שתף קטע נבחר

לואיס אנריקה חתם לשנתיים: "יום מיוחד"

המאמן החדש של הקטאלונים הגיע לקאמפ נואו והוצג במסיבת עיתונאים. "מודה על הביטחון שנתנו בי, הכי חשוב שאהנה בתפקיד". זוביזארטה: "הוא מכיר את הסגנון של המועדון. אנחנו מאמינים בו"

יומיים אחרי הכרזתו כמאמן החדש של ברצלונה, הגיע בצהריים (ד') לואיס אנריקה לקאמפ נואו, חתם על חוזהו לשנתיים במועדון והוצג בפני האוהדים. יחד עם לואיס אנריקה, נוכחים במקום גם הנשיא ג'וזף מריה ברתומיאו והמנהל המקצועי, אנדוני זוביזארטה.

 

 

לואיס אנריקה אמר במסיבת העיתונאים: "אני מודה על הביטחון שנתנו בי כדי לאמן את הקבוצה. זה יום מאוד מיוחד בשבילי, זה היום שכל מאמן חולם עליו. למדתי המון בתקופה בה אימנתי בברצלונה ב' ואני מאמין שהשתפרתי בתור מאמן. למדתי שחשוב ללכת בדרך שלך וכך תשיג את המטרות שלך. אני מקווה להשפיע על המועדון בתור מאמן ובתור בן אדם".

 

לואיס אנריקה בקאמפ נואו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לואיס אנריקה בקאמפ נואו(צילום: AFP)

 

המאמן החדש המשיך: "הכי חשוב שאני אהנה מהתפקיד. חשוב שמאמן כדורגל יהיה מנהיג ויוכל להוביל את הדרך שלו. אני מאמין שאוכל לתרום בחלק הזה ובשביל זה גם הגעתי הנה. השמש חייכה אליי הבוקר. היה לי מזל לאמן את סלטה ויגו ולמדתי מהתקופה שם לא מעט. כמו כל אוהד, סבלתי מהעונה האחרונה של ברצלונה. אבל זה עבר, אנחנו עם הפנים קדימה".

 

לואיס אנריקה גם נשאל על ליונל מסי והשיב: "הוא השחקן הכי טוב בעולם ואני מאמין שהמועדון חושב כמוני, בגלל זה החתימו אותו על חוזה חדש. גם מסי נהנה כאן, למרות שהעונה האחרונה הייתה פחות טובה מהקודמות. הוא עושה דברים מדהימים ומשפיע על הקבוצה גם מחוץ לכר הדשא".  

 

אנריקה: "מסי עושה דברים מדהימים" (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
אנריקה: "מסי עושה דברים מדהימים"(צילום: gettyimages)

 

בתקופה האחרונה נטען כי היחסים בין לואיס אנריקה לצ'אבי הרננדס אינם טובים. המאמן נשאל על הנושא והכחיש: "הוא חבר ושחקן ששיתפתי איתו פעולה בעבר. אני אשב איתו ואשמע ממנו את דעתו ורק לאחר מכן נחליט על עתידו".

 

זוביזארטה אמר במסיבת העיתונאים: "לואיס אנריקה מכיר את המועדון ואת הסגנון שלו. אנחנו מאמינים בו. אני מאמין שאנחנו מפקידים את הקבוצה בידיים הכי טובות שהיינו יכולים לבקש כדי להוציא את הקבוצה לדרך חדשה. יש לי ביטחון מלא בלואיס אנריקה. חרארדו מרטינו הודיע לנו לפני מספר ימים שהוא לא רוצה להמשיך, כיבדנו את החלטתו".

 

אנריקה: "צ'אבי הוא חבר, אשמע ממנו את דעתו" (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
אנריקה: "צ'אבי הוא חבר, אשמע ממנו את דעתו"(צילום: גטי אימג'ס)

 

חוזר לברצלונה אחרי שלוש עונות

לואיס אנריקה, שיחליף את חרארדו מרטינו על הקווים, ישוב לברצלונה לראשונה מאז אימן בהצלחה את קבוצת המילואים של המועדון ושאותה עזב ב-2011. הוא קיבל את ברצלונה ב' בקיץ 2008 אחרי שפפ גווארדיולה קודם לקבוצה הראשונה והעלה אותה לליגת המשנה בספרד אחרי היעדרות של 11 שנים.

 

העונה האחרונה של לוצ'ו בתפקיד - 2010/11 - הסתיימה במקום השלישי בטבלה, המיקום הגבוה ביותר של קבוצת המילואים הקטאלונית עד היום. יש לציין שגם העונה בארסה ב' מדורגת במקום השלישי בליגת המשנה בספרד, אך היא לא יכולה לעלות לליגה הראשונה מאחר שהקבוצה הבכירה של המועדון משחקת בה.

 

התחנה הבאה של לואיס אנריקה הייתה רומא, איתה סיים במקום השביעי בעונת 2011/12 ולא הצליח להשיג כרטיס למפעל אירופי. בסיום אותה עונה הוא החליט לעזוב את הג'יאלורוסי, שנה לפני תום חוזהו. לספרד חזר לואיס אנריקה בקיץ הקודם כדי לאמן את סלטה ויגו, אותה הוביל העונה למקום התשיעי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים