יום שבת, 18.05.2024 שעה 05:35

אולימפיאקוס בחצי הגמר, ניצחון ענק לבלאט

גביע יווני: האדומים פגשו את א.א.ק אתונה וגברו עליה 66:81. ניצחון לבלאט בדרבי של מוסקבה. יורוליג נשים: 30 נקודות לשי דורון בהפסד בשיקטאש

|
וויצ'יץ' נגד מכבי. 9 נק' ב-21 דקות (יעל מרגלית)
וויצ'יץ' נגד מכבי. 9 נק' ב-21 דקות (יעל מרגלית)

יריבתה של מכבי תל אביב ביורוליג, אולימפיאקוס פיראוס, ניצחה הערב (רביעי) את א.א.ק אתונה 66:81 ועלתה לחצי גמר הגביע היווני, שם תפגוש את פאניוניוס.

פנאניוניוס ניצחה את אריס סלוניקי אחרי שתי הארכות במשחק שהתקיים בלאריסה. 99-94, אחרי 69-69 ו-81-81. שני שחקני מכבי לשעבר וכוכבי אולימפיאקוס בהווה, ניקולה וויצ'יץ' ויותם הלפרין, שותפו בחגיגה והמשיכו לעבר השלב הבא במפעל.

וויצ'יץ' שיחק 21 דקות, ושהה הכי הרבה זמן על הפרקט, מלבד לוואסילופולוס שרשם 23 דקות ו-12 נקודות. ניקולה קלע 9 נק' ללא החטאה מהשדה והוסיף 4 אסיסטים ו-3 ריבאונדים. לין גריר תרם 11 נק', כמו גם פאפלוקאס.

כבר בתום הרבע הראשון עלתה אולימפיאקוס ליתרון 4 נק', 13:17, הפער גדל ל-10 במחצית ו-26 נק' הפרש בתום הרבע השלישי. א.א.ק המתיקה מעט את הגלולה המרה, אבל בסיום, שחקני אולימפיאקוס חגגו עליה לחצי גמר הגביע.

יותם הלפרין דווקא שיחק לא מעט ורשם 18 דקות על הפרקט, אך התרומה היתה שולית - 2 נק' מקו העונשין, ריבאונד, אסיסט ואיבוד.

בחצי הגמר השני בגביע, ישחקו מארוסי ופנתינאייקוס. מארוסי ניצחה את אולימפיה 69:70, עם 18 נקודות של הסנטר אנדראה ליניאדאקיס, ואילו פנאתינאיקוס גמלה לפאנליניוס על ההפסד נגדה בליגה מלפני מספר ימים, וניצחה הפעם בקלות 72:88.

יותם הלפרין. משחק חלש בגביע
יותם הלפרין. משחק חלש בגביע

למנצחים: שרונאס יאסיקביצ'וס, ניקולה פקוביץ' ודרו ניקולאס 15 נקודות כל אחד. למפסידים: אנתוני גרונדי, ששיחק בעבר ברמת השרון, 19 נקודות.

רוסיה: ניצחון חשוב מאוד לבלאט ודינמו
דייויד בלאט ודינמו מוסקבה השיגו ניצחון משמעותי, הפעם 67:82 על חימקי מוסקבה בדרבי. הניצחון על חימקי הוא מההישגים הגדולים של בלאט ושמיר עד כה שכן היא הקבוצה הראשונה שמנחילה הפסד העונה בליגה לחניכיו של קסטיוס קמזורה שנחשבים למועמדים לגיטמיים לאליפות. הרכש הסלובני היקר, בושטיאן נאכבר, הוליך את קלעי דינמו עם תצוגה נהדרת של 26 נקודות (6 מ-9 לשלוש) ו-5 ריבאונדים. גם ג'נארו פארגו, הרכש השני הכי מדובר של דינמו הקיץ, הרשים עם 22 נקודות (4 מ-7 לשלוש) ו-9 אסיסטים.

שאר הקלעים לקבוצה של בלאט ושמיר: סרגיי מוניה 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דריוש לאברינוביץ' וסרגיי ביקוב 9 כ"א, טראוויס האנסן 5. חימקי סבלה מערב רע מאוד מחוץ לקשת (6 מ-26) ולא הצליחה לעצור את שני כוכבי ה-NBA לשעבר של דינמו.

בלאט. ניצחון על מוליכת הטבלה (Gettyimages)
בלאט. ניצחון על מוליכת הטבלה (Gettyimages)

הכוכב הספרדי, חורחיה גרבאחוסה, הוליך את קלעי המפסידה עם 13 נקודות. הרכז, מילטון פלאסיו, הוסיף 12 נקודות והכוכב הארדגנטיני, קרלוס דלפינו, איכזב כשסיים עם 10 נקודות בלבד.

בעקבות הניצחון עולה דינמו של בלאט למקום השלישי בטבלה עם מאזן של 5 ניצחונות והפסד בודד. חימקי עדיין ראשונה עם מאזן של 6 ניצחונות והפסד כשצסק"א במקום השני (שני משחקים חסרים) עם מאזן מושלם של 5 ניצחונות וללא הפסד.

ספרד: ניצחון למלאגה, 66:82 לספאחיה על ריאל מדריד
אוניקאחה מלאגה, היריבה הקרובה של מכבי ת"א ביורוליג, ניצחה במחזור התשיעי בספרד את פואלנבראדה במשחק חוץ 83:89. מאזנה כרגע עומד על שבעה ניצחונות ושני הפסדים.

ייז'י וולש. מלאגה נראית מוכנה למכבי ת
וולש. מלאגה נראית מוכנה למכבי ת"א (רויטרס)

מרקוס הייסליפ הוביל את המנצחים עם 22 נקודות, בעוד הצ'כי ירז'י וולש והסנגלי בוניפאס אנדונג מסיימים עם 13 נקודות כל אחד. גם תומאס קלאטי (12) ורוברט ארצ'יבולד (10) קלעו בדאבל-פיגרס במלאגה, ששיחקה בלי קרלוס קבסאס וברני רודריגס, שפצוע מתחילת העונה.

נבן ספאחיה, מאמן מכבי ת"א, אשר מונה לפני זמן קצר למאמן ולנסיה, השיג ניצחון בכורה יוקרתי על ריאל מדריד 66:82. ספאחיה הפסיד בשבוע שעבר עם ולנסיה במשחק הראשון שלו בתפקיד, בחוץ נגד מלאגה.  שאמונד וויליאמס עם 17 נקודות וקוסטה פרוביץ' עם 15 היו הבולטים אצל המנצחים, בעוד לואיס בולוק קלע 13 נקודות לריאל ופליפה רייס הוסיף 12. ריאל נראית רע וסביר להניח שבקרוב מאוד יחולו בה שינויים.

מי שכן הצליחה לנצח היא ברצלונה, שגברה על מנרסה 57:70. חואן קרלוס נבארו, ארסן איליאסובה ופראן ואסקס הובילו את המנצחים עם 13, 12 ו-11 נקודות בהתאמה. למפסידים: ג'וש אסלין 18.

ספאחיה. ניצחון מרשים על ריאל מדריד (רויטרס)
ספאחיה. ניצחון מרשים על ריאל מדריד (רויטרס)

אסטודיאנטס, קבוצתו של וונטיגו קאמינגס, ניצחה בבית את מנורקה 61:71. פאנצ'ו יאסן קלע עבור המנצחים 16, טום וויידמן 13 וקאמינגס היה חלש עם 3 נקודות. למפסידים: מרינו בז'דאריץ' 18.

את המחזור ישלימו שני משחקים בין חובנטוד בדאלונה לטאו ויטוריה, ובין גראן קנאריה לברואסה.

טורקיה: הפסד ראשון לפנרבחצ'ה-אולקר
אפס פילזן הנחילה הפסד ראשון העונה לפנרבחצ'ה-אולקר בליגה, כאשר גברה עליה במשחק ביתי 63:69. זה היה ניצחון ראשון לפילזן על היריבה הגדולה שלה לאחר תשעה הפסדים רצופים בליגה ובפלייאוף בשתי העונות האחרונות. מאזנה של פנרבחצ'ה-אולקר הוא כעת 1:5, כמו גם מאזנן של פילזן וגלטסראיי. במקום הראשון מדורגת טלקום אנקרה עם 0:6 לאחר ניצחון הערב על אויאק רנו בחוץ 70:76.

בשיקטאש בעונה שעברה נגד ירושלים. מתפרקת
בשיקטאש בעונה שעברה נגד ירושלים. מתפרקת

בשיקטאש בדרך הבטוחה להתרסקות מקצועית, כך נראה, לאחר עזיבתם של מריו אוסטין ויובו סטאנויביץ' שלא קיבלו את שכרם. האמריקנים האחרים עלולים לעזוב גם הם בעקבות השניים.

מיירה צ'טמן לא שותף בהפסד הביתי לאליאגה פטקים 76:73, ואילו הזרים האחרים שיחקו מעט ולא בלטו: מרקוס פייסון סיים עם 3 נקודות וג'יימס באטלר עם שתיים בלבד. אוברי ריס, הרכז ששיחק בעבר במכבי חיפה, הוביל את המנצחים עם 17 נקודות וכרגע הוא גם מלך הסלים בטורקיה עם 24 נקודות בממוצע למשחק.

יורוליג נשים: 30 נקודות לשי דורון בהפסד בשיקטאש
שי דורון קלעה 30 נקודות, הורידה 4 ריבאונדים ומסרה 3 אסיסטים, אבל קבוצתה בשיקטאש איסטנבול ספגה הפסד ביתי נגד בורז' מצרפת 60:56. דורון שיחקה 40 דקות וסיימה עם 7 מ-12 לשתי נקודות, 2 מ-5 לשלוש נקודות ו-11 מ-12 מהעונשין. מאזנן של הטורקיות ביורוליג עומד על שני ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים והן מדורגות במקום הלפני אחרון בבית א'.

שי דורון. הופעה מרשימה בטורקיה (תומר גבאי)
שי דורון. הופעה מרשימה בטורקיה (תומר גבאי)

לירון כהן וקושיצ'ה מסלובקיה הביסו בבית קבוצה צרפתית אחרת, מונפלייה, 57:76. לסלובקיות מאזן 2:4, בדיוק כמו של וילנה ופנרבחצ'ה, וכל השלוש מדורגות בצמרת בית ד' ביורוליג. כהן שיחקה 31 דקות וסיימה עם מאזן נדיר: מצד אחד אף לא נקודה אחת (0 מ-6 מהשדה), ומצד שני 10 אסיסטים. היא רשמה גם חמישה איבודים ושני ריבאונדים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */