יום שישי, 17.05.2024 שעה 22:44
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

"אני לא שליט צ. קוריאה, זה עניין של חופש הביטוי"

רמי כהן גונן על אוהדי הפועל ת"א שהניפו שלט בגנות שמעון מזרחי. ביקורת אחרי ה-98:82 לאילת: "איך רייניש ראה עבירה מהצד השני של המגרש?"

|
אוהדי הפועל ת
אוהדי הפועל ת"א מרימים שלט גנאי למזרחי (חגי ני

1. לאורך השנים האחרונות התרגלנו, בניגוד לתחזיות, לראות את הקבוצה המדורגת חמישית מדיחה את זו שמעליה ומעפילה לחצי הגמר הפלייאוף. רק בעונה שעברה ראינו את הפועל ירושלים סוחטת את המיץ מברק נתניה כדי לנצח את הסדרה בחמישה משחקים. לפני שנתיים הייתה זו הפועל חולון הצנועה שהדיחה את המדורגת רביעית מהבירה.

כעת, ממש כאילו ראשי הליגה ממשיכים לכתוב את ספרי הפלייאוף, הפועל אילת של עודד קטש הגיעה להדר יוסף מהמקום החמישי ודרסה ללא רחמים את המדורגת מעליה הפועל תל אביב בתוצאה 82:98.

עוד לפני המשחק היה תחושה שמשהו מיוחד עומד לקרות. מאמן הנבחרת לשעבר אריק שיבק התכבד במושב על הפרקט ומאמן הכדורגל של הפועל ת״א רן בן שמעון התפנק במושב פינתי באולם. הדר יוסף ניחשב מבצר ששווה לאדומים לא מעט נקודות. רק מכבי תל אביב הייתה לראשונה לעבור את מחסום 80 הנקודות במיני-אוסישקין ולנצח.

אלא שאמש (חמישי) הכל התפוצץ לאדומים בפנים. הפועל אילת השתעשעה על הפרקט משריקת הפתיחה בדרך לשיא עונתי לקבוצה מנצחת בהדר יוסף עם 98 נקודות והסקור הגבוה ביותר ליריבה של הפועל מאז ירושלים קלעה 102 נקודות במלחה במארס.

אילת מביכה את הפועל 82:98

2. אם חשבתם שהצרות של ארז אדלשטיין הסתיימו על המגרש אז טעות חמורה בידכם. שלוש שעות לפני שריקת הפתיחה הודיע סנטר מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס, באמצעות מערך הדוברות של הצהובים, כי הוא מערער על החלטת בית הדין בעניין הרחקתו מפעילות.

בהמשך הערב, אוהדי הפועל, שכבר עומדים על עונש של שני משחקי רדיוס על תנאי, בחרו להניף שלטים ביציעים בגנותו של יו״ר מכבי שמעון מזרחי, עליהם נכתב: "שמעון מזרחי - תתאבד כבר" ו-"חופש הביטוי ז"ל 1948-2014".

רמי כהן (יניב גונן)
רמי כהן. "מנסה להילחם בתופעה (יניב גונן)
 

 האדומים יעמדו לדין בעקבות הנפת השלטים, כאשר משקיף המשחק גוני צחר ציין בדו"ח המשחק את כל האירועים ״החריגים״ שאירעו במהלך ההתמודדות - לרבות הנפת השלטים והקריאות ״שמעון מזרחי תתאבד כבר״.

ראוי לציין שלא כלל אוהדי הפועל השתתפו בקריאות והנפת השלטים, אלא קומץ מצומצם של אוהדים. יו״ר הפועל רמי כהן, מאנשי המקצוע המוערכים יותר בליגה, התייחס לאירועים בשיחה עם ONE: ״הבטחתי והתחייבתי לטפל בתופעה הזאת, אבל יש לאנשים את חופש הביטוי ועם כל הכבוד אני לא קים ג׳ונג-און (שליט קוריאה הצפונית)".

"אני מכבד את הדעות של כל האוהדים, גם אם אני לא תמיד אוהב אותם או מסכים איתם, וגם אלה שתומכים או לא באמת תומכים בקללה כזאת או אחרת, אי אפשר להתנגד לחופש הביטוי״.

אוהדי הפועל ת&qout;א (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל ת"א. חופש הביטוי? (חגי ניזרי)
 

חדי העין שמו לב כי מהרגע בו הונפו השלטים כהן פעל באופן מיידי להעלים אותם, אולם כעבור מספר דקות אוהדי הקבוצה הניפו אותם שוב. ״אני חייב לומר שיש לתופעה הזאת מדרון חלק וכל חודש מתחילים כאן משהו אחר והראייה הכי טובה היא שעוד מעט יגידו, ׳למה חייבים שלט עם סמל של גולגולת׳, ולשם אנחנו הולכים".

"יכול להיות שהקו האדום הוא לא מה אפשר או אי אפשר לקלל, אלא להגביל את חופש הביטוי, אך זה דיון אחר ואז יש בעיה נוספת של אכיפה סלקטיבית ואי אפשר לפתור את זה בפסיקה כזאת או אחרת״, הוסיף כהן.

יערי רייניש (יניב גונן)
יערי רייניש. ספג ביקורת (יניב גונן)
 

גורם במועדון רתח על האפשרות כי הקבוצה תועמד שוב לדין ואחד מהם ציין, ״כבר שנים שאוהדי מכבי מקללים ומניפים שלטים ׳סלים טועמה מחבל. עשו משהו נגד זה?״.

לאנשי הפועל היו בסיום המשחק טענות קשות כלפי שלישיית השופטים, יערי רייניש, עמית בלק וארז גוריון שאכן לקחו מספר שריקות שנויות במחלוקת שזכו לביקורת מצד האדומים. בשיאה של ההתמודדות, אוהדי הפועל מחאו כפיים על שריקת השופטים לעבירה לזכותם ושרו להם, ״אין יציאה״, כאשר אחד מיושבי האולם פלט, ״אני מקווה שרייניש הביא שק שינה כי הוא לא הולך הביתה הלילה״.

אדלשטיין, כשבידו טופס הסטטיסטיקה של המשחק, מחה על השיפוט בפני אנשי המנהלת וגם כהן התייחס לתופעה. ״לא יכול להיות שעומד השופט יערי רייניש ביציאה מחדרי הלבשה של השופטים ושורק לעבירה שנעשתה ליד רגלו של ארז בצד השני של המגרש. בשביל מה יש שם שופט אם רייניש לוקח שריקה מהצד השני של המגרש? לא היה שיפוט טוב״.

אדלשטיין כועס (חגי ניזרי)
אדלשטיין כועס. מחה על השיפוט (חגי ניזרי)
 

3. והייתה גם קבוצה מנצחת. ינסי גייטס ואלישי כדיר טחנו את האין-גבוהים של הפועל בצבע עם דאבל-דאבל כ״א של 11 נקודות ו-11 ריבאונדים ו-18 נקודות ו-10 כדורים חוזרים בהתאמה. ניב ברקוביץ׳ יצא מהקיפאון וסיפק משחק סולידי וכמוהו גם אפיק ניסים עם מספר מהלכים גדולים. טריקו ווייט רשם 22 נקודות וקווין פאלמר תרם 18 נקודות, שישה ריבאונדים ושישה אסיסטים.

משהו רע עבר על פאלמר בסיבוב השלישי, כאשר את המשחק האחרון של העונה הסדירה מול הרצליה סיים ללא נקודות ובארבעת משחקי הליגה האחרונים רשם 31% מהשדה. באילת גברו לחשושים לפיהם פאלמר שבע אחרי שחוזהו הוארך בעונה נוספת, אולם למאני טיים הגיע בדיוק בזמן ואף העביר ביקורת על שיטת המשחקים הקלוקלת של הליגה.

שחקני אילת חוגגים (חגי ניזרי)
שחקני אילת חוגגים. עצרו את בראון ולימונד (חגי ניזרי)
 

״כל הפורמט של הליגה הוא טעות גדולה. קשה מאוד עבורנו לשמור על פוקוס כשאנחנו משחקים שבעה מחזורים סתם כדי להעביר את הזמן. חשבנו בעיקר איך לא להיפצע לקראת הפלייאוף. היינו בסיטואציה מוזרה והרגשתי שאיבדתי את התשוקה למשחק. בגדול, אין היגיון ב-׳סיבוב השלישי׳, אני לא מבין אותו, ואני מקווה שבעונה הבאה השיטה תשתנה״, פאלמר אמר ל-ONE.

״ידענו שהפועל ת״א קבוצה ביתית מאוד שמקבלת דחיפה גדולה מהקהל שלה, אבל היו לנו אימונים טובים לכל אורך השבוע ואני שמח שנלחמו ויצאנו עם הניצחון. אני מקווה שהחבר׳ה לא גמרו את המחסנית כבר במשחק הראשון, אבל שיחקנו מאוד קבוצתי ומצאנו את השחקן הפנוי לקליעות נוחות ואני מאמין שאם ניצמד לשיטה הזאת נוכל לנצח את הסדרה״, הוסיף.

עוד אמר האמריקאי על המפתחות לעצור את ת״א, ״כדי לעצור את הפועל צריך למנוע מהם את משחק המעבר. ברור לכולם שקרלון בראון ורביב לימונד מסוכנים מאוד במתפרצות, אך עצרנו אותם וכן רצינו לנצח במלחמה על הכדורים החוזרים ועשינו את שניהם על הצד הטוב ביותר״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */