שתף קטע נבחר

עימות חזיתי / על הדרמה בתחתית

בבני יהודה יודעים: הפסד בשבת והם יורדים ליגה. ברמה"ש אופטימיים: זה ברגליים שלנו. וגם: כל התרחישים למחזורי הסיום בליגת העל

תרשמו ביומנים: שבת הקרובה, 18.30. הלוקיישן: אצטדיון גרונדמן בשכונת מורשה ברמת השרון, שיארח את אחד מקרבות התחתית הלוהטים והגורליים שראינו בליגת העל בשנים האחרונות, בין עירוני רמה"ש לבני־יהודה - שתיהן בסכנת ירידה מוחשית ללאומית.

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

עד כמה נזיל הכדורגל שלנו? בשבת שעברה, עם מומנטום נהדר של 10 נקודות מ־12 אפשריות, רמה"ש יכולה הייתה להבטיח את הישארותה בליגה, אבל קיבלה בראש מבית"ר ירושלים.

 

המאמן חיים שאבו נשמע דרוך מתמיד: "כולי בשיגעון. אם היו אומרים לי מהתחלה שבפלייאוף התחתון ננצח שלושה משחקים ונעשה תיקו והפסד הייתי קונה. בסופו של דבר הכל ברגליים שלנו. ברור שזה משחק מול קבוצה קשה שגם נלחמת על החיים שלה, אבל נבוא להילחם ולתת את החיים שלנו על המגרש".

 

מלבד הקשר הוותיק יוסי שיבחון שייעדר עקב צהובים, לרשות שאבו יעמוד סגל מלא. אתמול ערכה הקבוצה אימון בחוף הצוק בתל־אביב שנועד למטרת גיבוש ושחרור לחצים לקראת המשחק.

 

"או שמנצחים, או שיורדים". אבוקסיס באימון (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
"או שמנצחים, או שיורדים". אבוקסיס באימון(צילום: טל שחר)

 

הכתומים מציגים: השקט שלפני הסערה

בינתיים בשכונה, 2,500 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי בני־יהודה נחטפו בתוך שעות. מהמשטרה נמסר כי הקופות לא יפתחו ביום המשחק וכל אוהד ללא כרטיס לא יורשה להכנס לאזור המגרש, אבל זה לא ימנע מהרבה כתומים להגיע לגרונדמן גם בלי כרטיסים.

 

מאות אוהדים צפויים להגיע הערב לאימון (18.30, שעת המשחק) כדי לתמוך בשחקנים ולתת להם תחושת ביטחון – אולי כפיצוי על ההתפרעות בשבת אחרי ההפסד למכבי פ"ת. אוהדי בני־יהודה בטירוף וכבר סופרים את השעות עד למשחק. הם מבטיחים תצוגת עידוד כמו שרק הם יודעים לתת – ועכשיו הכל ברגליים ובראש של השחקנים.

 

שבת קריטית. שחקני בני יהודה (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
שבת קריטית. שחקני בני יהודה(צילום: טל שחר)

 

"זה משחק יותר חשוב מגמר גביע", אומרים במועדון. "או שמנצחים או שיורדים". אין תיקונים. בבני יהודה לא רואים בחלומות הכי רעים שהם מפסידים 3 פעמים העונה לרמה"ש. גם תיקו לא יספיק.

 

"אנחנו קבוצה יותר טובה, אבל הלחץ ישפיע", אמר אתמול גורם במועדון. "צריך לתת לשחקנים את השקט, הם יודעים כמה חשוב המשחק הזה".

 

סביר להניח שהמאמן יוסי אבוקסיס יעלה עם הרכב דומה לזה ששיחק מול מכבי פ"ת, כשהשחקן היחיד שיחסר הוא הקפטן עוז ראלי המוצהב.

 

ניצחון, והם כנראה נשארו בליגה. שחקני רמה"ש (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ניצחון, והם כנראה נשארו בליגה. שחקני רמה"ש(צילום: אורן אהרוני)

 

מחזורי הסיום - כל התרחישים / משה מרקוס

שני מחזורים לסיום העונה בפלייאוף התחתון, הקרב נגד הירידה מליגת העל מגיע לנקודת רתיחה, ולמשחק בשבת בין עירוני רמה"ש לבני־יהודה בגרונדמן תהיה השפעה מכרעת עליו. לפניכם שלושה תסריטים שתלויים בהתמודדות הזאת.

 

ניצחון לרמה"ש. בני־יהודה יורדת ללאומית כבר בשבת. רמה"ש תבטיח את הישארותה בליגה אם מכבי פ"ת לא תנצח מחרתיים באשדוד, או שהיא עצמה תוציא נקודה בעכו בשבוע הבא.

 

ניצחון לבני־יהודה. הקבוצה של אבוקסיס תשתווה במספר הנקודות לזו של שאבו ותעקוף אותה בטבלה בזכות הפרש שערים עדיף. אם פ"ת תנצח באשדוד, יהיה לה מספר נקודות זהה לזה של רמה"ש ובני־יהודה, מה שיוריד את רמה"ש למקום האחרון. ההכרעה תעבור למחזור האחרון, שבו בני־יהודה תארח את אשדוד, פ"ת את הפועל חיפה ורמה"ש תצא לעכו.

 

תיקו. פער 3 הנקודות בין שתי הקבוצות יישמר, מה שאומר שתיקו של רמה"ש בעכו יוריד את בני־יהודה. פ"ת תישאר בליגה אם תנצח בשני המשחקים שנותרו לה ורמה"ש לא תנצח בעכו. ללוזונים יספיקו גם 4 נקודות, אם רמה"ש תפסיד במחזור האחרון ובני־יהודה לא תנצח. בני־יהודה תשרוד אם תנצח את אשדוד בשבוע הבא ושתי יריבותיה לא ינצחו במחזור האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שחקני בני יהודה
צילום: עוז מועלם
מומלצים