שתף קטע נבחר

הרמת משקולות: מושיק עשירי באירופה

600 צופים, כולל נבחרת הג'ודו, ראו את מרים המשקולות הישראלי (בקטגוריה עד 85 ק"ג) לא מצליח לעלות לפודיום. מושיק: "מרגיש שעשיתי את המקסימום". מרקוב הבולגרי זכה בזהב

מוקד יום התחרות החמישי באליפות אירופה בהרמת משקולות, שנערכה באולם "תיכונט" בת"א, עמד בסימן כניסתו לתחרות של הספורטאי הבכיר של ישראל בענף, אנטולי מושיק, שהופיע בגמר בקטגוריית משקל עד 85 ק"ג.

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

כל זה התרחש לעיני לעיני 600 צופים שהגיעו לתמוך בו, כולל נבחרת הנשים בג'ודו עם אלופת העולם ירדן ג'רבי. מושיק פתח את התחרות, כשבחר להניף 150 ק"ג, אותו הצליח בניסיון הראשון, אך נכשל פעמיים כשהעלה ל-155 ק"ג. בדחיקה הוא הוסיף 180 ק"ג, מה שהעניק לו את המקום ה-10 הכללי עם 330 ק"ג בסה"כ.

 

"הייתה התרגשות". מושיק (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הייתה התרגשות". מושיק(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני מרגיש שעשיתי את המקסימום", אמר מושיק בסיום. "היה קשה, הרבה לחץ וצופים שבאו לראות אותי, לכן גם היתה התרגשות. אני מקווה שהאירוע הזה ידחוף קדימה את הענף ויגיעו עוד הרבה צעירים שימשיכו להתחרות".

 

במדליית הזהב זכה איבן מרקוב הבולגרי, מדליסט הכסף מאליפות העולם, עם 385 ק"ג (175 בהנפה ו-210 בדחיקה). בכסף זכה הרוסי מליגוב עם 373 ק"ג (171 בהנפה ו-202 בדחיקה) וצרפת השלימה את תמונת הפודיום בנג'מין אנקוואן שהשיג 367 ק"ג (161 בהנפה ו-206 בדחיקה).

 

מרקוב חוגג את הזהב האירופי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מרקוב חוגג את הזהב האירופי(צילום: אורן אהרוני)

 

עוד קודם לכן, התקיים גמר הנשים במשקל עד 69 ק"ג. מי שהיתה בולטת מעל כולם, היא מדליסטית הכסף מאליפות העולם האחרונה ומי שסיימה רביעית במשחקים האולימפיים האחרונים בלונדון, דזינה סזנבטס.

 

הבלארוסית בת ה-24 נאלצה להמתין דקות ארוכות לתורה להתחרות, לאחר שכבר בהנפה הראשונה שלה, היא פתחה עם שבע קילוגרמים יותר מכל מתמודדת אחרת. בסופו של דבר הניפה 115 ק"ג.

 

נבחרת הג'ודו צופה במתרחש (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נבחרת הג'ודו צופה במתרחש(צילום: אורן אהרוני)

 

בהמשך הסיפור חזר על עצמו גם בדחיקה ועם 130 ק"ג נוספים, כשבסך הכל צברה 245 ק"ג, שהעניקו לה את הזהב. במקום השני דורגה הבולגריה מילקה מנבה עם 228 ק"ג בסך הכול (103 בהנפה ו-125 בדחיקה) ושלישית דורגה האוקראינית נאדיה מירניוק עם 227 ק"ג (104 בהנפה ו-123 בדחיקה).

 

יום התחרויות השישי, מחר, יפתח (17:00) עם המקצה השלישי בקטגוריית המשקל עד 94 ק"ג לגברים. בהמשך (19:25) ייערך הגמר במשקל עד 75 ק"ג לנשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אנטולי מושיק
צילום: אורן אהרוני
מומלצים