יום שבת, 18.05.2024 שעה 23:40

ואורינקה הודח במפתיע בסיבוב ה-1, גם נישיקורי

יום של סנסציות ברולאן גארוס: המדורג 3 בעולם נכנע ללופז המדורג 41. היפני הפסיד לקליז'אן ב-3 מערכות. נדאל וג'וקוביץ' טיילו. שראפובה העפילה

|
ואורינקה. הודח בסיבוב הראשון (רויטרס)
ואורינקה. הודח בסיבוב הראשון (רויטרס)

היום השני של הרולאן גארוס הביא עמו שתי הפתעות גדולות כששני טניסאים מהטופ 10, סטן ואורינקה וקאי נישיקורי, מצאו את עצמם אורזים מזוודות כבר אחרי הסיבוב הראשון.

את ההופעה של סטן ואורינקה, אלוף אוסטרליה הפתוחה ואלוף מונטה קרלו, שהגיע לטורניר ממרומי המקום השלישי בעולם, ניתן לסכם במילה אחת, אכזבה גדולה. השוויצרי לא עמד כנראה בעומס הצפיות ממנו ומעד מול גיז'רמו גארסיה לופס הספרדי , המדורג 41 בעולם, כשנוצח 4:6, 7:5, 2:6 ו-0:6 כבר בסיבוב הראשון.

אחרי שהפסיד את המערכה הראשונה , הצליח ואורינקה לקחת בקושי את המערכה השנייה, אבל במקום לשמור על המומנטום , נשבר ממד בפתיחת המערכה השלישית, ומשם פשוט לא היה במשחק, לגארסיה לופס היתה תשובה לכל חבטה של אלוף אוסטרליה , והוא השיג רק שני משחקונים בשתי המערכות האחרונות , ומושפל עם בייגל במערכה הרביעית.

"זו הרגשה נהדרת לנצח את השלישי בעולם, הוא אחד מהפיבוריטים בטורניר. שיחקתי יציב ואני מאוד שמח", אמר הספרדי הנרגש בסיום.

ההפתעה השנייה הגיעה מכיוונו של קאי נישיקורי היפני, שדורג 9 בטורניר וזכה בטורניר ברצלונה לפני מספר שבועות, הודח כבר בסיבוב הראשון ע"י מרטין קליז'אן הסלובקי, שניצח בשלוש מערכות חלקות, 6:7 (4:7), 1:6 ו-2:6.

נישיקורי נפצע בגמר טורניר מדריד מול רפאל נדאל, אבל בפתיחת המשחק היה נראה כי התאושש. אבל הסלובקי (מדורג 59) גבה הקומה, שהגיע מלא ביטחון אחרי שזכה בטורניר החימר במינכן לפני כשבועיים, טורניר אותו החל במוקדמות, השתלט על שובר השוויון של המערכה הראשונה ואחר-כך על המשחק כולו, כשנישיקורי הלך ודעך. עבור היפני שע"פ ההימורים אמור היה להגיע לפחות לחצי הגמר, מדובר באכזבה גדולה.
 

רפאל נדאל  (רויטרס)
רפאל נדאל. טיול מול ג'ניפרי (רויטרס)
 

השני בעולם, נובאק ג'וקוביץ ,עלה לסיבוב השני אחרי שגבר על ג'ו סוזה מפורטוגל 1:6, 2:6 ו-4:6. "היו תנאים קשים, הגשם הרטיב את החימר והיה הרבה טניס מגעיל עם טעויות אבל עשיתי את העבודה בשלוש מערכות חלקות מול מומחה חימר", אמר הסרבי בסיום. המשחק נקטע פעמיים בגלל הגשם ומי שהרוויח מהענין היה אחד הנערים שכיסה את הסרבי במטריה, וזכה לשבת ולדבר עם נובאק דקות ארוכות לעיני המצלמות ואפילו לשתות ביחד. "הוא שחקן טניס צעיר והיה נחמד להעביר את הדקות הארוכות האלה ככה", אמר נובאק.

המדורג 25, מריאן צ'יליץ הקרואטי גבר בקלות 0:6, 3:6 ו-6:7 על פבלו אנדוז'ר הספרדי. ז'יל סימון הצרפתי (29) ניצח אנטה פאביץ' הקרואטי 1:6, 1:6 ו-3:6.

קאי נישיקורי (רויטרס)
קאי נישיקורי. הודח במפתיע (רויטרס)
 

אלוף הרולאן גארוס שמונה פעמים והמדורג ראשון בעולם, רפאל נדאל, טייל לסיבוב השני 0:6, 3:6 ו-0:6 על רובי ג'ינפרי מארה"ב, שבתחילת המערכה השנייה נתן פייט קצר ונעלם יפגוש בדניאל צ'ים האוסטרי בן ה-20 שגבר 4:6, 6:7 ו-2:6 על פול הנרי מתיו הצרפתי. המדורג 14 בעולם, פאביו פואניני האיטלקי ניצח בקלות את אנדראס בק הגרמני 4:6, 4:6 ו-1:6, כאשר יריבו הבא יהיה תומס בלו'צי הברזילאי.

עוד מדורג שהלך הביתה היום הוא ואצ'ק פוספיסיל הקנדי שעובר תקופה נוראית. המדורג 30 הפסיד 4:6, 2:6 ו-3:6 לטמירז גבשווילי מרוסיה. טומי רוברדו הספרדי (17) התגבר על פיגור מערכה וניצח את ג'ימס וורד הבריטי 6:4, 4:6, 2:6 ו-4:6.

ג´וקוביץ חוגג את ההעפלה לגמר (רויטרס)
ג´וקוביץ חוגג. העפיל בקלילות (רויטרס)
 

המדורג 143, פקונדו באגניס האלמוני מארגנטינה ניצח את ז'וליאן בנהטו הצרפתי 1:6, 2:6, 6:1, 6:3 ו-16:18, במשחק שנחשב למרתון של הטורניר עד כה. באגאניס ישחק מול המדורג 18 ארנסט גולוביס מלטביה שניצח 6:4, 4:6, 5:7 ו-1:6 את לוקס קובוט הפולני.

שראפובה עלתה בקלות, דרבי גרמני בשלב הבא
מריה שראפובה, אלופת 2012 ופיינליסטית השנה שעברה, פתחה את הטורניר עם ניצחון קליל על קסניה פרבאק, 1:6 ו-2:6. שראפובה תשחק בסיבוב השני נגד הבולגריה צבטנה פירונקובה, שהשיגה ניצחון נאה על אניקה בק הגרמניה 7:6, 3:6 ו-2:6.

דומיניקה סיבולקובה הסלובקית, פיינליסטית אוסטרליה גברה על וירג'יני רוזאנו המקומית 5:7 ו-0:6. הצרפתיה הוליכה 4:5 מול התשיעית בעולם אבל אז נעלמה והסלובקית השלימה ניצחון ראשון על החימר העונה.

מריה שראפובה (רויטרס)
מריה שראפובה. דילגה לשלב הבא (רויטרס)
 

דרבי גרמני מסקרן נקבע בסיבוב השני בין סבין ליזיקי (16) למונה ברתל. ליזיקי ניצחה את פיונה פרו הצרפתיה 1:6 ו-5:7. ברתל ניצחה את קארין קנאפ האיטלקיה 4:6 ו-0:6. המדורגת 12, פלביה פנטה מאיטליה ניצחה בקלות את פטריסיה מאייר האוסטרית 2:6 ו-2:6. 

המדורגת חמישית, פטרה קביטובה ניצחה 5:7 ו-2:6 את זארינה דיאס הקזחית ותפגוש במרינה ארקוביץ מניו זילנד בסיבוב השני. סאם סטוסר (19) מאוסטרליה הרשימה עם 1:6 ו-1:6 מול אלופת שטרסבורג הטרייה מוניקה פויג מפורטו ריקו. הצרפתיה אליז קורנה (20) הביסה 2:6 ו-1:6 את אשלי בארטי האוסטרלית שקיבלה כרטיס חפשי .

אנדריאה פטקוביץ מגרמניה (28) גברה על מיסקי דוי מיפן 3:6 ו-3:6. פאולין פרמנטייה מצרפת הפתיעה את המדורגת 17, רוברטה וינצי מאיטליה שסבלה מפציעה 6:3, 3:6 ו-2:6.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */