שתף קטע נבחר

החלב הגולמי יתייקר ב-6.81% ביולי

המחיר יעלה ב-14.59 אג' ל-2.2883 שקלים לליטר ויישאר כך במשך רבעון. העלייה היתה צפוייה להיות גבוהה יותר בשל התייקרות מזון הפרות, אך מותנה משום שבמשרד החקלאות מצפים שעלויות הייצור ירדו ברבעון הבא

עכשיו זה רשמי: מחיר המטרה של החלב (המחיר שמקבל הרפתן מהמחלבה עבור החלב הגולמי) יעלה ב-14.59 אג' ויעמוד על 2.2883 שקלים לליטר במקום 2.1424 שקלים ויישאר כך במשך רבעון. מדובר בעליית מחיר של 6.81%.

 

 

משמעות הדבר היא שמוצרי החלב עשויים להתייקר בטווח הקרוב ובטווח הרחוק יותר עשוייה להיות התייקרות במוצרי החלב שמחירם נמצא בפיקוח. "בהתאם לנוהל, מחירי מוצרי החלב בפיקוח יובאו לדיון בוועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות", כך נמסר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

 

עוד מסרו במשרד כי העלייה במחיר המטרה היתה אמורה להיות על פי התחשיב, בגובה של 18.1 אגורות, עלייה של כ-8.4% אך זו מוּתנה' משום שבמשרד מצפים כי עלויות הייצור של חלב גולמי ירדו ברבעון הבא.

 

מחיר המטרה של החלב נכון לחודש יוני. אחרי שהמחיר ירד - הוא שוב במגמת עלייה (מתוך אתר מועצת החלב) ()
מחיר המטרה של החלב נכון לחודש יוני. אחרי שהמחיר ירד - הוא שוב במגמת עלייה (מתוך אתר מועצת החלב)

 

רוב עליית המחיר, מקורה בעלייה חדה במחירי התבואות שמשמשות כמזון לפרות, שהושפעו מהבצורת שהוכרזה. העלייה במחיר המטרה מבטאת את הפער בין עלות הייצור לבין המחיר שקיבלו הרפתנים. הרפתן המשיך לקבל מחיר נמוך בגין החלב למרות שחל גידול חד בעלויות ייצורו.

 

רפתן אמר ל-ynet: "תשומות הייצור התייקרו, המדינה מצפה שנשקיע ברפתות והרפתן מקבל רק כ-20 אג' לליטר חלב. הוא לא יכול להעלות מחיר כי המחיר שלו קבוע בחוק בעוד שהמחלבות הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה וכן רשתות השיווק יכולות לייקר מוצרים כאוות נפשן".

 

במשרד החקלאות מסרו עוד כי "הגענו להבנות עם נציגי המגדלים של מזון הפרות למתן את העלייה במחיר המזון, בכדי למנוע עלייה גדולה בהרבה במחיר החלב. הודות לעבודת שטח זו, עלה מחיר התבואה לתחמיץ מ- 720 ₪ לטון לכ-930 שקל לטון, לעומת מחיר עסקאות של 1,350 שקל לטון, אותו דרשו המגדלים".

 

עוד נמסר כי: "על פי הנתונים שנאספו במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, עלה מחיר השחת ב- 49% מ- 800 שקל לטון ל- 1,189 שקל, ומחיר התבואה לתחמיץ (מזון גס לפרות) עלה בכ-30%. בשל עבודת המשרד, התייקרות המזון לפרות הסתכמה רק ב- 20%".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים