שתף קטע נבחר

אחרי הריבית: המסחר בבורסה ננעל בעליות

ת"א 25 עלה ב-0.2% ות"א 100 טיפס ב-0.3%. מדד הבנקים קפץ ב-0.5%. הראל קפצה ב-2.9% במחזור ענק. אקסלנס: "הפגיעה בשוקי המניות כתוצאה מהחרפת המשבר עם רוסיה עדיין לא מגולמת במלואה"

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל (ב') בעליות שערים קלות. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-829 מיליון שקל, כאשר עיקר המחזור - אחרי החלטת הריבית.

 

מדדי המניות

מדד ת"א 25 עלה ב-0.21% ל-1,386.26 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.25% ל-1,261.34 נקודות, מדד הבנקים עלה ב-0.47% ל-1,311.63 נקודות ומדד נדל"ן עלה ב-0.14% ל-398.5 נקודות.

 

ברקע המסחר

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה כצפוי להשאיר את הריבית לחודש מאי ללא שינוי, ברמה של 0.75%. זאת לאחר שמאז חודש אוקטובר 2011 הפחית בנק ישראל את הריבית במשק 10 פעמים, בשיעור מצטבר של 2.5%.

 

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, העריך היום בסקירתו השבועית כי הפגיעה בשוקי המניות כתוצאה מהחרפת המשבר עם רוסיה עדיין לא מגולמת במלואה בשווקים: "התקררות ביחסים של המערב עם רוסיה תוביל ככל הנראה לפגיעה מהותית בתוצר וברווחי החברות ואף עשויה לערער מעט את המערכות הפיננסיות. חברות אירופאיות השקיעו הון עתק בשנים האחרונות ברוסיה וכעת חוששות לגורלן ואף מעבירות חלק מההשקעות.

  

בנוסף, הלוואות אשראי המוחזקות במערכת הבנקאית האירופאית, יחד עם איום של משבר אנרגיה באירופה - רק מסבכות עוד יותר את המצב. אז נכון שאף אחד לא חושש מהידרדרות למלחמה, ואפילו מלחמה קרה נחשבת למילה גסה - ובכל זאת נראה כי גם הסיכונים, ההשלכות והפגיעות הנראות לעין אינן באמת מתומחרות. תחושת הבטן אומרת שהמשבר באזור עוד עשוי להסתבך, הידיים של המשקיעים חלשות יחסית בתקופה זו ולכן רצוי לנקוט מעט זהירות. יחד עם זאת, צריך לזכור כי אירוע גיאופוליטי בד"כ נחשב לזמני ורק מייצר הזדמנות טובה יותר".

 

מניות במרכז

מניית הראל קפצה ב-2.9% במחזור ענק.

 

בעלי השליטה בחברת פז נפט מכרו מניות בהיקף של 31 מיליון שקל. בסך הכל מדובר במכירה של 56 אלף מניות במחיר של 545 שקל למניה. צדיק בינו מכר 42.9 אלף מניות, דולפין - 5,200 מניות ואינסטנז - 7,900 מניות.

 

גזית- גלוב הודיעה כי השלימה גיוס אג"ח מהציבור בהיקף כולל של כ- 450 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה י"ב במחיר של 108.7 אגורות לכל 100 אגורות ע.נ., המשקף תשואה אפקטיבית של כ-3.32% למח"מ של כ- 9.4 שנים. האג"ח נושאת ריבית שנתית קבועה של 4.0% צמודה למדד ומועד הפירעון הסופי שלה הוא יוני 2027. מעלות העניקה לאג"ח דירוג AA באופק יציב ומדרוג העניקה דירוג Aa3 באופק יציב.

 

פלוריסטם הודיעה היום על קבלת אישור מבקר האיחוד האירופי לייצור תאי גזע מהשלייה במפעל ייצור התאים בחיפה עבור השלב השלישי של הניסויים הקליניים, בכל מדינות האיחוד האירופי. עם קבלת אישור זה, רשאית פלוריסטם לייצר תאים עבור ניסויים קליניים בכל השלבים ובכל המדינות החברות באיחוד. האישור ניתן על ידי מבקר שמונה על ידי הרשויות האירופיות ואשר ביקר במפעל לייצור תאים בנפח מסחרי בחיפה. תהליכי הייצור המפעל, ובכלל זה מבנה המפעל, הציוד, מערכות הבקרה והניהול וכיוצא באלה עמדו בדרישות שהוגדרו על ידי האיחוד.

 

הצעת הרכש של אלכסנדר גרנובסקי למניות וילי פוד התקבלה. גרנובסקי (באמצעות אמבלייז שבשליטתו) ביקש לקנות כ-659 אלף מניות המהוות 5% ממניות החברה, ואילו ההיענות להצעה היתה בהיקף של כ-6.6 מיליון מניות – כך שמכל מוכר ירכוש גרנובסקי בפועל רק 10% מכמות המניות שביקש למכור. בסך הכל יעמוד היקף הרכישה על 22.9 מיליון שקל.

 

הצעת הרכש ייצרה היענות כה גבוהה כל כך, שכן המחיר למניית וילי פוד במסגרת ההצעה עמד על 34.7 שקל - כאשר מניית החברה חתמה את המסחר אתמול במחיר של 26.7 שקל. גרנובסקי משלים בימים אלה את רכישת השליטה בוילי פוד מידי האחים ויליגר, ולאחריה אמורה אמבלייז להחזיק ב-58% ממניות וילי פוד, שייצטרפו ל-5% שרכשה כעת במסגרת הצעת הרכש.

 

טבע וחברת התרופות טאקדה (Takeda) חתמו על הסכם המאפשר לטאקדה לשווק את התרופה האינובטיבית של טבע לטיפול במחלת הפרקינסון, רסג'ילין ביפן.על פי ההסכם, טאקדה תפתח טבליות רסג'ילין לשוק היפני ותגיש בקשה לרישום תרופה חדשה ביפן. הפרטים הכספיים של ההסכם חסויים.


פורסם לראשונה 28/04/2014 10:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים