד גדול עבור הקריירה שלי. הרזומה שלי מוכיח שאני משתפר משנה לשנה, כך שמבחינתי גיל זה רק מספר ולא משקף את היכולת שלי לתרום או משפיע עלי. להיפך, הקמפיין עם הנבחרת הולך להיות אתגר טוב בשבילי".

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */