שתף קטע נבחר

סנוקר: אוסאליבן מוביל בפתיחת חצי הגמר

אליפות העולם: ה"רוקט" עלה ל-2:6 מול בארי הוקינס בשחזור של הגמר מהשנה שעברה. מארק סלבי מוליך 3:5 על המדורג 1 בעולם, ניל רוברטסון. שחר רוברג הישראלי ינסה להעפיל לסבב המקצועני

אלוף העולם בסנוקר, רוני אוסאליבן פתח ברגל ימין את חצי גמר אליפות העולם ועלה ל-2:6 מול בארי הוקינס בשחזור של הגמר מהשנה שעברה.

 

הוקינס פתח דווקא טוב ועלה ל-1:2 עם ברייקים של 96 ו-76 נקודות. במשחקון הרביעי סגן אלוף העולם החמיץ כדור אדום רחוק ואיפשר לאוסאליבן להשוות ל-2:2 לפני ההפסקה. לאחר מכן אוסאליבן השתלט על המשחק וניצח בארבעה משחקונים נוספים ברציפות כשעל הדרך הוא אף רשם סנצ'רי נוסף של 108 נקודות. המשחק בין השניים יחודש מחר ב-12:00 כשהראשון שינצח ב-17 משחקונים יעפיל לגמר.

 

סיים את היום עם ניצחון בארבעה משחקונים רצופים. אוסאליבן (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
סיים את היום עם ניצחון בארבעה משחקונים רצופים. אוסאליבן(צילום: gettyimages)

 

יצליח להתאושש? בארי הוקינס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
יצליח להתאושש? בארי הוקינס(צילום: gettyimages)

 

בחצי הגמר השני, המדורג שלישי בעולם, מארק סלבי עלה ל-3:5 מול המדורג ראשון בעולם, ניל רוברטסון. האוסטרלי הוביל 1:2 בתום שלושה משחקונים, אך סלבי עם ברייק נהדר של 133 נקודות השווה ל-2:2. רוברטסון החמיץ את האדום האחרון במשחקון החמישי וסלבי ניצל זאת כדי לעלות ל-2:3 ולאחר מכן ניצח במשחקון נוסף והגדיל את ההפרש ל-2:4. סלבי ניצל את המומנטום ועם ברייק של 72 נקודות ברח ל-2:5, אך רוברטסון שמר את השיא שלו לסוף הסשן וצימק ל-5:3 עם ברייק של 130 נקודות, הסנצ'רי (ברייק של 100 נקודות ומעלה) השמיני שלו באליפות וה-101 העונה.

 

שחר רוברג ינסה להעפיל לסבב המקצועני

מספר ימים לאחר סיומה של אליפות העולם ייפתחו בגלוצ'סטר טורנירי ה-Q School, דרכם מעפילים לסבב המקצועני. אלוף ישראל, שחר רוברג (19) ישתתף בשני הטורנירים הללו וינסה להפוך לישראלי הראשון המתברג בסבב המקצועני. בטורניר הראשון, רוברג עלה אוטומטית לסיבוב השני בו יפגוש את דני ברינדל האנגלי, שחקן אשר התנסה מעט בסבב השחקנים, טורנירים מינוריים בהם משחקים מקצוענים לצד חובבנים.

 

כדי להשיג כרטיס לשנתיים לסבב המקצועני יצטרך רוברג לנצח בחמישה משחקים. אחד מהשחקנים החזקים ביותר שרוברג עשוי לפגוש בדרך הוא דואיין ג'ונס הוולשי שהספיק לנצח השנה את דומיניק דייל, שזה מכבר העפיל לרבע גמר אליפות העולם.

 

עוד צעד לליגה של הגדולים. שחר רוברג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
עוד צעד לליגה של הגדולים. שחר רוברג(צילום: עוז מועלם)

 

אם רוברג לא יצליח להעפיל מהטורניר הראשון הוא יוכל לנסות את מזלו שוב בטורניר השני. גם שם אגב הוא העפיל אוטומטית לסיבוב השני ויפגוש את שרון פארקר האנגלי. אם יעבור אותו אגב הוא עשוי לפגוש למשחק פיקנטי את ריאן אוואנס, אלופת העולם לנשים בעשר השנים האחרונות אשר מנסה להתקבל לסבב המקצועני לגברים.טורנירי ה-Q School ייערכו בין ה-10-24 במאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
רוני אוסאליבן
צילום: gettyimages
מומלצים