שתף קטע נבחר

מטרת לוחמי הטקוואנדו: מדליה באליפות אירופה

בת אל גטרר תנסה לשחזר את ההישג מ-2010, אלון אלבוחר חושב על ריו דה ז'ניירו וגילי חיימוביץ' יודע שהגיע הזמן להתקדם. 9 ספורטאים יתחרו בשבוע הבא באזרבייג'אן והמאמן יחיעם שרעבי מבהיר: "הציפיות הן שלפחות אחד יזכה במדלייה". צפו בהכנות

בסוף השבוע הבא יתמודדו נציגי נבחרת הטקוואנדו של ישראל באליפות אירופה שתתקיים בבאקו שבאזרבייג'אן (1-5 במאי). המשלחת הישראלית תכלול תשעה ספורטאים. מאמן הנבחרת, יחיעם שרעבי, הבהיר מהן השאיפות: “הציפיות הן שלפחות אחד מהספורטאים יחזור עם מדליה".

 

אלון אלבוחר, שבחודשיים האחרונים הספיק לזכות במדליות ארד באליפות שבדיה הפתוחה ואליפות בלגיה, ישתתף בתחרות לגברים במשקל עד 74 ק"ג ויודע שהצלחה באליפות אירופה תשפר את סיכוייו לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו: “האליפות הזו נותנת הרבה נקודות".

 

הנציגים הישראלים באליפות אירופה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הנציגים הישראלים באליפות אירופה(צילום: אורן אהרוני)

גילי חיימוביץ', האלוף האולימפי לנוער מ-2010, החמיץ את אליפות העולם האחרונה במכסיקו בגלל פציעה בקרסולו וכעת עושה סימנים שהוא חוזר לכושרו הטוב, לאחר שזכה במדליית ארד בתחרות עד 63 ק"ג בבלגיה.

 

חיימוביץ', שבקטגוריית המשקל שלו יתחרה גם אלוף אירופה 2012, הבריטי מייקל הארבי, יודע שכעת תגיע ההזדמנות שלו להוכיח שהוא לא רק הבטחה: “לא השתתפתי בתחרות מטרה גדולה בגלל שהחמצתי את אליפות העולם. זה הרגע בו אני מוכן לעלות, לתת קפיצה ולהתקדם הלאה. המטרה היא להביא מדליה. יש לי יריבים לא רעים בקטגוריה, אבל אני יכול להגיע למקום הראשון".

 

"אני מוכן לעלות ולתת קפיצה קדימה". גילי חיימוביץ' באימון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"אני מוכן לעלות ולתת קפיצה קדימה". גילי חיימוביץ' באימון(צילום: אורן אהרוני)

מאמן הנבחרת, יחיעם שרעבי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאמן הנבחרת, יחיעם שרעבי(צילום: אורן אהרוני)

 

אדי שרבנסקו יכנס ראשון למעגל התחרויות כבר ביום חמישי הקרוב (1 במאי), עת יחל סיבוב המוקדמות במשקל עד 54 קילוגרם. רון אטיאס יתחרה במשקל עד 58 קילוגרם ואילן ברגינסקי עד 68.

 

הנציגה הבכירה של ישראל בתחרויות לנשים תהיה בת אל גטרר, אלופת אירופה ב-2010 שתתחרה במשקל עד 57 ק"ג. זאת, אחרי שבתחילת החודש היא זכתה במדליית זהב באליפות בלגיה הפתוחה ונטלה את מדליית הכסף בתחרות שנערכה בפברואר בשבדיה.

 

כועסת על החלטת הוועד האולימפי. בת אל גטרר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כועסת על החלטת הוועד האולימפי. בת אל גטרר(צילום: אורן אהרוני)

 

בתחרות במשקל שלה תשתתף גם האלופה האולימפית, ג'ייד ג'ונס מבריטניה ומתחרה בולטת נוספת תהיה הספרדיה אבה קאלבו גומס, אשר הגיעה לחצי הגמר באליפות העולם וגם ניצחה את ג'ונס בגמר תחרות הגראנד פרי של מנצ'סטר בדצמבר האחרון.

 

אניה מירקין שחוזרת להתחרות אחרי פציעה ממושכת תתחרה ב-1 במאי במשקל עד 46 ק"ג: “הייתי פצועה שנתיים ועכשיו אני מרגישה מוכנה".

 

חזרה מפציעה ממושכת. אניה מירקין (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חזרה מפציעה ממושכת. אניה מירקין(צילום: אורן אהרוני)

 

כמו כן ישתתפו גם יובל לוסטיגר (עד 49 ק"ג) וירדן שרעבי (53 ק"ג). לוסטיגר מגיעה גם היא לתחרות לאחר שזכתה במדליית ארד בבלגיה.

 

לפני אולמפיאדת לונדון 2012 החליט הוועד האולימפי לבחור בטקוואנדו כענף מועדף, אבל לאחר שאף אחד מהספורטאים לא עמד בקריטריון לייצג את ישראל במשחקים הוחלט להוציאו מהרשימה.

 

תשתתף בתחרות עד 53 ק"ג. ירדן שרעבי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תשתתף בתחרות עד 53 ק"ג. ירדן שרעבי(צילום: אורן אהרוני)

 

גטרר לא ממש אוהבת את ההחלטה: “באופן ישיר אנחנו לא מרגישים את זה, כי המאמנים לא נותנים לנו להרגיש מחסור בשום דבר, אבל העניין הזה קצת מגוחך. עשינו פריצה אחרי הזכיה במדליות באליפות אירופה ואמרו שיהפכו את הענף למועדף. לאחרונה לא הצלחנו, אז מחליטים שלא. משחקים איתנו משחקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
בת אל גטרר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים