שתף קטע נבחר

האימפריה חזרה באמת / טור

האליפות השנייה ברצף של מכבי ת"א חשובה יותר אפילו מקודמתה כדי להבהיר שהאימפריה חזרה באמת, שיש ידיים מכוונות היטב. האליפות הזו גם עוצמתית יותר מקודמתה כי היא הושגה בלי זרים דומיננטיים, בלי רכש נוצץ, תוך כדי נסיעות מתישות באירופה ובפער עצום ממכבי חיפה והפועל ת"א

בקיץ שעבר עוד שיפשפנו את העיניים, מתקשים להאמין. ואולי, לא היו הדברים מעולם? ואולי מחר ישכים שחר לגן, לעבדו בזיעת אפיו, ושוב נחזור מחיפה עם הפנים בין הידיים? ההיית, אליפות צהובה, או חלמתי חלום?

 

  • מכבי ת"א חגגה את האליפות מול קריית שמונה

 

אחרי 10 שנים במדבר צחיח, נטווה חשד כבד שבסך הכל מדובר בחזיון תעתועים. כמו אותה אליפות ב־2003, על חודו של הפרש שערים, שהתערפלה במהירות לתוך סכסוכים מבית. אפילו הביקור בצ'מפיונס עם באיירן, איאקס ויובה לא יצר שדרוג מתבקש ונראה יותר כמו שקיעתה של הזריחה.

 

האוהדים הצהובים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
האוהדים הצהובים(צילום: אורן אהרוני)

 

פחד מסוים חילחל כשאוסקר עזב, עטר עבר ואניימה סיים את הכרטיסייה. ולכן האליפות השנייה ברצף חשובה יותר אפילו מקודמתה כדי להבהיר שהאימפריה חזרה באמת, שיש ידיים מכוונות היטב, ידי ג'ורדי קרויף, שאין מקרה.

 

האליפות הזו גם עוצמתית יותר מקודמתה כי היא הושגה בלי זרים דומיננטיים, בלי רכש נוצץ (מישהו ראה תור להחתמת איינבינדר או בדש המצוינים?) תוך כדי נסיעות מתישות באירופה ובפער עצום, בלתי־נתפס, ממכבי חיפה והפועל ת"א, שהעמידו תקציבים גדולים מאוד.

 

 

דור שלם של ילדים ילך היום ברחובות בחולצות של ערן זהבי (בצהוב), דור מיכה ושרן ייני, בדיוק כמו בשנה שעברה. לתוצאות כאלה יש משמעות לטווח ארוך, גם באופק של מיץ' גולדהאר. המיליארדר הקנדי נהנה אתמול להקיף את בלומפילד לפני המשחק ועצר לסלפי בקצב של נינט אחרי הגמר הראשון של "כוכב נולד", חודשיים אחרי האליפות ההיא, ב־2003.

 

זהבי, מיכה וסוזה במצב רוח טוב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
זהבי, מיכה וסוזה במצב רוח טוב(צילום: אורן אהרוני)

 

המשחק מול קריית־שמונה הזכיר את ערב האולסטאר ב־NBA. סוזה ובכר מחליפים תשורות, עקבים על הדשא במקום דאנקים והגנות על ניוטרל. שי סידי, על אוטומט, נתן את השער הראשון ל־MVP זהבי אבל תיקן לאיינבינדר בצירוף התנצלות בחמשיר. זהבי עצמו נעץ בהמשך. מלך השערים?

 

גלי "אולה" ביציעים. פאולו סוזה ביקש את המיקרופון והקפטן ייני תירגם סימולטנית. הרים צלחת שנייה מידי היו"ר המבסוט אבי לוזון ונתן כבוד לברק יצחקי המרגש. ענני הקונפטי הביאו אותי לגבש רשימת משאלות לעונה הבאה: צ'מפיונס והרכבים מלאים במשחקי גביע המדינה. בכל השאר לא לגעת, בבקשה. ת'ריפיט, איזו מילה יפה. ואם אתה לא חלק מזה, לעולם לא תבין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכבי ת"א
צילום: אורן אהרוני
מומלצים