יום שישי, 17.05.2024 שעה 21:13

רונן קצב: ערן זהבי תמיד חולם על האתגר הבא

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE עסקנו בעתידו של ערן זהבי במכבי ת"א, לאחר השלושער בדרבי. איינבינדר: "המזל הלך איתנו, מגיע לנו קרדיט"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

קצב: "אם זהבי יחזור לאירופה זה יהיה לליגה בכירה"
מכבי ת"א המשיכה לשלוט בעיר בפעם החמישית ברציפות לאחר הניצחון הדרמטי 2:3 על הפועל ת"א עם שער ניצחון ענק של ערן זהבי עמוק בתוך תוספת הזמן. זהבי, שכבש שלושער גדול במשחק, העניק לסוזה את הניצחון ואת הגדלת הפער בפסגה לשבע נקודות מהפועל ב"ש, שנמצאת במקום השני בטבלה. שוחחנו על הדרבי ועל עתידו של ערן זהבי בצהוב עם כוכב העבר, איציק זוהר, עיתונאי מעריב, יניב טוכמן וסוכנו של ערן זהבי, רונן קצב.

ערן זהבי יישאר במכבי?
קצב: "הוא תחת חוזה".

הוא רוצה להישאר או לחזור לאירופה?
קצב: "הוא מאוד אוהב את מכבי, מאוד טוב לו. התקופה באיטליה הייתה קשה לו. הוא חזר לישראל, זאת הייתה ההצעה היחידה שהייתה לו. הוא חזר עם הרבה רצון להצליח. את מה שהוא עושה כולם רואים. אם הוא יחזור לאירופה זה יהיה לליגה בכירה כמו אנגליה או ספרד".

רונן קצב. ימצא לזהבי קבוצה בליגה בכירה? (חגי ניזרי)
רונן קצב. ימצא לזהבי קבוצה בליגה בכירה? (חגי ניזרי)
 

אם תהיה הצעה טובה מאנגליה, הוא יעזוב?
קצב: "אנחנו לא מתעסקים ב'אם' אלא במה שיהיה בקיץ. מכבי תעשה הכל כדי שהוא יישאר. אם תגיע הצעה מאוד אטרקטיבית זה מאוד ידגדג לערן. זה לא צריך לעניין כרגע. ברור שהאינטרס של מכבי זה להשאיר שחקן שכזה".

ערן זהבי עדיין חולם אירופה?
קצב: "הוא תמיד חולם על האתגר הבא. הוא ווינר. אם יהיה לו אתגר אז הוא יהיה שם לגמרי. מבחינתי אתגר זה אם קבוצת מרכז טבלה ומעלה מאנגליה או ספרד שתביא לו הצעה כספית טובה ומקום טוב בסגל".

כוכב העבר, איציק זוהר, התייחס לעתידו של ערן זהבי במועדון הצהוב: "רונן קצב הוא סוכן מספיק טוב כדי למצוא הצעה לערן, השאלה איזו הצעה תגיע: איזו קבוצה, באיזה ליגה, לאיזה מעמד הוא יגיע - אלו דברים שהוא יצטרך לקחת בחשבון. בנקודת השיא שהוא נמצא בה כרגע, הוא לאו דווקא בטוח יוכל להעתיק אותה לליגה חזקה באירופה".

זהבי יורה (יניב גונן)
זהבי יורה. יוכל לככב גם בליגה חזקה באירופה? (יניב גונן)
 

הכוכב לא פסח גם על דעתו בנוגע לדרבי הנהדר: "אני חושב שהפועל ת"א שיחקה הרבה יותר טוב ממכבי ת"א בחלקים גדולים מאוד מהמשחק. הבעיה של הפועל שמציבה אותה איפה שהיא נמצאת היום, זאת קבלת ההחלטות של השחקנים. אם דגני, דקה לסיום, לוקח כדור על הקו, מעביר רוחב ומאבד את הכדור בדרך לגול המנצח של מכבי, זה מעיד על כל העונה".

עיתונאי מעריב, יניב טוכמן, פיזר אינפורמציה לגבי עתידו של הקשר בקבוצה: "התיק של ערן זהבי נמצא על השולחן של אנגלידיס וקרויף והוא זז עוד כמה סנטימטרים למרכז. הוא מרוויח היום 360 אלף יורו נטו ויש לו חוזה לעוד 3 שנים. ראינו כבר בעבר שמיץ' גולדהאר ידע לשלם 600 אלף יורו נטו לרוברטו קולאוטי והוא הצטער על זה, מאז הוא החליט להוריד כמה שיותר בשכר ולא לרכוש כרטיסי שחקן כמו במקרה מדוניאנין שנעלמו לו מיליון יורו למעשה. הגבול שלו זה השכר של זהבי וברק יצחקי".

האריס מדוניאנין במדי מכבי (משה חרמון)
האריס מדוניאנין במדי מכבי (משה חרמון)
 

טוכמן הוסיף: "יש כאן משחק פוקר. כרגע, גולדהאר וקרויף, שיודעים את המשמעות של זהבי למכבי ת"א, רוצים להגיע למצב שהם יציעו לו חוזה חדש משודרג קצת, ובכך למנוע את סעיף השחרור של מיליון היורו, שהוא מאוד ריאלי. מבחינת זהבי, הוא לא ירצה לסגור את עצמו כבר עכשיו במרץ. מי שייתן את ה'אוקיי' זה גולדהאר, ועדיין לא נמצאים במקום הזה".

כשנשאל אם יישאר במועדון הצהוב, אמר: "אני חושב שאם מכבי תעלה לו את ההצעה לאיזור ה-400-450 אלף יורו לחוזה של 4-5 שנים, הוא יישאר במכבי ת"א".

זהבי חוגג (יניב גונן)
זהבי חוגג (יניב גונן)
 

מה פשר ריצת הריצה המטורפת של סוזה בסיום?
זוהר: "הוא מנסה לחקות את מוריניו. יש שיקול מאוד פסיכולוגי בריצה שלו. שפת הגוף שלו די קרה כשמובקעים גולים. במשחק כזה מלא אמוציות, הוא הרגיש צורך להיות חלק מהחיבור הזה לקהל ולהסתכל בגובה העיניים של השחקנים שלו. הוא חיבק את זהבי ומיד אחרי זה את ברק בדש, שבישל את הגול".

מה אומר רן בן שמעון בסיום המשחק?
טוכמן: "רן כבר די השלים עם מה שהולך לקרות בשנה הבאה ואפילו אמר לחיים רמון שהוא מוכן לוותר גם על הפיצוי בסך 500 אלף שקל אם הפועל לא תרצה אותו".

איינבינדר: "כנראה זה היה צריך להיות היום של ערן"
בשלב זה, צירפנו לדיון את קשרה של מכבי ת"א, דן איינבינדר.

תאר לנו את הדקות האחרונות בדרבי.
"זה היה די הלם פתאום לקבל את הפנדל, שנראה שלא היה. פתאום הפועל מובילים 1:2, אנחנו לוקחים את הכדור לחצי ואני לא יודע מאיפה היו לנו את הכוחות לזה. כל הכבוד לטל שעשה מהלך אישי גדול והביא את הפנדל. כנראה זה היה צריך להיות היום של ערן. המשכנו להאמין והמשכנו לדחוף קדימה. לא פשוט להיות בעשרה שחקנים מדקה 38 בדרבי שהפועל מארחת. הקרדיט צריך להגיע אלינו. לפעמים המזל הולך עם הטובים והמזל הלך איתנו".

סוזה עם אייבינדר (משה חרמון)
סוזה עם איינבינדר (משה חרמון)
 

מה אתה באמת עושה במכבי? לא הצלחת להביא את היכולות שלך מבית"ר.
"בשנתיים האחרונות התקדמתי מאוד, גם בבית"ר וגם בק"ש. שנתיים הובלתי את הקבוצה והייתי בורג משמעותי וחשוב. השנה באתי לקבוצה אלופה עם שחקני נבחרת וזרים טובים. ההשתלבות שלי היא הדרגתית. אני מנסה להביא מהיכולות שלי ומהאופי שלי בצורה חכמה. הייתה לי תקופה מאוד טובה של 2-3 חודשים ששיחקתי טוב. יש לנו הרבה שחקנים בסגל. בהרבה שחקנים אנחנו מתחלפים. יש רוטציה וזה חשוב כשאתה משחק הרבה משחקים בליגה ובאירופה. אני משתדל להשתפר וללמוד וזה מה שאני מנסה לעשות השנה. שנה הבאה אני רוצה לעשות קפיצת מדרגה".

בנקודת הזמן הזו. מה חסר לך במכבי כדי לממש את הפוטנציאל שלך?
"אני השנה ממצה 65-70% מהפוטנציאל שלי. יש לי פוטנציאל ואני בטוח בזה. אני עדיין לא בא לידי ביטוי במספרים השנה, בניגוד לשנתיים האחרונות. אני מאמין שזה יבוא לאט-לאט אבל העניין של המספרים זה משהו שיש לי ועשיתי בשנתיים האחרונות ואני יודע לעשות טוב, אם אעשה את זה זאת תהיה קפיצת המדרגה".

איך אתה מרגיש עם הביקורת שמעבירים על המשחק הדפנסיבי של סוזה?
"אנחנו הבאנו את כולם לרף ציפיות כל כך גבוה שאנחנו מנצחים בליגה במשחקים משכנעים מאוד, מבקיעים הרבה שערים ומגיעים ל-32 הגדולות בליגה האירופית. רמת הציפיות עולה, רוצים לראות את מכבי כובשת כל הזמן ולראות אותה מסיימת משחקים בדקה העשירית. זה לא תמיד כזה קל, יש קבוצה מנגד שנלחמת ועומדת וצריכה את הנקודות, במיוחד מול מכבי ת"א האלופה. גם את המשחקים הפחות טובים והמשכנעים צריך לדעת לנצח. ככה בסוף זוכים באליפות".

אייבינדר (יוסי ציפקיס)
איינבינדר במדי ק"ש. ינסה להביא את המספרים גם למכבי (יוסי ציפקיס)
 

אשכנזי: "המשטרה אספה הרבה ראיות שקושרות את החשוד"
במהשך התוכנית עסקנו בפרשת מעצרו של מנכ"ל בליגת העל אשר המשיך היום את מעצרו במשטרת ישראל. שוחחנו על כך עם עיתונאי "וואלה" לענייני פלילים, אבי אשכנזי.

המעצר של המנהל הוערך בשמונה ימים.
"מדובר במנכ"ל של אחת הקבוצות בישראל. הוא חשוד בסחיטה בכוח, איומים, עבירות על מס הכנסה ועוד. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו בשמונה ימים. השופט טען שמדובר בפרשה חמורה. המשטרה הצליחה עד עתה לאסוף הרבה מאוד ראיות שקושרות אותו להאשמות. המשטרה הצליחה לאסוף עדי מדינה, הקלטות והאזנות סתר. גם תצפיות ומעקבים ומעקב אחרי חשבונות בנקים של החשודים. הצליחו לאסוף עדויות מפלילות של חלק מהחשודים שמסרו גירסאות במשטרה. אני מניח שיש למשטרה לא מעט חומרי חקירה כדי להתקדם בחקירה".

משפחתו של המנכ"ל הגיעה?
"המשפחה שלו מאוד מלוכדת וחמה, רק אישתו הגיעה לבית המשפט. האחים לא הגיעו. אני מניח שהם לא רצו שכל הפוקוס יהיה עליהם. דיברתי עם אחד החשודים והוא אמר ש'הכל חרטא'. הוא נראה די נינוח ולא ניסה להסתתר".

מתי יוסר צו איסור הפרסום?
"מחר יש דיון. עד מחר אחר הצהריים אסור לפרסם את שמו אלא אם בית המשפט יחליט אחרת. הסנגור של החשוד ניסה להראות שהוא נפל קורבן לאחד מחבריו הקרובים שקישר אותו לחובות בהם הוא נמצא. לפי הסנגור יש סיכוי שסתם מנסים 'להפיל תיק' על החשוד. כתב ההגנה שלו אומר שמדובר בחברים שהשקיעו בכמה עסקים ביחד ובשלב מסוים החבר נקלע לקשיים, והחשוד פשוט כיסה על החובות שלו ומשם הוא נגרר לעניין. בית המשפט לא התרשם ונוטה להסתמך יותר על האינפורמציה שהמשטרה אספה".

ניידת משטרה (אלעד ירקון)
ניידת משטרה (אלעד ירקון)
 

סידי: "לא אתן למיעוט להרוס את שם המועדון"
בהמשך התכנית עסקנו גם בצד המפסיד של הדרבי. הפועל ת"א מאכזבת מאוד עד כה העונה וההפסד הדרמטי כלל לא תרם לחוסר השקט ששורר במועדון. שוחחנו על כך עם קובי סידי, המקורב לקבוצה.

סידי התייחס למצבה הכלכלי של הקבוצה: "הפועל ת"א נמצאת במצוקה כלכלית נוראית. מדובר באחת השנים הקשות ביותר של המועדון בשנים האחרונות".

עוד הוסיף המקורב בנוגע לשלט שתלו אוהדי הקבוצה במהלך הדרבי, בו נכתב 'סופר ידונראט': "זה הפתיע אותי מאוד. השלט שראינו אתמול הוא בניגוד מוחלט לערכי המועדון. אנחנו נעשה הכל כדי להקיא את אותם אוהדים מתוכנו, במיוחד לאחר מפגן העידוד החסר תקדים בכדורגל הישראלי של רוב הקהל שלנו. אני לא אתן למיעוט הזה להרוס את שם המועדון".

השלט המגעיל של אוהדי הפועל (יניב גונן)
השלט המגעיל של אוהדי הפועל (יניב גונן)
 

אלטר: "אם לא יהיו פתרונות, נחריף את הסיטואציה"
בהמשך התכנית עסקנו גם במצבה הכלכלי הבעייתי ששורר במכבי פ"ת שלא שילמה משכורות לשחקניה ושחקניה החלו בשביתה והחרימו את אימון הקבוצה. שוחחנו על כך עם יו"ר איגוד השחקנים, אריה אלטר וכוכב העבר של הקבוצה וחבר ההנהלה כיום, עומר גולן.

כמה זמן לא קיבלו משכורות במכבי פ"ת?
גולן: "חודש וקצת. מדובר בשתי משכורות בערך".

בדרך כלל הכספים מתקתקים כמו שעון.
גולן: "נקלענו לסיטואציה לא נעימה. תוך כמה ימים יהיה פיתרון".

עומר גולן מודיע על פרישתו ממשחק פעיל. מבין את השחקנים (רדאד ג´בארה)
עומר גולן. מבין את השחקנים (רדאד ג´בארה)
 

שביתה זה בדרך כלל חוסר אמון, לא?
גולן: "אני מבין את השחקנים, אני לא מזמן הייתי חלק מהם. במצב בליגה אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו להפסיד אימונים".

מי מנהל את מכבי פ"ת?
גולן: "יש את סלע מנדל, היו"ר כיום. הוא החשב והיו"ר. איציק לוזון הוא המנכ"ל והם מנהלים את המועדון. הרבה תרומות ועזרה מאנשים טובים מביאים את הכסף".

אך מרגישים השחקנים?
אלטר: "הם מרגישים לא בנוח. עומר רק נכנס לנעליים האלה, אבל יש שם שחקנים שלא קיבלו משכורת כבר 3 חודשים וצריך לפתור את העניין באופן מיידי. אני ייאלץ שוב לערב את ליאון אורליצקי. לא יכול להיות שיהיה כזה מצב במועדון כמו מכבי פ"ת. היא לא תהיה חייבת שקל לאף אחד, אבל זה לא יכול לעבוד ככה. אם לא יהיו פתרונות, אנחנו נעשה צעדים כדי להחריף את הסיטואציה הזאת".

אריה אלטר (חגי ניזרי)
אריה אלטר: "לא יכול להיות שיהיה מצב כזה במועדון כמו מכבי פ"ת (חגי ניזרי)
 

גם בכדורסל נערך אתמול הדרבי של ת"א וגם כאן ידם של הצהובים הייתה על העליונה, כשניצחו 75:90 את חבורתו של ארז אדלשטיין. הצהובים המשיכו ביכולתם הטובה העונה בליגה ופתחו את הבית העליון בכדורסל בצורה הטובה ביותר שאפשר היה לדמיין, עם הצגת ענק בדרבי.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */