שתף קטע נבחר

סיטיגרופ ייאלץ לגייס עוד 10 מיליארד דולר

זאת, כדי לעמוד בדרישות הממשל האמריקני; כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. אתמול הודיע הממשל שידחה את פרסום תוצאות מבחני העמידות שנערכו ל-19 הבנקים הגדולים. חלקם מתדיינים עם הרגלוטרים על תוצאות המבדקים

סיטיגרופ ייאלץ לגייס הון נוסף בהיקף של 10 מיליארד דולר על מנת לעמוד בדרישות הלימות ההון של הממשל האמריקני, כך דיווח (ש') אתר האינטרנט של ה"וול-סטריט ג'ורנל". 

 

על פי הדיווח, נציגי הבנק מנהלים מגעים בנדון עם הבנק המרכזי וייתכן שיידרשו להציג היקף הון נמוך מהנדרש במידה ויצליחו לשכנע את הרשויות כי מצבו הפיננסי של הבנק תקין. דובר סיטי סירב להגיב על הדברים. עד כה קיבל הבנק סיוע ממשלתי בהיקף 45 מיליארד דולר.

  

אתמול הודיע הממשל האמריקני כי בכוונתו לדחות את פרסום תוצאות מבחני העמידות שערך בקרב הבנקים הגדולים במדינה, זאת בשעה שמספר בנקים מנהלים מגעים עם הרגלוטרים על תוצאות המבדקים. בשבוע שעבר הודיעו בכירים בפדרל ריזרב כי על 19 הבנקים שנבדקו יהיה להחזיק בהיקף הון גבוה מהנדרש מחשש כי ימשיכו לצבור הפסדים על הלוואות ונכסים שברשותם.  

 

לדברי יו"ר הפד' (הבנק המרכזי), בן ברננקי, לרשות הבנקים יינתנו 6 חודשים כדי לגייס את ההון הנוסף מגורמים פרטיים. במידה ולא יעמדו בכך הממשלה תהיה זו שתספק את ההון הנוסף. כיום מחזיק הבנק ב-36% ממניות סיטי שלאחרונה אף קיבל ערבויות ממשלתיות בשווי 300 מיליארד דולר כנגד נכסים בעיתיים במאזניו.

  

אתמול הודיע סיטיגרופ כי הסכים למכור את חטיבת הברוקג' של הבנק ביפן לבנק היפני סומיטומו תמורת 5.6 מיליארד דולר. הייתה זו חוליה נוספת בשרשרת של עסקאות דומות אותן ביצע סיטיגרופ בשנה האחרונה במטרה לגייס הון. ברבעון הראשון של השנה רשם הבנק האמריקאי הפסד של 966 מיליון דולר.

פורסם לראשונה 02/05/2009 14:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיבל סיוע של 45 מיליארד דולר עד כה. סיטיגרופ
מומלצים