יום ראשון, 19.05.2024 שעה 18:59

פעם שלישית סמבה: ברזיל וצ'ילה קבעו עוד דייט

המשחק הראשון בשמינית הגמר יפגיש את הנבחרות ב-19:00. ב-1998 זה נגמר ב-1:4 מוחץ לסלסאו, ב-2010 הברזילאים חגגו עם 0:3. ההיסטוריה חוזרת?

|
רונאלדו וזמוראנו. ההיסטוריה תחזור על עצמה (רויטרס)
רונאלדו וזמוראנו. ההיסטוריה תחזור על עצמה (רויטרס)

להיסטוריה נטייה ברורה לחזור על עצמה. הנבחרת המארחת של מונדיאל 2014, ברזיל, תפגוש ב-19:00 את צ'ילה במשחק הראשון של שמינית הגמר, בתקווה גדולה שאכן ההיסטוריה תחזור על עצמה.

שתי הנבחרות נפגשו בעבר פעמיים בשלב שמינית הגמר, כאשר בשני המקרים ידם של הברזילאים הייתה על העליונה ונשאלת השאלה, האם פעם שלישית סמבה?

השנה - 1998, שלב שמינית הגמר. ברזיל של ריבאלדו ורונאלדו פגשה את צ'ילה של איבן זמוראנו ומרסלו סאלאס וניצחה אותה 1:4 בפאריס.

הברזילאים, שלימים סיימו את אותו טורניר בתבוסה כואבת 3:0 בגמר למאחרת, צרפת, לא התקשו לעבור את המכשול הדרום אמריקאי למרות הדור המוכשר ביותר בהיסטוריית הכדורגל של צ'ילה.

"הדור הנוכחי של צ'ילה שבר את התבנית שלה. לצ'ילה תמיד היו שחקנים טובים אבל זה לא פשוט לייצר דור שלם כזה", אמר איבן זמוראנו הגדול.

השבט ששורד בזכות המונדיאל

"לדור החדש יש גישה שונה, היום כשמדברים איתם הם מדברים וחולמים על זכייה בגביע העולם. אם בנבחרת של 1998 היו שני שחקנים שמשחקים בחו"ל, היום כבר אפשר למצוא 95% משחקני הסגל שמשחקים מחוץ לצ'ילה, ויש להם הרבה יותר כלים להצליח. הם הרבה יותר בוגרים ומנוסים מהדור שלנו והם יכולים לעשות את זה", המשיך זמוראנו.

זמוראנו שכונה באם-באם, סיפר כי גם היום, היה שמח לחזור ולשחק במדי נבחרתו: "בכל פעם שצ'ילה משחקת זה אירוע מאוד מיוחד ומרגש עבורי. לשחק עבור הנבחרת הלאומית זה הדבר הכי חשוב ומשמעותי בחיים שלי". במשחק ההוא זמוראנו לא כבש, מרסלו סאלאס היה זה שרק צימק. צמדים של סזאר סמפאיו ורונאלדו העלו את הסלסאו לרבע.

רונאלדו (רויטרס)
רונאלדו (רויטרס)
 

המפגש השני בדרום אפריקה - עוד נוק-אאוט ברזילאי
בדיוק היום לפני ארבע שנים נפגשו השתיים בפעם השנייה בשמינית הגמר. ברזיל של קאקה ורוביניו התמודדה מול צ'ילה של ארתורו וידאל ואלכסיס סאנצ'ס, אז כישרון עולה בן 21, וגם כאן, הסלסאו חגגו בסיום עם 0:3 מוחץ ביוהנסבורג.

הנבחרת של מרסלו ביילסה החזיקה מעמד עד לדקה ה-35 אך תוך שלוש דקות בלבד איבדה את המשחק וגם את הטורניר. ז'ואן פתח את החגיגה כשהתרומם נהדר לכדור קרן ונגח בעוצמה הישר לרשת. שלוש דקות מאוחר יותר, רוביניו פרץ באגף שמאל, השאיר אחריו שני שחקני הגנה והעביר מסירת רוחב לקאקה. קשרה של ריאל מדריד דאז המשיך במסירת עומק גדולה והותיר את לואיס פביאנו לבד מול השוער. החלוץ עבר בקלות את קלאודיו בראבו ורץ לחגוג את השער השני.

פביאנו מכניע את בראבו (רויטרס)
פביאנו מכניע את בראבו (רויטרס)
 

בדקה ה-59 במשחק, עוד מתפרצת קטלנית של ברזיל מצאה את ההגנה לא מוכנה ולאחר מבצע קבוצתי ענק, רוביניו נעץ את המסמר האחרון ושלח את ארץ הסמבה לחגוג בדרך לרבע הגמר.

שחקני ברזיל חוגגים עם רוביניו (רויטרס)
שחקני ברזיל חוגגים עם רוביניו (רויטרס)
 

כבר הלילה נוכל לדעת האם ההיסטוריה אכן משחזרת את עצמה או שמא לחניכיו של חורחה סמפאולי יש תוכניות אחרות. הסגל הצ'יליאני שהובס לברזיל לפני בדיוק ארבע שנים, התבגר והתחשל מאותה תבוסה וה"לה רוחה" של 2014 לוחמת יותר, רוצה יותר, מוכנה יותר ובעיקר מחכה לנקמה. ואין נקמה מתוקה יותר מלהדיח את המארחת כבר בשמינית הגמר. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */