שתף קטע נבחר

הוויתור של חיפה על היורוקאפ - שערורייה / טור

סגנית האלופה לא רוצה להשתתף במפעלים האירופים, קבוצות הליגה הלאומית לא רוצות (או יכולות) לקחת חלק בליגת העל. הגיע הזמן לתנאים קשוחים ומגבלות. וגם: פרשנות "החוכמה" בדיעבד במונדיאל. אריה מליניאק ברביעי

הויתור של מכבי חיפה על זכותה לשחק ביורוקאפ בעונה הבאה, הוא שערורייה בלתי רגילה. אחרי שג'ף רוזן נפגש עם ג'ורדי ברטומאו והתחנן לשחק ביורוקאפ ואחרי שחיפה הייתה במרחק של סל מתואר אליפות נוסף, רוזן ויתר.

 

נכון שמדובר בהוצאה כספית לא קטנה, אבל מנהלת הליגה ועוד גופים היו מוכנים לסייע. זה לא הספיק, כי יש כנראה משהו מעבר לכסף שמונע מחיפה את ההשתתפות. קרה כבר בעבר שקבוצות ויתרו על זכות ההשתתפות בגביעי אירופה. הבולטת ביותר הייתה של הפועל ירושלים ב-2004, שויתרה על השתתפות ביורוליג אחרי הזכייה בגביע יול"ב. הירושלמים מצטערים על הויתור הזה עד היום ולקח להם עשר שנים לתקן את הטעות. חשוב לזכור שלירושלים לא היה אז אולם מתאים לאירוח משחקי יורוליג וכמעט כל השחקנים עזבו לאחר הזכייה בגביע יול"ב.

 

הסיבות לויתור רק כלכליות? ג'ף רוזן (צילום: טל מילר) (צילום: טל מילר)
הסיבות לויתור רק כלכליות? ג'ף רוזן(צילום: טל מילר)

 

קל לשפוט קבוצה שמוותרת על השתתפות באירופה. קשה לקבל ויתור על עלייה לליגת על. אם קבוצה מוותרת על הפרס, בשביל מה לשחק? מצד שני, מדובר בסכומי כסף שלמעטים יש. כשהפועל ת"א ויתרה על כרטיס חופשי לליגת על, זה היה סיפור קצת שונה, כי הציעו לה "להיכנס בלי תור". אבל היו קבוצות שויתרו על עלייה לליגת על וגרמו לקבוצות שהיו אמורות לרדת, להישאר. זה חטא על פשע, אבל כשאין כסף אז אין.

 

הבעיה היא לא רק של הקבוצות, אלא בעיקר של איגוד הכדורסל בכל הנוגע לליגה לאומית ומנהלת ליגת על. הויתור של הפועל ירושלים על ההשתתפות ביורוליג ב-2004 והויתור של קבוצות על העלייה לליגת על, הייתה צריכה להדליק מזמן אור אדום. מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל צריכים לנקוט בצעדי מנע כדי שהתופעה לא תישנה.

 

קבוצה שמגיעה לשלב הפלייאוף בלאומית לא תוכל להשתתף אלא אם תפקיד בטחונות שהיא תממש את זכותה לעלות לליגת על. קבוצה שמגיעה לארבע האחרונות בליגת על, חייבת להפקיד בטחונות שתשחק ביורוליג או ביורוקאפ. מצד שני, צריך גם לדאוג לפרס כספי, כדי לממן לפחות חלקית את ההוצאה ולתת תמריץ לבעל הקבוצה לשחק באירופה. לא יתכן שאליפות תהפוך לעונש.

 

בשביל מה נלחמו נגד הירידה? ברק נתניה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בשביל מה נלחמו נגד הירידה? ברק נתניה(צילום: אורן אהרוני)

 

המכתב של גברת ברנדי

לפני שבועיים מחאתי נגד הענקת אזרחות אינסטנט לדאור פישר וחטפתי מכל הכיוונים. כעסו עליי שאני פוגע בסיכויים של נבחרת ישראל להצליח במוקדמות אליפות אירופה. אוהדי הפועל ירושלים כעסו שאני דופק להם החתמה חשובה. אוהדי מכבי ת"א האשימו אותי שנזכרתי למחות נגד ההתאזרחות של פישר, רק כשמכבי ת"א נוספה כאופציה. הכל אישי, כפי שמוכיח המכתב הבא:

 

"אני נשואה לסטנלי ברנדי (שיחק במכבי והפועל חיפה). אנחנו נשואים כבר חמש שנים, עשר שנים אנחנו חיים ביחד בישראל. יש לנו ילד בן שלוש ואין לנו שום רצון לעזוב את הארץ. משום מה, משרד הפנים מערים קשיים. סטנלי טרם קיבל עד היום את האזרחות המיוחלת, למרות שפניתי מספר פעמים לעוזר של גדעון סער, כדי שיקצר הליכים מפאת גילו של סטנלי. הוא אמר שאנחנו צריכים לחכות את הזמן שנותר לנו לפי חוק ההתאזרחות, שזה ארבע שנים מהרגע שמקבלים א/5, שזו תעודת זהות כתומה (תושב ארעי). את תוקף התעודה צריך לחדש כל שנה.

 

סוגיית ההתאזרחות של דאור פישר (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
סוגיית ההתאזרחות של דאור פישר(צילום: אלי אלגרט)

 

מאחר שמדובר בספורטאי ומפאת גילו של סטנלי, ביקשנו לזרז את התהליך. הוא לא מתכוון להשתמש באזרחות באירופה כמו ששאר המתאזרחים עושים, אלא רק לשחק בקבוצות בליגות הנמוכות בארץ, אבל כאשר מדובר בשחקן שלא משחק בקבוצה גדולה גדולה, למשרד הפנים יש זמן.

 

סטנלי כבר 14 שנים בארץ. למה אנחנו צריכים לחכות את כל הזמן הזה, כאשר אנשים שבכלל לא חיים פה, באים לשחק כדורסל לשנה-שנתיים ומקבלים אזרחות ביום שהם נוחתים בישראל. כאשר שחקן שקבוצה גדולה רוצה אותו או נבחרת ישראל, מאזרחים את אותו השחקן בצי'ק. אם תפרסם את מכתבי, אני מקווה שזה יזרז את התהליכים.

 

בברכה, לימור נחום, אשתו של סטנלי ברנדי".

 

העניין הועבר לטיפול משרד הפנים. נקווה לבשורות טובות.

 

חכמת הבדיעבד

ואי אפשר בלי קצת מונדיאל. בוקר טוב לכתבי ופרשני הכדורגל. הטורניר עומד באמת בהבטחות, למרות שהאצטדיונים מוכנים והטורניר מתקתק, לא כמו שהפחדתם אותנו (כמו בדרום אפריקה, בסוצ'י ובאולימפיאדת לונדון). יש גם גיבורים חדשים (בשבילי).

 

מי שמע עליו לפני? חאמס רודריגס (צילום: AP) (צילום: AP)
מי שמע עליו לפני? חאמס רודריגס(צילום: AP)

 

התאהבתי בקולומביה אחרי שהעיפה את אורוגוואי. הצגה ענקית של חאמס רודריגז. האמת שהרגשתי קצת אידיוט כשקראתי ש"כולנו מכירים את חאמס רודריגז כבר המון זמן", כי אני גיליתי אותו רק במוצאי שבת, כשהוא הפציץ מהאוויר את השער שייכנס כנראה לפנתיאון.

 

למה גיליתי את חאמס רק עכשיו? שמעתי עליו בעבר כשחתם במונאקו בתחילת העונה, אבל אני לא פריק של הליגה הצרפתית וגם לא התעוררתי לראות את המשחקים ששודרו במונדיאל הזה באחת בלילה. אני נהנה מרוב המשחקים, אבל מעדיף שינה טובה על משחק בין קולומביה ליפן או יוון.

 

בסקירות לקראת המונדיאל דיברו על קולומביה בעיקר בהקשר של הפציעה של פלקאו. זה שאיננו היה יותר מעניין מחאמס רודריגז שישנו. הייתי מצפה ממומחי כדורגל שמנתחים את הסיכויים לפני הטורניר, שיתייחסו למי שהפך פתאום ל"יורשם של כריסטיאנו רונלדו ולאו מסי". עד כדי כך.

 

מונדיאל נהדר בינתיים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מונדיאל נהדר בינתיים(צילום: AFP)

 

כנראה שהייתי עסוק מדי בזמן האחרון בלברון ג'יימס וקליבלנד קאבלירס, ופספסתי משהו. אז הלכתי לגוגל לבדוק מה נכתב לקראת המונדיאל על "חאמס רודריגז". גוגל זוכר הכל, וכל מה שמצאתי שם עד לפני יומיים היו טונות של תמונות וכתבות על מסי, ניימאר ורונלדו.

 

פרשן הוא לא נביא, אבל תמיד יש סימנים מוקדמים. בעיניים של הדיוט. קשה לתת לעובדות לקלקל סיפור טוב, עד שילד אחד צועק שהמלך הוא עירום. למרות ההברקות של ניימאר, נבחרת ברזיל מודל 2014 היא אחת החלשות בתולדותיה. לכן כאשר ישאלו אתכם בעוד עשר שנים מה אתם זוכרים ממונדיאל 2014, אתם תענו: את הנשיכה של לואיס סוארז. את הכוכב הבא נגלה כנראה בעצמנו.

 

עוד ב-ynet ספורט:

צפו באוהד ה''נכה'' שפרץ למגרש במשחק של ארצות הברית ובלגיה

ככה חגגו בבואנוס איירס את עליית ארגנטינה לרבע הגמר

צפו בסיוט שעברה ברונה מרקזין, חברתו של ניימאר במשחק של ברזיל נגד צ'ילה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים