שתף קטע נבחר
עמיר פלג

תנו לחיות לחיות

לא מעט בעלי חיים בעולם משוועים לסיום המונדיאל כדי לשוב לשגרת חייהם. כולל הגמל שצריך לברך ברכת הגומל. עמיר פלג על החיות המהמרות, וגם: הוופל הבלגי נגד מקדונלד'ס וההבדל הקטן בין ניר לוין ללותר מתיאוס

שלב שמינית הגמר הגיע לסיומו, ומספר חיות מסכנות יוכלו לנוח יומיים לפני שמנצלים אותן במסווה של "הימורים על משחקי המונדיאל".

 

  

הסיפור הקטלני ביותר מתקשר לשאהין, הגמל מאיחוד האמירויות, ש"צדק" בחמישה מששת משחקי שמינית הגמר עד אמש. אבל תחילת הקריירה הנבואית שלו הייתה זרועת מכשולים, כולל שמועות זדוניות על חיסולו. זה קרה אחרי שהוצבו בפניו, בחול המדברי, שני שלטים עם דגלים של פורטוגל וגרמניה. שאהין בחר לנגוס בדגל הפורטוגלי, הגרמנים כבשו רביעייה, וברשת נפוצו שמועות על כך שהשייח' המאוכזב מבהמתו הרג אותו מיד לאחר שריקת הסיום.

 

השמועות על מותו היו מוקדמות, והגמל יכול היה לברך ברכת הגומל. למחרת שאהין הימר שוב והתחיל גם לפגוע. מיד אחרי המשחק בין אורוגוואי לאיטליה העמידו בפניו עוד מבחן, כשהניחו בפניו שתי תמונות, אחת עם דיוקנו של מייק טייסון והשנייה של לואיס סוארס. הגמל נשך בלי לחשוב פעמיים את החלוץ של אורוגוואי.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

כמו הקולגות מרחבי העולם גם מקס, הלמור מהספארי ברמת גן, צריך להאשים בהפרת חייו השלווים את פול התמנון. היצור הימי מגרמניה הפך לסלב עולמי במונדיאל בדרום אפריקה, כששלח את זרועותיו לעבר הדגל של הנבחרת המנצחת. הוא "צדק" בשמונת המשחקים הראשונים, אחר כך היו גם פספוסים כמובן, אבל הניצחון הספרדי על הולנד בגמר מיתג אותו כאייקון לא פחות מאורי גלר. אחרי הטורניר ב-2010, האקווריום שלו הפך מוקד עלייה לרגל עבור אלפי תיירים מרחבי העולם, עד שמת בשיבה טובה וזכה סוף־סוף למנוחה.

 

פול התמנון. אייקון לא פחות מאורי גלר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פול התמנון. אייקון לא פחות מאורי גלר(צילום: רויטרס)

 

מאז, גני ספארי למיניהם, גני חיות, חוות לגידול בהמות, פארקי מים ומרכזים זואולוגים ברחבי העולם מנסים לרכב על הגל ומטרידים את שלוות חייהם של יצורים תמימים, שרובם גם לא מזיקים לאדם כמו סוארס, למשל.

 

ב-Kick כבר ביקרתם?

 

אם יתמזל מזלם של אותם בעלי חיים, הם ירוצו/יעופו/ישחו לעבר הדגל המפסיד על ההתחלה ויוכלו לחזור לשגרה. זה מה שקרה לסריימה אדומת הרגליים (מעין סוג של אנפה בריטית) שבגן החיות החליטו לקרוא לה "סטיבי ג'י". כמו הכוכב שעל שמו היא קרויה, גם הסיפור שלה במונדיאל נגמר כבר בשלב הבתים.

 

טאקה הארמדיל בפעולה (צילום: AP) (צילום: AP)
טאקה הארמדיל בפעולה(צילום: AP)

 

אבל רובם נאלצים להמשיך לספק סחורה גם אחרי נפילות. לחלקם שמים שתי קערות מזון עם דגלי הנבחרות (כמו למשל פלופסי הקנגורו האוסטרלית , קרלי התרנגולת הקנדית ו"מאדאם שיבה" חזירת הים השווייצרית). לאחרים, אפילו אוכל לא נותנים. בין אלה תוכלו למצוא את הצב הברזילאי "ראש גדול", שמשני צידי הבריכה שבה הוא שבוי הציבו שערים עם דגלים כמו במשחק כדורמים, את הפילה הגרמנייה נלי שבועטת בכדור, ואת דילון הארמדיל הסקוטי שפשוט מתבקש לצאת מהכלוב ולרוץ לכיוון כלשהו.

 

הסיפור המגעיל ביותר התרחש ביורו 2012, כאשר נחש בגרמניה הוכנס לכלוב עם שני עכברים לבנים, שלכל אחד מהם הוצמד דגל של אחת מהנבחרות המתמודדות. פשוט דוחה.

 

מקס הלמור. גם בישראל סומכים על החיות (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
מקס הלמור. גם בישראל סומכים על החיות(צילום: יריב כץ)

 

בניגוד לכל מנצלי החיות, עמותה אנגלית שפועלת למציאת בית חם לחיות עזובות מצאה דרך משלה להילחם בתופעה. שם מציגים מדי יום את הכלבה ביילי, שמתבקשת לבחור היכן לישון כשלפניה מונחות שתי עריסות קטיפה חמימות שעליהן דגלי הנבחרות. לפני המשחק מול ארה"ב אתמול, הכלבה העדיפה להתכרבל בעריסה עם הדגל הבלגי - לשמחת הסוס השחור של המונדיאל.

 

הוופל הבלגי נגד מקדונלד'ס

טירוף הכדורגל בארה"ב מגיע לשיאים מוזרים. למשל, הרשת "וופל האוס" האמריקאית, שלפני המשחק מול בלגיה אתמול קראה להחרים את הוופל הבלגי בעל המוניטין, צעד שכמוהו לא זכור בכדורגל העולמי מאז שאוהדי הפועל ת"א קראו להחרים את המוצרים של "עלית".

 

ואת יאלו הפיל אתם מכירים? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ואת יאלו הפיל אתם מכירים?(צילום: רויטרס)

 

אנשי השיווק של חברת הוופלים האמריקאית טענו שאכילת וופל בלגי בעיתוי הנוכחי משולה ל"בגידה ספורטיבית", אבל זה היה אקט שרלטני ושקוף בערך כמו שבאולפני MGM יקראו להחרים סרטים של ז'אן קלוד ואן דאם. לפי הדיווחים, הציבור הבלגי לא נגרר לפרובוקציה ולא החרים השבוע את מקדונלד'ס ואת קוקה קולה.

 

שיעור בפרשנות

שלשום סימסו לי חברים מהארץ שניר לוין נתן בראש למאמן נבחרת יוון פרננדו סנטוס. זה קרה לפני בעיטות ההכרעה מול קוסטה ריקה, כשהמאמן הפורטוגלי בא בטענות לשופט.

 

"ראש גדול" צב הים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"ראש גדול" צב הים(צילום: EPA)

 

ניר לוין, הפרשן והמאמן שהשתתף כידוע בכמה וכמה מונדיאלים, לא עבר על כך בשתיקה. הוא מתח ביקורת נוקבת על סנטוס, שבמקום לתדרך את שחקניו מתעסק עם השופט. מעניין, כי על המאמנים החברים שלו בארץ (תותחים אחד אחד), לוין בדרך כלל אינו מעז לרדת. בסנטוס, שהוביל את יוון לרבע הגמר ביורו 2012 ולשמינית בברזיל, אין לו שום בעיה להיכנס.

 

אחת התוכניות הפופולריות בניתוחי המשחקים כאן היא מגזין הכדורגל של ערוץ SporTV, שכינס לכבוד המונדיאל ארבע אושיות מונדיאל - קפטנים שהניפו במו ידיהם את גביע העולם. הפורום כולל את קרלוס אלברטו שזכה עם ברזיל במקסיקו 1970, דניאל פסארלה הארגנטינאי שהניף ב-1978, לותר מתיאוס שעשה זאת כקפטן גרמניה ב-1990 ופאביו קנבארו שהגיע למעמד השיא בכדורגל העולמי בגמר 2006.

 

סייטיה הפרה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סייטיה הפרה(צילום: EPA)

 

כל אלה יושבים באותו אולפן, עם אוזניות לצורך התרגום הסימולטני, ומנתחים את המשחקים. הם עושים זאת בישיבה, בלי להתלהם, בלי תנועות היסטריות עם הידיים, בלי להקפיא את התמונה על המסך, בלי לסמן חצים ועיגולים סביב שחקנים.

 

אלברטו, פסארלה, מתיאוס וקנבארו לא משחקים אותה פרופסורים לכדורגל כמו טראסט המוחות בארץ ולא מנפחים את השכל, אלא עושים הכל בצניעות. כי מי הם בכלל? בסך הכל ארבעה קפטנים שהניפו את גביע העולם. לא ניר לוין, לא בוני גינצבורג, לא אלי אוחנה ולא שגיא כהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים