שתף קטע נבחר

זו רק ההתחלה: כך תשיגו ראיון עבודה

רגע לפני שתתייאשו משליחת קורות חיים למשרות המתפרסמות במודעות הדרושים - יש מה לעשות כדי להגדיל את סיכוייכם לקבל מענה. למשל לעשות עבודת בילוש קטנה - ולהגיע באופן ישיר לגורם המגייס בארגון. מדריך

רוב מחפשי עבודה נעזרים במודעות דרושים כדי למצוא עבודה, אך רבים לא מבינים למה לא מגיבים לקורות החיים שהם שלחו. האמת היא, שעל מנת שמישהו באמת יראה את קורות החיים ששלחתכם ויזכה אתכם בתגובה, לרוב נדרשת עשייה נוספת כדי למנף את ההזדמנויות. 

 

 

כך למשל ליאת (שם בדוי), מצאה במודעות הדרושים תפקיד בכיר בחברה גדולה, שפרסמה חברת השמה. ליאת שלחה את קורות חייה - אך לא קיבלה כל תגובה. בהמשך ניסתה להגיע לגורם המגשר, ללא הצלחה. רק עבודת בילוש מתוחכמת והמון נחישות הובילו אותה לחשוף את הארגון שמסתתר מאחורי המודעה, ואת המייל של הגורם הרלוונטי בארגון שאחראי על ההשמה.

 

ליאת שלחה אליו מייל ולהפתעתה, כעבור שעה זכתה לטלפון המיוחל, עם זימון לראיון עבודה. המנהל באותה חברה חשב כי נתוניה מתאימים, בניגוד לדעתו של הגורם המגשר שפרסם את המודעה. כלומר ליאת נחשפה לתפקיד באמצעות מודעת דרושים, אך מה שעשתה לאחר מכן פתח לה את הדלת ומכאן הדרך לקבלת המשרה הפכה לאפשרית. אז מה מומלץ לעשות אחרי שאתם מוצאים משרה שמוצאת חן בעיניכם כדי להגדיל את הסיכויים שתוזמנו לראיון עבודה?

 

איסוף מידע

 אספו מידע נוסף על החברה המפרסמת את המשרה, המנהלים המועסקים בה והמנהל המקצועי אשר מנהל את התחום. ניתן לאסוף מידע באמצעות אנשי הקשר שלכם, האינטרנט, הרשתות החברתיות וכדומה.

 

התאמה

התאימו את קורות חייכם למשרה המבוקשת ולמידע הנוסף שהשגתם. מטרת ההתאמה היא להפוך את המידע אודותיכם לאטרקטיבי יותר בעיני המעסיק הפוטנציאלי.

 

ניהול המידע

שימרו את המידע שאספתם על הארגון, האנשים והתפקיד. כמו כן שימרו את קובץ קורות החיים ששלחתם לאותה משרה. המידע צריך להיות זמין עבורכם להמשך הדרך.

 

שליחת קורות החיים

שילחו את קורות החיים למייל המפורסם במודעה - אך רגע, לא סיימנו.

 

הסתייעו באנשי קשר

נסו לאתר אנשי קשר, שעובדים בחברה או שמכירים אנשים מהחברה, שיכולים לעזור לכם בקידום קורות חייכם לגורם הרלוונטי בחברה. רשתות חברתיות הן דרך נהדרת לגלות קשרים, שלא ידעתם על קיומם. אם לא מצאתם אנשים שכאלה- אין סיבה לעצור.

 

פנייה יזומה

מומלץ להצטייד בפרופיל אטרקטיבי בלינקדאין ונסו ליצור באמצעותו קשר עם גורמים רלוונטיים בארגון - רצוי עם המנהל המקצועי. אם לא הצלחתם, אל תעצרו - תמיד קיימת אפשרות להשיג את המייל של הגורם הרלוונטי בארגון. נסו לבחון מהי הדרך המהירה והקצרה ביותר ובחרו בה.

 

לפעמים החברה המגייסת לא נחשפת והמודעות מתפרסמות באמצעות גורם מקשר כמו חברות השמה, ציידי ראשים או מגייסים פרילנסרים, שעלולים לפסול את מועמדותכם ובכך לחסום את דרככם למשרה הנכספת.

 

נחישות ופנייה לחברה עצמה, יכולה לפתוח לכם את הדלת, שאותם מגשרים סגרו בפניכם. אך כמובן, שנדרשת עבודת בילוש והמון נחישות על מנת לאתר את החברה "המוסתרת". מומלץ לעשות זאת כשאתם מאמינים, שאתם עשויים להתאים לתפקיד, בניגוד לדעתם של הגורמים המגשרים.

 

חשיבות הפתיח

הקדישו זמן ומחשבה בבחירת פתיח אטרקטיבי ופותח לב שיצורף לקורות חייכם, כשאתם פונים באופן יזום לגורמים הרלוונטיים בחברה. מטרת הפתיח היא לסקרן ולעניין את המעסיק הפוטנציאלי, ואולי בזכותו תזכו לזימון לראיון עבודה.

 

מעקב

רשמו לפניכם ביומן מתי אתם אמורים לצפות לתגובה. אם לא התקבלה תגובה מומלץ לבדוק עם אנשי הקשר או המנהלים הרלוונטיים מתי לצפות לתגובה. לעיתים נכון לשלוח את קורות חייכם פעם נוספת, ולהמשיך לעקוב.

 

 

נירית גלר ג'מילי (MA)- יעוץ מקצועי במציאת עבודה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים