שתף קטע נבחר

גודס מאמן מכבי: "מגיל צעיר אני מכביסט"

מי ששימש כעוזרו של דייויד בלאט ב-4 השנים האחרונות, חתם על חוזה לשנתיים הקרובות: "מתכוון להביא את כל הידע והניסיון שלי כדי שנמשיך לכבוש פסגות". המועדון הצהוב: "שמנו דגש על ההמשכיות בקבוצה. גודס הוא הבחירה הטבעית והטובה ביותר להצעיד אותנו קדימה"

זה היה באוויר ועכשיו זה רשמי. גיא גודס מונה היום (ה') למאמנה החדש של מכבי ת"א אחרי שחתם על חוזה לשנתיים, כפי שפורסם אתמול ב-ynet ספורט. גודס (43), מהדמויות הוותיקות בצוות המקצועי של מכבי ת"א, יחליף בתפקיד את דייויד בלאט שהודיע בשבוע שעבר על עזיבה לטובת קריירה ב-NBA.  

 

 

 

בארבע העונות האחרונות שימש גודס כעוזרו של בלאט. הרזומה שלו במועדון הצהוב כולל 8 עונות כשחקן ו-6 עונות כעוזר מאמן, וכעת הוא עומד להתחיל את עונתו ה-15 בהיכל נוקיה.

 

ממכבי ת"א נמסר: "במינוי זה מכבי שמה דגש על חשיבות ההמשכיות בקבוצה. מכבי גאה על כך שהיא נותנת במה מרכזית ומקדמת לא רק שחקנים, אלא גם מאמנים גדולים. עם מעברו של דיHויד בלאט לליגה הטובה בעולם, מכבי ת"א רואה בגיא גודס כבחירה הטבעית והטובה ביותר להצעיד את הקבוצה קדימה".

 

גיא גודס אמר עם מינויו: "כבוד גדול עבורי לאמן את מכבי ת"א. זהו אתגר רציני, אבל אחרי שש שנים כעוזר מאמן במכבי אני מרגיש בשל מקצועית. אני נכנס לתפקיד עם המון ביטחון ואעשה הכל כדי שמכבי תישאר בטופ. עבורי זו סגירת מעגל מרגשת. הגעתי למכבי ת"א בגיל 19, גדלתי והתפתחתי כאן, עברתי עם המועדון אינספור חוויות, הן כשחקן והן כחבר בכיר בצוות המקצועי. אני מודה להנהלה שהביעה בי אמון ונתנה לי את האפשרות להוביל את המועדון הנפלא הזה.

 

גודס חותם על החוזה (אתר מכבי תל אביב) (אתר מכבי תל אביב)
גודס חותם על החוזה(אתר מכבי תל אביב)

 

"אני רוצה להודות לדייויד בלאט, מאמן אדיר וחבר אמיתי. בארבע השנים האחרונות למדתי ממנו המון וגם תרמתי את כל הידע שלי להצלחת המערכת. אני מאחל לו הצלחה ב-NBA, מגיע לו להיות בליגה הטובה בעולם. תודה גדולה אני חייב גם לאוהדים, מהם אני מקבל תמיכה אדירה. הם יודעים שמגיל צעיר אני מכביסט ותמיד נותן את כל כולי. זו אמנם עונתי הראשונה כמאמן ראשי במכבי ת"א, אבל זו גם העונה ה-15 שלי במועדון ואני מתכוון להביא את כל הניסיון והידע שלי כדי שנמשיך לכבוש פסגות".

 

גודס, שהיה אמור להיות עוזרו של ארז אדלשטיין בנבחרת ישראל, לא יוכל למלא את התפקיד בעקבות הפיכתו למאמן הראשי במכבי.

 

זכה ב-20 תארים עם מכבי ת"א, כשחקן וכעוזר מאמן. גודס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
זכה ב-20 תארים עם מכבי ת"א, כשחקן וכעוזר מאמן. גודס(צילום: ראובן שוורץ)

 

את קריירת האימון שלו החל גודס בעונת 2004/5 כעוזר מאמן במכבי ראשל"צ, וכבר במהלך העונה קודם לתפקיד המאמן הראשי במקומו של חנוך מינץ. עונה לאחר מכן גודס הוביל את ראשל"צ למקום השלישי בליגה. בעונת 2006/7 הצטרף לצוות האימון של מכבי ת"א, כעוזרו הבכיר של נוון ספאחיה הקרואטי. עונה לאחר מכן היה עוזרם של עודד קטש וצביקה שרף.

 

בעונת 2008/9 חתם גודס כמאמן ראשי בהפועל ירושלים ואימן בה שנתיים. בקיץ 2010 שב למכבי ת"א ובארבע העונות האחרונות היה עוזרו הבכיר של בלאט. כמו כן שימש כעוזר מאמן נבחרת בריטניה.

 

גודס לא ישמש כעוזרו של ארז אדלשטיין בנבחרת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
גודס לא ישמש כעוזרו של ארז אדלשטיין בנבחרת(צילום: עוז מועלם)

 

גודס החל את הקריירה כשחקן בגיל צעיר מאוד ושיחק עם הפועל חיפה

בליגת העל כבר בגיל 15 וחצי. למכבי ת"א הגיע בגיל 19 וחצי ל"עונת מלחמת המפרץ" (1990/91) יחד עם נדב הנפלד, וכבר בעונתם הראשונה העפילה הקבוצה לפיינל פור.

 

הוא שיחק במכבי ת"א 8 עונות מוצלחות בהן קלע 1,059 נקודות בליגה ו-707 נקודות באירופה. כמו כן, גודס שיחק בכל נבחרות ישראל, בליגות הספרדית והאיטלקית, וכן ברעננה, הפועל ת"א ומכבי ראשל"צ, ובתום עונת 2003/4 הודיע על פרישה.

 

גודס זכה עם מכבי ת"א בקריירה הארוכה שלו (כשחקן ועוזר מאמן) ב-11 אליפויות, 7 פעמים גביע המדינה, פעם אחת באליפות הליגה האדריאטית וכמובן היה שותף לזכייה הטרייה באליפות היורוליג 2014 (20 תארים בסה"כ). לפיינל-פור האירופי הגיע גודס עם מכבי ת"א 4 פעמים – פעם אחת כשחקן ו-3 פעמים כעוזר מאמן.

 

 עוד ב- ynet ספורט:

  • צפו בשדרנית הכי סקסית במונדיאל
  • צפו: מסי שובר לילד ברזילאי את הלב

     


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    גיא גודס
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים