שתף קטע נבחר

האטה בגרמניה: מספר המובטלים עלה במאי

הכלכלה הגדולה באירופה מראה סימני האטה: ממשרד העבודה הגרמני נמסר כי מספר האנשים שאינם עובדים עלה במאי ל-2.905 מיליון, בהתאמה עונתית. עם זאת, שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 6.7%, הנמוך ביותר מזה למעלה משני עשורים, וקטן מממוצע 11.8% בגוש האירו

מספר המובטלים בגרמניה עלה במאי, לראשונה מזה שישה חודשים, על רקע סימנים להאטה בכלכלה הגדולה ביותר באירופה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, משרד העבודה הגרמני מסר כי מספר האנשים שאינם עובדים עלה במאי בהתאמה עונתית ב-23,937 ל-2.905 מיליון מובטלים. מדובר בעלייה החדה ביותר מזה חמש שנים.

 

העלייה הייתה אף גבוהה מהתחזיות, שכן האנליסטים ציפו לירידה של 15 אלף במספר המובטלים. עם זאת, שיעור האבטלה המותאם נותר ללא שינוי על 6.7%, הנמוך ביותר מזה למעלה משני עשורים, וקטן במידה ניכרת מהממוצע של 11.8% המאפיין את גוש האירו. בנוסף לכך, ללא ההתאמה העונתית, מתברר כי מספר המובטלים ירד דווקא ב-61 אלף.

 

במקביל, האמון העסקי בגרמניה ירד החודש על רקע החשש להאטה בצמיחה לנוכח הקושי של גוש האירו, שנחשב לשוק הייצוא הגדול ביותר של המדינה, לשמור על ההתאוששות. הבנק המרכזי בגרמניה, הבונדסבנק אף הודיע כי ההתרחבות הכלכלית הרבעון תהיה ככל הנראה נמוכה לעומת הקצב שנרשם בשלושת החודשים הראשונים, אז התרחבה הכלכלה ב-0.8%.  

 

משרד העבודה בגרמניה מאשים בעלייה המפתיעה את החורף המתון יחסית ששרר השנה. הטענה היא שהמעסיקים, בייחוד בסקטור הבנייה, לא קיצצו משרות בקצב הרגיל בחודשים הראשונים של השנה בשל המעלות הגבוהות יחסית, וכתוצאה מכך לא נרשמה העלייה המסורתית בתעסוקה בחודשי האביב. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל
צילום: רויטרס
מומלצים