שתף קטע נבחר

אלון: "מי שטוען שלא הצלחנו, לא יצליח בחייו"

לאחר ההדחה המאכזבת מהפלייאוף הבעלים של הפועל ירושלים הודף את הביקורות, מדבר על העתיד ("רוצה להגיע שלב אחד גבוה יותר מהעונה"), מתייחס לסוגיית המאמן ומגלה מה הדבר הכי חשוב לו במועדון. ראיון

למרות עונה סדירה טובה, הפועל ירושלים סיימה את דרכה בניגוד לציפיות כבר בחצי גמר הפלייאוף לאחר שהפסידה 3:1 בסדרה לאלופה מכבי חיפה. 

 

 

למרות האכזבה מההדחה, הבעלים ד"ר אורי אלון מסרב בתוקף לכנות את העונה הזו כלא מוצלחת: "יש לי משהו די קשה להגיד לשאנשים שטוענים שהעונה הזו לא היתה מוצלחת, שלא עמדנו ביעדים שלנו או שלא היה התחלה של שינוי ב-DNA של הקבוצה. האנשים הללו בטח לא הצליחו הרבה בחיים וסביר להניח שגם לא יצליחו, הם לא מבינים מהי דרך ומהי בנייה לטווח ארוך, רוב האנשים רואים את השינוי".

 

אורי אלון. "אנשים לא מבינים מהי דרך" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אורי אלון. "אנשים לא מבינים מהי דרך"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

אלון, כך אפשר להבין מאמין בדרך ולא בהצלחה מיידית. רגע לפני שהוא עולה על המטוס לניו יורק, הוא התפנה להעניק ל-ynet ספורט ראיון בו סיכם את העונה ופירט את התוכניות שלו להמשך.

 

"אני לא זוכר מתי הפועל ירושלים הובילה את הליגה כמעט לכל אורכה, הגיעה ביורוקאפ עד לרבע הגמר והנחילה הפסד גדול למכבי תל אביב", התייחס אלון לעונה החולפת, "צריך לשים דברים בפרופרציות, היו לנו שלושה שבועות לבנות קבוצה, רצנו יפה במהלך העונה אבל הסוף לא היה כמו שציפינו. אפשר להגיד שגם לפציעות היה חלק בכך, אבל אין תירוצים, עם הגל והיכולת שהראינו קיווינו לסיום טוב יותר".

 

הניצחון על מכבי ת"א. מרגעי השיא של העונה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הניצחון על מכבי ת"א. מרגעי השיא של העונה(צילום: אורן אהרוני)

 

בירושלים לא מבזבזים זמן וכבר החלו בהכנות לקראת העונה הבאה. "נלך גבוה יותר", מבהיר אלון, "נסתכל על המערכת כולה ונבצע שינויים מתאימים. אי אפשר להחליף את הכל ואני גם לא רוצה בכך. יש דברים שעבדו, נשאיר את השלד המסוים שימשיך לרוץ קדימה, נשפר כל עמדה שיכולה להפוך את הפועל ירושלים לטובה יותר".

 

אז מה הציפיות בפועל?  

"אני מקווה שבשנה הבאה נגיע להישגים גבוהים יותר, זאת המטרה המוצהרת. אני רוצה להגיע שלב אחד מעבר למה שהגענו השנה, לפחות לגמר וביורוקאפ לפחות לשמונה או ארבע האחרונות. אני לא מפחד להגיד את זה ואנחנו נמצא את האנשים המתאימים שייקחו אותנו לשם".

 

בעונה הבאה אלון כבר רוצה להגיע לגמר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בעונה הבאה אלון כבר רוצה להגיע לגמר(צילום: עוז מועלם)

 

את הכרטיס ליורוליג הפועל ירושלים לא השיגה העונה לאחר שהודחה ברבע גמר היורוקאפ על ידי ניז'ני נובוגורוד. "אני חושב שעכשיו עם שינוי השיטה ביורוליג, כשהגדילו את כמות העולות מהמוקדמות, יש לנו הזדמנות להתברג שם בשנתיים הקרובות", אמר אלון שהצהיר כבר בעבר על רצונו לשחק במפעל האירופי הבכיר. עוד העונה נפגש אלון עם מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו כשנושא קבלת הכרטיס ליורוליג עמד על הפרק. "אני לא חושב שזה נכון להיכנס ליורוליג בדרך אחרת, קבוצה שהפסידה בחצי גמר לא צריכה לשחק שם. אנחנו עוד לא שם עדיין, נקווה בשנה הבאה להוכיח שאנחנו ראויים", הוסיף אלון.

 

כפי שכבר פורסם בהפועל ירושלים מתכוונים להשאיר את ג'וש דאנקן וברייסי רייט כשיתר הזרים אינם צפויים להמשיך. "אני לא רוצה לדבר על שחקנים ספציפיים, חלק ימשיכו וחלק לא, אלו שלא הופיעו במאני טיים כנראה שלא יישארו", התייחס אלון בזהירות לשאלת הסגל, "נצטרך לחכות ולראות איפה אנחנו יכולים לשדרג, נרצה להביא עוד ישראלים ברמה גבוהה כדי ליצור עומק. יש לנו את האולם והקהל הטובים בארץ, יש קבוצה שרעבה להישגים וזה מה שאנחנו צריכים לבנות. נכוון הכי גבוה עד שנגיע ליעדים שלנו. יש לי סבלנות".

 

ג'וש דאנקן. למרות הפרסומים, אלון מתבטא בזהירות לגבי הסגל (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
ג'וש דאנקן. למרות הפרסומים, אלון מתבטא בזהירות לגבי הסגל(צילום: גיל נחושתן)

 

מה גרם לשינוי ברצון שלך להמשכיות?
"המשכיות זה לא אומר שאתה ממשיך עם הכול ולא משנה מה קורה, אלא שאתה בוחר את הדברים הנכונים להמשיך איתם. למשל, העבודה במחלקת הנוער, שיתוף הפעולה עם הקהילה, השחקנים המובילים, יש המון דברים שיישארו, גיא הראל ימשיך כמנכ"ל. אבל זה לא אומר שצריך ללכת עם הראש בקיר, המשכיות זה לא אומר להתעלם ממה שלא עובד".

 

מה היו הטעויות בהפועל ירושלים?

"צריך סגל עמוק יותר עם מעל לשבעה שחקנים בכירים. ברגע שאיבדנו את ארטיום פרחוסקי וליאור אליהו הסגל היה קצר מדי. חשוב לי שהקבוצה תגיע למאני טיים עם הכנה נכונה וזה גם מתקשר לעומק כי ברגע שנפצע לך שחקן אתה נאלץ לבצע שינוי ברוטציה. בעונה הסדירה העניינים זרמו יותר וכשהסגל התקצר שחקנים החלו לשחק אחד על אחד, פתאום נהיה משחק של אינבידואלים ולא של קבוצה, זה קרה באופן שאני לא רוצה שיקרה בעתיד".

 

"האובדן של אליהו ופרחוסקי עשה את הסגל שלנו קצר מדי" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"האובדן של אליהו ופרחוסקי עשה את הסגל שלנו קצר מדי"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

מיד לאחר הדחתה של הפועל ירושלים פורסם כי המאמן בראד גרינברג צפוי לעזוב למרות שחתם בקיץ הקוד על חוזה לשלוש שנים. "אנחנו לא יצאנו בשום הודעה", הבהיר אלון, "אני לא חושב שזה נכון להחליט על הדברים האלו אחרי משחק עם כל האמוציות. כמובן שנצטרך לקבל החלטה,אנחנו מדברים עם בראד כל הזמן גם אחרי ניצחונות וגם אחרי הפסדים. היתה לו עונה טובה בסך הכל, הפלייאוף לא היה כפי שציפינו ואנחנו צריכים לחשוב מי האדם הנכון לקחת אותנו לשלב הבא".

 

מה מבחינתך נמצא בעדיפות ראשונה?

"בשבילי הקהל הוא מעל להכל. אני רוצה שהוא יהיה שמח וגאה בדרך שלנו. אני יודע שהדרך המיידית לספק את הקהל היא על ידי זכייה בתארים אבל הקהל שלנו מיוחד יותר. האוהדים הם הדבר שאני הכי גאה בו ואני רוצה להביא להם הישגים".  

 

"האוהדים מעל הכל" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"האוהדים מעל הכל"(צילום: אורן אהרוני)

 

אלון בעצמו גדל בירושלים כאוהד הקבוצה. בעונה הבאה הקבוצה תעזוב את מלחה, האולם בו אלון עצמו עודד מהיציעים ותעבור אחרי 28 שנה לארנה החדשה המכילה 11,600 מקומות ישיבה.

 

"הגיע הזמן לעבור הלאה, אני מאוד אוהב את מלחה, אבל הוא קטן מדי ולא תואם את הציפיות שיש לנו מהקבוצה", אמר אלון, "צריך להבדיל בין היסטוריה, נוסטלגיה ורומנטיקה לבין להפוך את הפועל ירושלים לקבוצה מובילה באירופה בשנים הקרובות, מלחה לא מתאים לכך. בתחילת ספטמבר נערוך אירוע מכובד לחניכת האולם החדש, יגיעו שחקנים מה-NBA ולא מעט שמות מעניינים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אורי אלון
צילום: עוז מועלם
מומלצים