שתף קטע נבחר

ג'ף רוזן: "צלחת האליפות תישאר אצלנו"

אלופת אירופה? הבעלים של מכבי חיפה ממש לא חושש ממכבי ת"א: "אנשים שלא מבינים בכדורסל חושבים שאין לנו סיכוי - אז שיחשבו. אני משדר לשחקנים שלי לנצח בשני המשחקים". על הפערים בסגל: "סופו? לנו יש את קוז'יקרו". האיש שהוביל בעונה שעברה את קבוצתו להיסטוריה מדבר על הכל

במצב רוח מרומם, מרבה לחייך ולבוש בחולצה כתומה ("לאות הערכה לעירוני נס ציונה על הדרך שבה התמודדו נגדנו בסדרה, הם הפכו אותנו לטובים יותר"), מגיע הבעלים של מכבי חיפה, ג'ף רוזן למשרדים של הקבוצה בהיכל הספורט שברוממה.

 

מונדיאל 2014 - היכנסו לעמוד המיוחד של ynet ספורט

 

בעוד שלושה ימים רוזן ושחקניו ייפגשו את מכבי תל אביב בשחזור גמר הפלייאוף והבעלים, שנמצא בקבוצה כבר שבע שנים, יקפץ ביציע, ימחא כפיים ובעיקר יצעק לעבר שחקניו כדי שיצליחו לזכות שוב באליפות. "אנשים שלא מבינים כדורסל", עוקץ רוזן בראיון בלעדי ל-ynet ספורט, "חושבים שאין לנו סיכוי. אז שיחשבו. בכלל שיזכרו כולם מה קרה בשנה שעברה. גם אז הייתה לנו קבוצה טובה ואיכותית עם גל מקל הנהדר, ואז הגיעה הסדרה הקשה מול אילת. חשבו שנתפרק מול מכבי תל-אביב, אבל במשחק אחד הכול הרי אפשרי. זכינו באליפות ההיסטורית של המועדון".

 

הצלחת והחולצה הכתומה. ג'ף רוזן (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
הצלחת והחולצה הכתומה. ג'ף רוזן(צילום: אלעד גרשגורן)
 

 

הבעלים האמריקאי, עדיין לא בן 60, מזכיר לנו ששבע השנים האחרונות מאז שהגיע למכבי חיפה הן הטובות שלה מאז ומעולם: "תבין, כאן בישראל כולם רוצים הכול ומהר. אין סבלנות. אנחנו זכינו באליפות בשנה שעברה לצערי לא הייתי כאן (בעיות החוזים הכפולים שנפתרה בהסדר טיעון, א.ג)".

 

"בשנה שעברה קרה לנו נס ביחד עם עבודה קשה וזכינו באליפות. הכול פשוט התחבר. השנה הייתה לנו עונה אירופית מצוינת, השחקנים עובדים לפי קצב העבודה של המאמן הנהדר שלנו, דני פרנקו, ויש לנו שחקנים מוכשרים מאוד ברמה גבוהה. אני בהחלט מאמין שהתואר יישאר גם השנה אצלנו. אנחנו בונים כאן משהו לשנים ארוכות. רוצים להמשיך את האליפות גם השנה ואני אומר את זה לשחקני מאז שלשום כשנחתתי בארץ".

 

לפתע חולף עוזרו של המאמן, עופר רחימי. "עופר ביחד עם פרנקו הם צמד מנצח", מפרגן רוזן, "משלימים אחד את השני. יודעים בדיוק מה לעשות ואיך. אני שמח שהעבודה של הצוות המקצועי שלנו נעשית ביסודיות ובהצלחה רבה".

 

רוזן התייחס, בגיחוך יש לומר, גם להשוואה בין סגל השחקנים של חיפה לבין זה של אלופת אירופה, מכבי תל אביב: "נו באמת. להם יש יתרון רציני בעיקר על הספסל. יש להם איכויות מכל שחקן כמעט - רייס, סמית', פניני", וישר מציג את האיכויות של שחקניו:  "יש להם את סופו. אז מה? לנו יש את עידו קוז'יקרו. אסור שנחשוש משום דבר. כשיש לנו את דונטה סמית' שזכה באליפות ביחד עם קוז'יקרו בשנה שעברה זה בהחלט אפשרי".

 

דווקא אליפות אירופה בה זכתה יריבתו של רוזן, הופכת אותו לחדור אמונה יותר מתמיד: "אני זוכר שמכבי תל-אביב נסעה לפיינל-פור במילאנו לפני חודש, מי האמין שהם יזכו בתואר המכובד של אלופת היורוליג? הם התמודדו מול צסק"א מוסקבה החזקה וריאל מדריד עם שלל הכוכבים שלה, ובכל זאת הם ניצחו וזכו בגביע הנכסף. אומר לך בכנות, הצלחת של האליפות תהיה גם השנה שלנו ובכלל, אין חשיבות מי ינצח במשחק הראשון או השני, או הפרשי סלים למיניהם. אני רוצה ומדגיש לשחקנים שלי: נצחו בבקשה בשני המשחקים. רק ככה תהיו אלופים. אנחנו נזכה באליפות".

 

למה להחליף מאמן כזה? ג'ף רוזן ודני פרנקו (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
למה להחליף מאמן כזה? ג'ף רוזן ודני פרנקו(צילום: ראובן כהן)

 

לא רק הבעלים הירוק חושק באליפת השנייה. האוהדים בעלי המנויים כבר הסתערו על הכרטיסים למשחק ביום ראשון הקרוב ומחר (ו') בבוקר תיפתח מכירת  הכרטיסים לכלל הציבור. "מאמין שהקהל יגיע מחר בבוקר מוקדם מאוד, ירכוש את הכרטיסים ומהר, וזה אומר שהקהל שלנו יעודד ויעזור לנו לזכות שוב באליפות ההיסטורית", מודה רוזן.

 

"אנחנו ננצח או נפסיד? אני לא יודע כרגע. אני מאוד רוצה ששוב ננצח ונזכה באליפות בפעם השנייה ברציפות. עשינו עונה נהדרת, עבדנו קשה כדי להצליח ועכשיו אני מרגיש שאנחנו יכולים להיות מוכנים, צריכים להגיע מפוקסים ואז נהיה שוב אלופים. נקודה".

 

ינצח אחרי ההפסד בסדרת הגמר בשנה שעברה. דייויד בלאט (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ינצח אחרי ההפסד בסדרת הגמר בשנה שעברה. דייויד בלאט(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

ואז, אחרי כל המחמאות והניתוחים, רוזן חושף: "אגלה לך סוד. ראיתי את המשחק של מכבי בפיינל-פור במילאנו בחצי הגמר מול הרוסים. עשינו שם עבודת סקאוטינג נהדרת בעיקר בכל נושא הפיק-אנד-רול. אני לא מודאג, יש להם את המאמן הכי טוב באירופה, דייויד בלאט, שאני מאוד מעריך אותו, אבל אני משוכנע שאם מגיעים למשחק מרוכזים אפשר לנצח".

 

דווקא המפגשים האחרונים של חיפה מול הצהובים לא ממש מעודדים את דני פרנקו וחניכיו, אבל נראה שגם בנושא הזה רוזן מעדיף לחשוב על חצי הכוס המלאה: "נכון, כבר הפסדנו השנה מספר פעמים למכבי תל-אביב בליגה. אבל גם ניצחנו. אז זה אומר שזה אפשרי. השנה אמרתי לשחקנים שהגעתי ארצה: אנחנו לא נאבקים באלופת ישראל אלא אלופת היורוליג. נצחו אותם וכל אירופה תדבר עליכם. הם הכי טובים באירופה", אומר הבעלים תוך אחיזה ממושכת בצלחת האליפות של אשתקד.

 

הסמל של מכבי חיפה. עידו קוז'יקרו (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
הסמל של מכבי חיפה. עידו קוז'יקרו(צילום: גיל נחושתן)

 

על רקע ההכנות למשחק הראשון בגמר הפלייאוף, רוזן גם מתכונן לעונה הבאה. "לדגן יבזורי ובן

רייס יש חוזים, הם ימשיכו בטוח. הצוות המקצועי שלנו עושה עבודה נהדרת, איזו סיבה יש סיבה להחליף אותו? יש גם שחקנים שיעזבו ויש שיבואו. נלך שוב למסגרת האירופית של היורוקאפ ולא נשתגע ביורוליג. זו רמה אחרת ותקציבים אחרים שם. הכול יעשה אחרי הזכייה השנייה שלנו באליפות - אז נחשוב מה עושים הלאה".

 

הבעלים לא מסכים לדבר על עתידם של שחקנים ספציפיים למעט אלו שכבר ציין ועידו קוז'יקרו: "כולם שואלים אותי על הקפטן שלנו. אומר כך: הוא כבר לא צעיר בגילו, הנתונים שלו זה לא מה שהיה בעבר, אבל עידו חשוב לי מאוד. הוא סמל במכבי חיפה. הוא קפטן לעד בשבילי.

 

"נראה בסיומה של העונה מה יהיה איתו בעונה הבאה, ימשיך כן או לא, תפקיד מקצועי כן או לא? אני לעולם לא אשכח את הזכייה באליפות בשנה שעברה כשהוא היה הקפטן. הזכייה ראשונה שלו אחרי שנים ארוכות בליגת העל בצלחת האליפות. זה משהו שהוא לא ישכח בחייו ואני לא אשכח את הדמעות שלי כשראיתי אותו מחבק את הצלחת ולא עוזב אותה לרגע. האיש הזה מדהים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
ג'ף רוזן
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים