שתף קטע נבחר

אוסאליבן בחצי הגמר, דאבל לרוברטסון

אליפות העולם בסנוקר: האלוף המכהן לא הפגין יכולת יוצאת דופן, אך מחץ 3:13 את שון מרפי ויפגוש את בארי הוקינס שניצח במותחן 12:13 את דומיניק דייל. האוסטרלי חזר מ-6:2 מול ג'אד טראמפ, ניצח 11:13 והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה המשיג 100 סנצ'ריז בעונה. יריבו הבא: מארק סלבי שגבר 5:13 על אלן מקמנוס

בניגוד לשמינית גמר אליפות העולם, שם רוני אוסאליבן נאלץ לעבוד קשה מאוד לפני שניצח 11:13 את ג'ו פרי, אלוף העולם בסנוקר צלח בקלות את שלב רבע הגמר עם 3:13 מוחץ על שון מרפי. אוסאליבן הגיע לסשן השני היום (ד') ביתרון של 2:6 וחסך מעצמו השתתפות בסשן השלישי הערב כשניצח בשבעה מתוך שמונה משחקונים.

 

מה שמדהים הוא שלמרות הניצחון המשכנע, אוסאליבן עדיין לא היה בשיאו אך פשוט חיסל מנטאלית את מרפי שהרבה לטעות. "הרוקט" הסתפק היום בסנצ'רי אחד (118 נקודות במשחקון ה-12) אך שלט ללא עוררין לאורך כל הסשן ויפגוש בחצי הגמר את בארי הוקינס לשחזור של הגמר מהשנה שעברה.

 

שון מרפי מברך את אוסאליבן אחרי הניצחון (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
שון מרפי מברך את אוסאליבן אחרי הניצחון(צילום: gettyimages)

 

הוקינס נקלע אל מותחן לא צפוי כשניצח רק במשחקון מכריע 12:13 את דומיניק דייל. הוקינס הגיע לסשן האחרון ביתרון מבטיח 5:11, אך דייל בקאמבק מדהים הפך ל-11:12 ולפתע היה מרחק משחקון אחד מהעפלה מדהימה לחצי הגמר. הוקינס התעורר ברגע האמת והפגין אופי כשניצח בשני המשחקונים האחרונים כדי להימנע מקטסטרופה אישית.  

 

ההישג הכפול של ניל רוברטסון

ניל רוברטסון רשם קאמבק מזהיר וחזר מ-6:2 מול ג'אד טראמפ בדרך ל-11:13. רוברטסון הגיע לסשן האחרון בפיגור 9:6, פתח מצוין וניצח בשני משחקונים כדי לצמק ל-9:8. טראמפ הגיב עם המשחקון הראשון שלו להערב ועלה ל-8:10 ולפני ההפסקה החזיר לעצמו יתרון של שלושה משחקונים 8:11.

 

רוברטסון. הישג יוצא דופן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רוברטסון. הישג יוצא דופן(צילום: AFP)

 

רוברטסון חזר מההפסקה בידיעה כי הוא חייב לנצח בחמישה משחקונים מתוך השישה שנותרו כדי לשרוד באליפות. הוא צימק ל-11:9 ולאחר מכן גם ל-11:10 עם ברייק של 70 נקודות. המשחקון ה-22 היה מרגש עבור רוברטסון משתי בחינות, 1. הוא ניצח בו והשווה ל-11:11, 2. הוא השיג ברייק של 101 נקודות והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה אשר משיג 100 סנצ'ריז (ברייקים של 100 נקודות ומעלה) בעונה

 אחת.

 

רוברטסון חגג את ההישג המרשים אך ידע כי הוא עדיין זקוק לשני משחקונים נוספים כדי לעלות לחצי הגמר. רוברטסון ניצח במשחקון הרביעי ברציפות ונטל את היתרון 11:12. במשחקון ה-24 והאחרון, רוברטסון עלה ל-0:43 לפני שסיפק לטראמפ הזדמנות אחרונה להשוות, אך השחקן האנגלי לא ניצל אותה והאוסטרלי הבטיח את מקומו בין ארבעת האחרונים.

 

טראמפ. נתן פייט אך הודח בסיום (צילום: gettyimages)
טראמפ. נתן פייט אך הודח בסיום(צילום: gettyimages)

 

עם ירידתו לחדר ההלבשה נשמעה אנחת אכזבה מצידו של רוברטסון, היה זה הרגע בו גילה שקבוצתו האהודה צ'לסי הודחה מליגת האלופות. תהיו בטוחים שיש לו לא מעט במה להתנחם.

 

יריבו של רוברטסון בחצי הגמר יהיה מארק סלבי החוזר אל ארבעת האחרונים לראשונה מאז 2010. סלבי הגיע לסשן האחרון היום מול אלן מקמנוס הסקוטי ביתרון של 4:12 כשהוא זקוק למשחקון אחד בלבד כדי להבטיח את מקומו בשלב הבא. מקמנוס עוד הצליח לצמק ל-12:5 עם ברייק של 69 נקודות אך סלבי סגר סיפור במשחקון הבא וניצח 5:13 במשחק.

 

חוזר לחצי הגמר לראשונה מאז 2010. סלבי (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
חוזר לחצי הגמר לראשונה מאז 2010. סלבי(צילום: gettyimages)

 

"יש לי קצת זמן לנוח כדי לחזור רענן. אעשה קצת אימונים כדי לשמור על הזרוע שלי בפעולה", אמר סלבי לקראת המשחק המסקרן. מקמנוס: "הלכתי לישון אתמול בלילה בידיעה ש-99.9% שאעוף וזה קשה. היו לי המון הזדמנויות ואני מאוכזב מכך שלא ניצלתי אותן".

 

משחקי חצי הגמר ייפתחו מחר וייערכו במשך שלושה ימים בשיטת הטוב מ-33 משחקונים.


פורסם לראשונה 30/04/2014 15:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
רוני אוסאליבן
צילום: gettyimages
מומלצים