שתף קטע נבחר

גווארדיולה: "עזבתי את ברצלונה כשלא יכולתי לדרבן את עצמי ואת השחקנים"

המאמן הספרדי חשף את הסיבות לעזיבתו בקיץ 2012: "אחרי שזכיתי בכל תואר אפשרי, המשימה הפכה לקשה מאוד". על מסי: "בכל פעם שהוא נותר על הספסל, כל ברצלונה בכתה". הרגע הכי קשה? "ההפסד לצ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות"

כשאימן את ברצלונה, פפ גווארדיולה היה על גג העולם. בארבע שנותיו בקאמפ נואו הוליך הספרדי את הבלאוגרנה ל-14 תארים שונים, כולל שלוש אליפויות 'לה-ליגה' ושני גביעי ליגת האלופות. אז מה הניע אותו לעזוב במפתיע את המועדון בקיץ 2012?

 

"אם אתה כבר לא מסוגל לעורר מוטיבציה בקרב השחקנים שלך, אתה יודע שהגיע זמנך ללכת", חשף גווארדיולה בראיון למגזין שנתי של הספונסרית אאודי.

  

"זו הייתה התקופה הטובה בהיסטוריה של ברצלונה". פפ לאחר הזכייה בצ'מפיונס ב-2011 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"זו הייתה התקופה הטובה בהיסטוריה של ברצלונה". פפ לאחר הזכייה בצ'מפיונס ב-2011(צילום: AFP)

 

"הצלחנו בצורה יוצאת דופן וזכינו ב-14 תארים ב-4 שנים בלבד. זו הייתה התקופה הטובה ביותר בהיסטוריה של המועדון, אבל ההצלחה יכולה להיות גם מעמסה", הוסיף הספרדי. "אחרי שזכיתי בכל תואר עם ברצלונה, כמאמן וכשחקן, גיליתי שקשה לי לדרבן את עצמי ואת השחקנים. המשימה שלי הפכה לקשה מאוד".

 

כשנשאל האם היו בעיות בחדר ההלבשה בתקופה בה אימן את ברצלונה, השיב גווארדיולה בן ה-43: "כשעומדים לרשותך כוכבים רבים, כמו שיש לי היום בבאיירן מינכן, יכולים להיווצר מצבים שבהם העומק שיש לך בסגל יכול להיות הרסני בגלל שכולם רוצים לשחק ולי יש את האפשרות להרכיב 11 שחקנים בלבד. למשל, בכל פעם שהשארתי את מסי על הספסל, כל ברצלונה בכתה".

 

הרגע שפפ היה מעדיף לשכוח. טורס מעיף את בארסה מהצ'מפיונס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הרגע שפפ היה מעדיף לשכוח. טורס מעיף את בארסה מהצ'מפיונס(צילום: AFP)

 

ולצד החגיגות, היו לגווארדיולה גם רגעים קשים בבירת קטאלוניה: "ההפסד לצ'לסי

בחצי גמר ליגת האלופות היה אחד מהם, כיוון שהיינו טובים מהם בהרבה. ספגנו שער בלתי מחויב ולפני ששמנו לב, היינו בחוץ. זה היה הפסד מאוד כואב מבחינתי והרגשתי שאני לא יכול להרכיב את הקבוצה שלי מחדש".

 

על שנת השבתון שלקח והמגורים בניו יורק, סיפר: "יש זמנים בחיים שבהם אתה צריך לטעון מחדש את הסוללות וזה מה שעשיתי בניו יורק. זו הייתה שנה מאוד חשובה בשבילי, עבור משפחתי וגם לברצלונה".

 

כיצד נוצר הקשר עם באיירן מינכן? "המגעים החלו בגביע אאודי ב-2011. שוחחתי עם קרל היינץ רומיניגה ואולי הנס על התוכניות שלי לעתיד. אף אחד לא יכול היה לחזות את ההצלחה הנוכחית של המועדון. האתגר עבורי היה לאמן קבוצה חדשה ולהמשיך את ההצלחות של קודמי בתפקיד, יופ היינקס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פפ גווארדיולה
צילום: רויטרס
מומלצים