יום חמישי, 16.05.2024 שעה 01:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הלם בבני יהודה: אנחנו אפסים, פירקנו מועדון

תחושה קשה אחרי ה-1:1 מול אשדוד שהוריד את המועדון. האוהדים התפרעו, ניידת הוצבה מחוץ לבית משפחת דמאיו. בקבוצה יצטרכו למכור שחקנים. צפו בתקציר

|
אביב חדד בוכה (שי לוי)
אביב חדד בוכה (שי לוי)

תחושות קשות מאוד שררו אמש (שבת) באצטדיון בלומפילד לאחר שבני יהודה סיימה ב-1:1 עם מ.ס. אשדוד ובעקבות הניצחונות של מכבי פתח תקווה והפועל ניר רמת השרון, הקבוצה שהחלה את המחזור מעל הקו האדום, סיימה אותו במקום האחרון בטבלה וירדה לליגה הלאומית לאחר 12 שנה.

אלו היו 12 שנה, שבחלק גדול מהן הייתה מרכיב בולט בחלק העליון והאמצעי של טבלת ליגת העל. בניית הקבוצה הכושלת בתחילת העונה של דרור קשטן ומשה דמאיו הובילה לכך שהמועדון המפואר הזה, צריך לחזור כעת לליגה הלאומית והמצב כלל לא אופטימי.

"אין פה כלום. כולנו אפסים. לא ייאמן שככה זה נגמר. איך אפשר לעכל את המצב הזה. מה לא עברנו העונה והגענו למשחק אחד, 90 דקות שצריך לצאת מהן עם נקודות ותראה מה קרה פה. איך זה קרה? איך? כולם שבורים. כולם בוכים. יש פה שחקנים שאין להם את זה. פירקנו מועדון".

כמובן שיהיו השלכות גדולות לירידת הליגה על המועדון. כדי לכסות חובות ולהבריא את הקבוצה, יצטרכו בבני יהודה למכור את הנכסים המרכזיים שלהם. עוז ראלי זוכה לביקוש גדול במכבי ת"א, מכבי חיפה ואף הפועל באר שבע ויימכר לאחת מהן, כאשר הסיכויים הגבוהים הם שיגיע לאלופת אשר מעוניינת בו כבר במשך שתי עונות.

גם אמיר עגייב חזק על הכוונת של הצהובים, כאשר מועדונים נוספים ינסו לשים את ידם בקיץ על הכישרון משכונת התקווה, כישרון שבאופן תמוה לא פתח בהחלטה שגררה ביקורת לעברו של המאמן, יוסי אבוקסיס. האחרון עשה דברים גדולים מאז הגיע למועדון, אותו ירש עם 5 נקודות בלבד, אך בסופו של דבר הוא נאלץ לרדת עימו לליגה הלאומית.

בני יהודה יורדת לליגה הלאומית

לאבוקסיס חוזה לעונה נוספת ואחרי המשחק הוא דיבר על כך שצריך להתחיל לבנות את העונה הבאה כדי להחזיר את הקבוצה לליגת העל, אך כלל לא בטוח שלמרות החוזה הוא יהיה זה שיעמוד על הקווים. אבוקסיס מאמן עם שם שהולך לפניו, יזכה להצעות בקיץ מקבוצות בליגת העל וגם עשוי לבחור ולשוב לשתף פעולה עם אלי גוטמן בנבחרת. בכל אופן, בבני יהודה היו רוצים לראות אותו ממשיך.

שחקנים נוספים שיזכו לעניין רב בליגה הם הבלם גל כהן וגם הקשרים לירוי צעירי ונס זמיר. צעירי הינו שחקן חופשי ויכול לנסות ולמצות מחדש את האופציה של אירופה. זמיר מצידו זוכה לחיזורים ממועדונים בליגה הבכירה.

מהומות ביציע של בני יהודה

גם אוהד קדוסי שחקן שימשוך עניין רב מליגת העל וספק גדול אם יבחר להישאר במועדון שירד לליגה הלאומית. אותם הדברים אמורים גם לגבי קסטוטיס איבסקביצ'יוס, שהחמיץ את מרבית העונה בשל פציעה וגם לגבי איציק עזוז. אמיליאנו פוסקו יעזוב ונראה כי גם ג'יימס קין וליאם ווקר, אשר חתומים במועדון, יעדיפו לחפש אופציות אחרות.

לגבי עתידו בקבוצה של השוער, דלה איינוגבה, אשר חווה עונה מזעזעת באופן אישי קיים ספק רב. "יש לו חלק גדול מאוד בכך שאנחנו יורדים ליגה. הוא עלה לנו ב-15 נקודות לפחות. גם היום יש לו אשמה בשער של אשדוד", אמר שחקן בקבוצה.

גיל יצחק המום (שי לוי)
גיל יצחק המום (שי לוי)
 

שחקנים רבים של הקבוצה וביניהם אביב חדד, גל כהן, גיל יצחק שרשם את החמצת העונה ואמיר עגייב, לא הצליחו לעצור את הדמעות בירידה מכר הדשא וגם בחדר ההלבשה הדמעות לא הפסיקו לזלוג. "זה הרגע הכי קשה של שחקן. אף אחד לא יכול להבין פה מה עובר על שחקן שהרגע ירד ליגה".

"ירינו לעצמנו ברגל לאורך כל העונה. לא אשדוד אשמה ולא אף אחד אחר. אנחנו האשמים היחידים. הבאנו את עצמנו כל פעם מחדש למצב שאנחנו תלויים בעצמנו ופישלנו. פעם אחר פעם. אם לא ניצחנו כאן, אז מי אנחנו שנבכה. אם לא ניצחנו כאן, לא מגיע לנו להישאר", אמרו בקבוצה.

בלאגן ביציע של בני יהודה (שי לוי)
בלאגן ביציע של בני יהודה (שי לוי)
 

הירידה של הקבוצה משכונת התקווה לוותה במראות קשים מאוד גם ביציעים. במשך שעה ארוכה שהו למעלה מ-2,500 אוהדי הקבוצה באצטדיון, עקרו כיסאות בשערים 2 ו-13 וגרמו לנזקים גדולים באצטדיון. האוהדים ניסו להגיע אל השחקנים בחדר ההלבשה ואף התפתחו עימותים חריפים בתוך היציעים בין המחנות אשר גררו התערבות נרחבת של כוחות האבטחה במקום והולידו לא פחות מ-20 עצורים אשר נלקחו אזוקים אל תחנת המשטרה. ההתפרעויות עלו לקבוצה גם בהעמדה לדין בבית הדין של ההתאחדות. הדיון בעניינה ייערך ביום רביעי ב-16:00.

בהודעת המשטרה נכתב: "אתמול בתום משחק בין הקבוצות בני יהודה לבין מ.ס אשדוד, באצטדיון בלומפילד נעצרו 6 חשודים ע"י שוטרי מרחב יפתח. החשודים נעצרו בגין התפרעויות של אוהדים שבירת כיסאות והשלכתם, אלימות פיזית וכן מילולית. המשטרה תבקש לגבי 4 מהעצורים הרחקה ממשחקים לאורך כל העונה הבאה ואילו השניים הנוספים, שתקפו באופן קשה את השוטרים, המשטרה תבקש המשך הארכת מעצר והגשת כתב אישום ותוך כדי מעצר".

שוטרים וכוחות יס״מ הוצבו בשכונת התקווה בלילה מחשש להתפרעויות, אך לא נרשמו כאלה. ניידת הוצבה מחוץ לבית משפחת דמאיו גם כן, אך הלילה עבר בשקט.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */