שתף קטע נבחר

סנסציה: דינג הודח כבר בסיבוב הראשון

בתום דרמה שתירשם בהיסטוריה של הקרוסיבל, מייקל ווסלי בהופעת הבכורה שלו באליפות העולם בסנוקר הדהים 9:10 את הכוכב הסיני שניצח בחמישה טורנירי דירוג השנה. מארק סלבי נזקק למשחקון מכריע כדי לגבור 9:10 על מייקל ווייט. ג'ון היגינס הסתבך

בהופעתו הראשונה באליפות העולם בסנוקר, מייקל ווסלי (24) חתום על הסנסציה הראשונה של האליפות ועוד איזו סנסציה. ווסלי בניגוד לכל התחזיות הדהים בסיומה של דרמה ענקית 9:10 את השחקן הלוהט של העונה, דינג ג'ונווי (2 בעולם) והדיח אותו כבר בסיבוב הראשון.

 

אליפות העולם בסנוקר:

 

דינג השווה השנה את שיאו של סטיבן הנדרי כשניצח בחמישה טורנירי דירוג ונחשב למועמד המוביל לזכות באליפות יחד עם האלוף המכהן, רוני אוסאליבן. אלא שכל מה שהשיג דינג העונה לא עמד לצידו במשחק הספציפי הלילה.  

 

דינג ג'ונווי. לזה לא ציפינו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דינג ג'ונווי. לזה לא ציפינו(צילום: AFP)

 

דינג הגיע אל הסשן השני ביתרון מבטיח של 3:6 ואולי חשב שהוא בדרך לניצחון קל מול המדורג 73 בעולם. אלא שווסלי השאפתן ניצח בשלושה משחקונים רצופים בתחילת הסשן כדי להשוות ל-6:6. דינג התאושש וניצח בשני משחקונים כדי לעלות ל-6:8 אך ווסלי קם מהקרשים פעם נוספת והשווה ל-8:8. דינג ניצח במשחקון ה-17 לפני שהמשחק הופסק בשל חריגה מלוח הזמנים המתוכנן. ווסלי נראה מצוין כשהמשחק חודש והשווה ל-9:9 עם רצף מרשים של 103 נקודות.

 

במשחקון המכריע השיג ווסלי רצף של 35 נקודות ונראה בדרך לניצחון במשחקון ובהתמודדות כולה לפני שהחמיץ כדור אדום ואיפשר לדינג לחזור לשולחן. דינג כשכל הלחץ על כתפיו הכניס כדור אדום קשה במיוחד אך על הדרך גם הרחיק את השחור. למרות זאת דינג סיפק מכה נהדרת נוספת והכניס את השחור הרחוק. דינג המשיך לרצף קטן של 18 נקודות אך סיים אותו כשווסלי בסנוקר.

 

ווסלי. חתום על הסנסציה הגדולה הראשונה של האליפות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ווסלי. חתום על הסנסציה הגדולה הראשונה של האליפות(צילום: AFP)
 

 

משלב זה החל קרב מורט עצבים. דינג עלה ל-46:53 אך ווסלי הכניס כדור אדום פשוט מדהים ומשם ניקה את השולחן ועלה ל-53:68 כשנותרו רק הכדור הוורוד והשחור. הכל כבר נראה היה גמור כשדינג היה זקוק לסנוקר עם שני כדורים בלבד על השולחן. הסיני סירב להיכנע והצליח להציב את הלבן מאחורי השחור פעם אחרי פעם, אלא שווסלי נחלץ ובסופו של דבר הכניס את הכדור הוורוד כדי לחולל סנסציה מדהימה.

 

בסך הכל שלושה ימים חלפו מאז פתיחת אליפות העולם בסנוקר, אך דבר אחד כבר אפשר להגיד על האליפות השנה, היא מותחת, מאוד מותחת.

 

רק לשם ההשוואה בכל האליפות בשנה שעברה רק משחק אחד הגיע למצב של משחקון מכריע. באליפות הנוכחית, כבר בשלב מוקדם זה אנחנו כבר סופרים ארבעה משחקים כאלו.

 

מארק סלבי ומייקל ווייט בוחנים את השולחן (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
מארק סלבי ומייקל ווייט בוחנים את השולחן(צילום: GettyImages)

 

אחד מהשחקנים שנזקק ל-19 משחקונים כדי לעלות לשמינית הגמר הוא מארק סלבי (3 בעולם). משחקו של סלבי מול מייקל ווייט סומן כבר לאחר ההגרלה כאחד המבטיחים בסיבוב הראשון ואכן השניים עמדו בציפיות וסיפקו קרב מותח שהסתיים ב-9:10 לטובתו של סלבי.

 

סלבי הגיע לסשן השני ביתרון מזערי של 4:5 בתום הסשן הראשון. לסשן השני הגיע סלבי כמו מתוך לוע של תותח וניצח בשלושה משחקונים בריצפות בדרך ל-4:8. למרות הפיגור המשמעותי, ווייט הצעיר המוכשר לא התייאש והגיב עם ארבעה משחקונים ברציפות, האחרון שבהם עם רצף 62 נקודות, הגבוה ביותר במשחק כדי להשוות ל-8:8.

 

למרות טעות ביזארית בה חשב שיש לו כדור חופשי למרות שזה לא ניתן לו, סלבי החזיר לעצמו את היתרון ועלה ל-8:9 אך ווייט השווה פעם נוספת ושלח את המשחק למשחקון מכריע. במשחקון האחרון סלבי השתלט על הכדורים בשלב מוקדם יחסית והבטיח לעצמו את הכרטיס לשמינית הגמר בו יפגוש את אלי קארטר.

 

ג'ון היגינס. במצב קשה (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
ג'ון היגינס. במצב קשה(צילום: GettyImages)

 

ג'ו פרי חזר מ-6:3 מול ג'יימי בארנט וניצח 7:10 כדי לעלות לשמינית הגמר בו יפגוש את האלוף המכהן, רוני אוסאליבן. "אין משחק קשה יותר מזה", אמר פרי לקראת המפגש מול ה"רוקט", "אבל הייתי חש נשדד אם הייתי יושב בבית וצופה בבארנט משחק נגדו במקומי. אני חייב להאמין בעצמי, אפשר לנצח אותו".

 

ג'ון היגינס, ארבע פעמים אלוף העולם, נקלע למצב קשה בדרבי הסקוטי מול אלן מקמנוס והוא בפיגור 6:3 בתום הסשן הראשון. ריקי וואלדן שבשנה שעברה הגיע עד לחצי הגמר פיגר 3:1 מול קיירן ווילסון הצעיר אך ניצח בחמישה משחקונים ברציפות והציב את עצמו בעמדה טובה עם 3:6 בתום הסשן הראשון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים