יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

אבי ועמוס לוזון יהיו עדי תביעה בפרשת המנהל

התפתחות נוספת בפרשה: יו"ר ההתאחדות ואחיו נתנו עדות במשטרה וישמשו כעדים מטעם התביעה. נגד הנאשם הוגש כתב אישום חמור בגין סחיטה ואיומים

|
המנכ
המנכ"ל החשוד. הוגש כתב אישום

התפתחות נוספת בפרשת "סוכן סמוי" בה מעורב מנהל בכיר באחת מקבוצות הכדורגל הישראלי. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, ואחיו, עמוס לוזון, נתנו היום (חמישי) עדות במשטרה בנוגע לפרשה. השניים גם יהיו שניים מ-121 עדי התביעה בתיק, כמו גם שחקן העבר, לירון בסיס. 

לפני כן, כתב אישום חמור הוגש היום נגד מנהל הקבוצה הבכיר בחשד לסחיטה, איומים וגניבת רכב, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות פרקליטות המחוז. לפני הצהריים הגיע המנהל הבכיר להגיע לבית המשפט, שם שמע עם נאשמים אחרים בפרשה את כתב האישום, שהוגש נגדם, באמצעות עורך הדין, גיא רוסו, סגן בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב פלילי. עורך הדין, אורן גפסו, סגן בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב פלילי ודיה בן-אסא זיגלמן, עוזרת ראשית בפרקליטת מחזור תל אביב פלילי.  

במהלך הדיון הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר הבית של המנהל. עו"ד אלי כהן, המייצג את הנאשם, טען מנגד במהלך הדיון: "אין עילה למעצר ומכאן שאין עילה גם למעצר בית". אלא שהשופט קפאח הודיע כי לא יתקיים דיון לגופו של הנאשם ויחד עם זאת העביר את התיק לסגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט ד"ר עודד מודריק, שידון בו ביום ראשון. עד למועד הדיון, הוא יישאר במעצר בית בתנאים המגבילים הקיימים. בכניסה לדיון להארכת מעצרו בתנאים מגבילים, אמר המנהל על הגשת כתב האישום נגדו: "נראה איך זה ייגמר בסוף. אני מרגיש מצויין, אל תדאגו לי. ימים יגידו הכל, תחכו בסבלנות. אני מאוד בטוח בעצמי".

מנהל הקבוצה הבכיר מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, גניבת רכב ופריצה לבניין שאינו מקום מגורים במטרה לגנוב. המנהל עם עוד שלושה נאשמים, חלקם, שפעל בצוותא עם חייא גם בעבירות חמורות, הינו מצומצם יותר ביחס לארבעת הנאשמים האחרים. מעשיהם החמורים כשלעצמם והעבירות שבוצעו ביחד עם חייא או בנפרד, דורשות כי הנאשמים האלו יהיו בתנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, תנאים הכוללים מעצר בית מלא, פיקוח, ערבות עצמית, ערבות צד ג' והוצאת צו איסור יציאה מהארץ והפקדת דרכונם.

המנהל מואשם יחד עם נאשם נוסף, אלון בן נתן לייבוביץ' שבאו במגע עסקי עם חייא. האחרון הרגיש שעדי המדינה גזלו את כספו, והוא ביצע עם הנאשמים עבירות פליליות בעיקר נגד רכושם של עדי המדינה. בידי הפרקליטות ראיות לכאורה להוכחת אשמתם של הנאשמים ביחס להוכחת העבירות, בין השאר המשטרה ביצעה האזנות סתר רבות, מהן עולה תמונה ראייתית ברורה, בעיקר בכל מה שקשור למנהל הקבוצה הבכיר בנוסף לארבעה נאשמים נוספים ביניהם חייא.

המנהל מואשם שיחד עם נאשם נוסף קשר קשר לפרוץ לבית בפתח תקווה, ליטול מהבית את מפתחות הרכב ובאמצעותם לגנוב את הרכב. מיד לאחר מכן נסעו הנאשמים לחניון טווח קצר בנתב"ג, איתרו את הרכב וגנבו אותו באמצעות צרור המפתחות אותו גנבו לפי כן. הוא החזיק ברכב מספר ימים ללא הסכמת הבעלים וכשבוע לאחר גניבת הרכב הוא העביר אותו לנאשם נוסף. בנוסף, הוא מואשם בקשירת קשר לפשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה וגניבת רכב.

בנוסף, מואשם בפריצה למשרדי בית קפה "הגבעה". לאחר הפריצה, הנאשם הגיע למקום, הוא הצטרף עם עוד נאשם לחבורה שפרצה למשרדים. בתום גניבת המסמכים והעמסתם לרכבים עימם הגיעו למקום, אחד הנאשמים מסר שלא כדין מסמך מהמשרד למנהל הבכיר, אשר עזב את המקום עם המסך. המנהל מואשם בפריצה לבניין שאינו בניין מגורים במטרה לגנוב.  

במסגרת חקירת המשטרה שהסתיימה, נמסר בין היתר: "לאחר חקירה מאומצת במשך למעלה משלושה חדשים. תגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתבי אישום בפרשת שותף סמוי. הפרשה הרימה מסך מעל תעשיית סחיטה באיומים שנמשכה שנים, וכללה השתלטות על נכסים, בתי עסק, נדל"ן, כלי רכב, יידוי רימוני יד והטלת אימה על חייבים.

במהלך החקירה נחשף נחשף דפוס פעולה של החשוד המרכזי בפרשה, איתן חייא, סמבגרתו הוא הצטרף כשותף סמוי לבתי עסק ובתהליך הדרגתי הרחיק את אחוזי הבעלות שלו בבית העסק תוך הטלת אימה ואלימות. במקרים אחרים בהם הלווה חייא כספים, סחט סכומי עתק גם לאחר כיסוי החוב. במהלך החקירה הצליחו שני חוקרים לשכנע שני אנשי עסקים להפוך לעדי מדינה, אשר בעדותם סיפרו על מסכת של סחיטה באיומים ואיומים כלפיהם וכלפי בני משפחותיהם.

בנוסף הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד מספר פעילים במנגנון הסחיטה של חייא, בהם אנשי זרוע שהטילו אימה על החייבים ואנשי העסקים וכן אנשי כספים. במהלך החקירה נחשפו מספר אירועים של יידוי רימוני יד לבתים של אזרחים בפתח תקווה ובראשון לציון במסגרת מאמצי הפעלת לחץ של חייא ואנשיו, לרבותת פתיחה באש מנשחק חם לעבר רכב של אזרח בכביש שש. באחד המקרים, בשל טעות בזיהוי של דירת אזרח, הושלך רימון רסס לביתה של שופטת בפתח תקווה".

כזכור, המנהל נעצר לפני כשלושה שבועות לחקירה בחשד לסחיטה ואיומים. מחקירת המקרה עולה כי במהלך השנתיים האחרונות סחטו החשודים אנשי עסקים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, זאת בניסיון להשתלט על כספם ועסקיהם תוך הטלת אימה, תקיפה, שימוש באמל"ח ובאמצעים שונים על מנת להטיל מורא, כולל זריקת רימוני רסס, תקיפה וירי. 

עוה"ד של המנהל: "מרשנו נקי וכתב האישום כלפיו מינורי"
את המנכ"ל מייצגים עורכי הדין אבי חימי ואלי כהן. עו"ד חימי אמר: "קיבלנו את כתב האישום, עיינו בו והבנו שמשטרת ישראל פיתחה מודל כלכלי חדש ומיוחד. אתה לווה כסף מאנשים ומגורמים פיננסיים וכשאין לך להחזיר, אתה רץ למשטרה, מקבל עד מדינה, נותנים לך גם כסף ותנאים טובים, ואחרים שהיו לצידך ועזרו לך הם מקבלים כתב אישום. אני מקווה שאת המודל הזה לא יעתיקו רבים אחרים. מכל מקום, מרשנו נקי וכתב האישום כלפיו הוא מינורי. אני סמוך ובטוח שבסוף הדרך יוכח גם יוכח שלא רק שהוא פעל כהלכה על פי החוק, אלא שהוא השתדל בכל מעודו להיות חבר טוב".

עו"ד אלי כהן התייחס לפרטי האישום: "הפרשה הזאת הוגדרה כפרשת סחיטה שהסעירה את המדינה אבל מסתבר שכנגד מרשנו לא הוגש אישום בגין סחיטה אלא בגין עבירות של גניבה והתפרצות. מדובר בכניסה למשרד שהוא שלו ולקיחת מסמך ובמקרה אחר מייחסים לו גניבת רכב על רכב שבעצם היה ברשותו כל הזמן. אני סמוך ובטוח שלאחר שנעיין בחומרי החקירה, נגלה שאין בסיס איתן לאישום הזה. מרשנו עד היום הוא ללא עבר פלילי והוא יישאר כזה גם לאחר המשפט".

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */