שתף קטע נבחר

הממשלה תסייע לעיריות בגביית מס מסרבנים

במסגרת דיוני הממשלה על הרפורמות המבניות הכללות בחוק ההסדרים, הוחלט להקים רשות ממשלתית שתסייע לרשויות המקומיות בגביית מיסים. על הכוונת: סרבני אגרות מים

רשות ממשלתית חדשה לבקרה על השלטון המקומי תוקם ותפעל להגדלת ההכנסות ממסים של הרשויות המקומיות, שרבות מהן מתקשות להתמודד עם קשיי הגביה של הארנונות ותשלומי המים. הממשלה דנה היום על הקמת הרשות יחד עם שורת רפורמות במשק המתוכננות במסגרת חוק ההסדרים לתקציב 2009/10.

 

 

הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, גילה לממשלה כי ברשויות מקומיות לא מעטות שיעור גביית התשלומים עבור מים וביוב הוא חד-ספרתי, פחות מ-10%. זאת עקב חולשת הרשויות שאינן מפעילות סנקציות נגד הסרבנים של תשלומי המים. בלינקוב אמר כי הרשות החדשה תסייע לשר הפנים בגיבוש אמות מידה לטיפול בסרבנים.

 

זיכרונות ילדות

השר סילבן שלום ציין כי מדובר בתופעה היסטורית שחקוקה בזיכרונו מתקופת ילדותו בבאר-שבע. "התושבים בשכונה שלנו שילמו את חשבונות החשמל ולא את חשבונות המים כי הם פחדו שינתקו להם את החשמל, אבל ידעו כי את המים העירייה לא תעיז לנתק".

 

ראש הממשלה נתניהו אמר בהקשר זה כי אם התופעה של גביית מס נמוכה אופיינית רק לשכבות אוכלוסייה חלשות מבחינה סוציו-אקונומית, המדינה והשלטון המקומי חייבים לחשוב על פתרונות נקודתיים. אבל אם הסרבנות אן ההתחמקות מתשלומי המסים חוצה גבולות כלכליים וחברתיים, אסור לרשויות לעבור על כך לסדר היום.

 

הממשלה תכננה לפצל את ההצבעה על רכיבי חוק ההסדרים. לאשר היום בתום הדיון את קובץ הרפורמות במשק ללא זיקה ישירה לביצוע התקציב הדו שנתי, ולהתמקד בישיבה הבאה מחרתיים (ג') בדיון ואישור רכיבי החוק בעלי הזיקה הישירה לתקציב, הכוללים בעיקר את הגזירות השונות. בגלל קושי מנהלי הוחלט לקיים את כל ההצבעות מחרתיים.

 

האוצר הסתפק בהצגת ראשי הפרקים של הרפורמות השונות במליאת הממשלה, והדיון לגופה של כל רפורמה נמשך החל מהערב בקבינט הכלכלי. רפורמות נוספות שנסקרו היום: החלפת מנהל מקרקעי ישראל ברשות למקרקעין; השלמת הרפורמה בבעלות וניהול נמלי הים שהחלה לפני 4 שנים; הסדרת ההולכה והחלוקה של הגז הטבעי; חיזוק הפריפריה באזורי תעשיה גדולים; וקביעת לוח זמנים מקוצר לרישום תרופות חדשות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חשמל משלמים. מים - לא תמיד
צילום: הרצל יוסף
מומלצים