יום שישי, 17.05.2024 שעה 18:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

זהבי מעל כולם, בוזגלו הציג: הילד חזר בענק

ONE מציג את ה-11 של הליגה הסדירה: הכוכב של מכבי הוא הכוח של המועדון בדרך לאליפות נוספת, בוזי חזר והציג עונה מופלאה. וגם: המאמן והאכזבות

|
אלישע, זהבי ובוזגלו. עשו את העונה
אלישע, זהבי ובוזגלו. עשו את העונה

אחד הדרבים התל אביביים הגדולים בהיסטוריה סיכם אמש (שני) את הליגה הסדירה בליגת העל וכעת, אחרי שהרוחות (בערך) נרגעו, אפשר לסכם את 26 סופי השבוע שעברו עלינו לטובה, רגע לפני תחילת הפלייאוף העליון והתחתון.

נתחיל עם קצת מספרים: 459 שערים נכבשו ב-26 המחזורים עד כה העונה, ממוצע של 17.6 שערים למחזור ו-2.5 שערים למשחק. לא המספרים של הבונדסליגה, אבל נראה שאבי לוזון והחברים בהתאחדות לכדורגל היו קונים את הסטטיסטיקה הזו לפני תחילת העונה.

כמו בעונה שעברה, נראה שמכבי ת"א היא קבוצה שנמצאת ברמה אחת מעל הליגה הזו, בב"ש העמידו קבוצה מצוינת, שעוד יכולה בסיטוציה מסויימת לקחת אליפות, אך קשה לראות את זה קורה. הפועל ת"א ומכבי חיפה הן עדיין קבוצות טובות לליגה הזו, אך שתיהן יכולות לרשום את העונה הזו כמאכזבת מאוד, ללא כל קשר לתוצאות של הפלייאוף העליון. הפועל ק"ש ביססה את מעמדה כקבוצת צמרת יציבה בנוף הכדורגל שלנו וסכנין הפתיעה לטובה, אך בתקופה האחרונה העניינים לא בדיוק מתקתקים.

בתחתית קיבלנו פחות או יותר את מה שציפינו, מלבד לעונה הנוראית והטראומטית שעוברת על בני יהודה. הקבוצה של יוסי אבוקסיס תצא מהמשבר ותישאר בליגה? את זה נדע רק בעוד כחודשיים. אז שבוע לפני דרבי נוסף, זה בדיוק הזמן לסכם את העונה הסדירה.

שחקן העונה הסדירה – ערן זהבי
מה עוד אפשר להגיד על הווינר הגדול של מכבי ת"א? זהבי רשם עוד משחק לפנתיאון ב-2:3 של הצהובים בדרבי שסגר את הסיבוב ועם 18 שערים ושלושה בישולים, הקשר עומד לקטוף בקלות את תואר שחקן העונה. זהבי מסוכן בכל מצב, עושה את העבודה באופן עקבי ומשחק פשוט ברמה אחת מעל הליגה הזו.

ערן זהבי מקפיץ את האוהדים (יניב גונן)
ערן זהבי. שחקן העונה ללא עוררין (יניב גונן)
 

קבוצת העונה הסדירה – מכבי ת"א
האלופה אמנם לא מבריקה ולא נותנת הצגות כפי שהתרגלנו, אך היא עושה את העבודה שלה ועם 66 נקודות מתוך 78 אפשריות, רק נס באר שבעי ימנע ממנה תואר שני רצוף. ב"ש אכן עלתה על הציפיות שלה, אך עם אחוזי הצלחה, ווינריות וכדורגל יציב כמו של הצהובים קשה להתווכח. קשה לראות את שרן ייני לא מרים צלחת שנייה ברציפות כבר בסוף חודש אפריל.

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. בחירה קלה (יניב גונן)
 

משחק העונה הסדירה – הדרבי של ת"א
את המשחק הכי טוב של העונה הסדירה קיבלנו ממש עם שריקת הסיום שלה. הדרבי התל אביבי הגדול, בו ניצחה מכבי 2:3 את הפועל בסיום דרמטי של משחק מלא אירועים, הוא ללא ספק אחד מאירועי הספורט הגדולים של העת האחרונה. שערים, הרחקות, מהפכים, דרמות וערן זהבי אחד. מי ייתן ונקבל עוד משחקים כאלה בכדורגל שלנו. אם לא הדרבי אתמול, ה-4:5 של האדומים באשדוד לפני שבוע היה מקבל בקלות את התואר.

דר מיכה עם הכדור (שי לוי)
דור מיכה עם הכדור. הדרבי זכה ללא תחרות (שי לוי)
 

מאמן העונה הסדירה – אלישע לוי
ההגדרה של מאמן העונה היא מאמן שלקח את הקבוצה שלו מעל לציפיות שלה. אלישע לוי סוחב את הפועל ב"ש לצמרת הטבלה ולקבוצה מבירת הנגב יש אפילו עדיין סיכוי לגנוב למכבי ת"א את האליפות. אלישע העמיד קבוצה התקפית, מסוכנת מאוד במצבים נייחים, שיפר כמעט את כל השחקנים שלו ופגע אפילו בכל אחד מהזרים. עם קצת יותר ניסיון וקצת פחות נאיביות, ב"ש הייתה יכולה להיות אפילו עם עוד 6 או 7 נק' שהיו עוזרים לה מאוד במאבק על התואר.

אלישע לוי (רדאד ג´בארה)
אלישע לוי. הקבוצה הצליחה מעל לציפיות (רדאד ג´בארה)
 

המאמן המאכזב של העונה הסדירה – רן בן שמעון
לא מעט מאמנים איכזבו העונה, אך מעל כולם עומד מאמן הפועל ת"א, שהצליח לטעות העונה יותר מכולם. חוליית הגנה מביכה, אי יציבות בעמדת השוער, קבירת שחקנים טובים (טועמה, קליימן) וקרדיט מוגזם לשחקנים בינוניים (גרזיץ'). המחסור הבולט בשיטה, הנפילה בזרים, החילופים ההזויים וכמובן הפאניקה הכללית ששוררת בקבוצה. בן שמעון יכול היה לעשות הרבה יותר עם העונה הזו, אבל פשוט נכשל בגדול.

רן בן שמעון (משה חרמון)
רן בן שמעון. במילה אחת, אכזבה (משה חרמון)
 

הקבוצה המאכזבת של העונה הסדירה – בני יהודה
בני יהודה פשוט לא הגיעה לעונה הזו. גם אם מאוד מנסים, קשה לזכור קבוצה כל כך נאיבית, חסרת אופי ועמוד שדרה כמו הזהובים של השנה. מבחינת חומר שחקנים, בני יהודה הייתה צריכה להילחם על המקום בפלייאוף העליון, אך בפועל, הקבוצה של יוסי אבוקסיס נמצאת במקום האחרון בטבלה ולמרות ההתאוששות בשבועות האחרונים, היא עדיין מועמדת בכירה לירידה. מסכנים האוהדים של הקבוצה, שרואים פעם אחר פעם את הקבוצה שלהם סופגת בדקות האחרונות ומאבדת נקודות חשובות. המלחמה של בני יהודה על המקום בליגה תהיה עד המחזור האחרון.

שחקני בני יהודה מאוכזבים (משה חרמון)
שחקני בני יהודה מאוכזבים. התרגלו לאכזבות (משה חרמון)
 

השחקן המאכזב של העונה הסדירה – רובן ראיוס
הקשר הספרדי של מכבי חיפה הגיע לכרמל על תקן הדבר הבא. עושה המשחק מאלופת העולם הרשים במחנה האימונים ונתן לכולם לחשוב שיש כאן שחקן מעולם אחר. ציפיות לחוד ומציאות לחוד. ראיוס, למרות מספרים סבירים, לא הבריק, לא סחב, לא הנהיג ולא בלט. הגדיל ועשה הספרדי, כשפירק לרפי דהן מבני יהודה את הרגל וככל הנראה סיים את העונה מוקדם מהצפוי. ראיוס לא כיבד את עצמו, את המקצוע ואת חבריו בגליץ' שעשה וככל הנראה יסיים את דרכו במכבי חיפה בסיום העונה.

ראיוס יוצא מהמגרש (עמית מצפה)
רובן ראיוס. ספרדי רק בדרכון (עמית מצפה)
 

שער העונה הסדירה – ברק יצחקי נגד מכבי חיפה
עד כה קיבלנו שתי מספרות משחקני ליגת העל, והרגל עוד נטויה. לצערה של מכבי חיפה, את שני השערים, של ברק יצחקי ממכבי ת"א ושל חמדי סליחי מהפועל עכו, ספגו הירוקים. קשה לבחור בין שני השערים, של יצחקי קשה יותר ובתנועה, של סליחי מרשים יותר וטס לחיבור. בסופו של דבר, את הכבוד קיבל יצחקי על דרגת הקושי ועל גודל המעמד. נותר רק לאחל החלמה מהירה לחלוץ הנהדר של מכבי ת"א.

יצחקי מוציא לשון (יניב גונן)
יצחקי. שער העונה, עם מתחרה עיקש (יניב גונן)
 

השחקן המשתפר של העונה הסדירה – מאור בוזגלו
קשר הפועל ב"ש היה שחקן טוב עוד לפני העונה הזו, אך בחצי השנה האחרונה הקפיץ את מעמדו לסופרסטאר. בוזגלו, בעונה נהדרת, הפך את הבעיטות החופשיות שלו לנשק של ממש ונמצא בדרך הבטוחה לשבירת שיא הבישולים לעונה בכדורגל הישראלי. בוזגלו השתלב בנגב וסוחב את הפועל ב"ש לעונה נהדרת מבחינתה, שאולי תסתיים עם תואר אחד או שניים. קפיצת המדרגה של ב"ש היא תוצאה ישירה של קפיצת המדרגה של בוזגלו.

בוזגלו חוגג (חגי ניזרי)
מאור בוזגלו. עונה מדהימה (חגי ניזרי)
 

התגלית של העונה הסדירה - קני סייף
הקשר המוכשר התגלה לפתע ברמה"ש. סייף הפגין לא מעט ביצועים מרהיבים ושליטה בכדור. שבעה שערים ושער ניצחון חשוב בטדי. בנוסף כמובן הפך לחבר בנבחרת של מיכאל ניס ואף כבש בניצחון המרשים בהולנד. התחרו איתו: אחמד עאבד שנכנס לנבחרת העונה ולידור כהן שפרץ במכבי פ"ת.

צפו בקנט סייף משפיל את בית"ר

השערורייה של העונה הסדירה – השיפוט
הכדורגל שלנו מספק לא מעט פרשיות ובלאגן משל עצמו. פרשה מפוקפקת ברמה"ש, מנהל קבוצה שנעצר, אוהדים שמתפרעים. כל זה כבר קיבלנו ולא רק השנה. השערורייה האמיתית היא רמת השיפוט בארץ. כמות הכרעות המשחקים בליגה ע"י שופטים היא מהגבוהה בשנים האחרונות, כמעט כל שופט טועה באופן בוטה ובכל מחזור קיבלנו רגע של "איך הוא ראה/לא ראה את זה". כל קבוצה סבלה העונה מנחת השופטים ונראה שהפיתרון היחיד הוא הנחתת שופטים מחו"ל. איתן שמואלביץ', מנשה משיח ואלי חכמון היו באמת השופטים שטעו יותר מכולם. אלון יפת, להוציא את הטעות שהעיפה את מכבי ת"א מהגביע, היה כהרגלו החוליה החזקה בין השופטים בארץ.

הציטוט של העונה: "לא זוכר כלום", ערן זהבי אחרי אחת מתצוגות היחיד הגדולות בהיסטוריה של הדרבי התל אביבי, מסרב לעכל.

הנבחרת של העונה הסדירה:
אוסטין אג'ידה (הפועל ב"ש) – אחרי שנתיים בינוניות בליגה שלנו, השוער הניגרי של הפועל ב"ש תפס פיקוד, כמעט אינו טועה ויש לו חלק גדול בריצה הנהדרת של הקבוצה שלו העונה.

אוסטין אג´ידה מרוצה (שי לוי)
אוסטין אג´ידה מרוצה. יכולת גבוהה (שי לוי)
 

קרלוס גארסיה (מכבי ת"א) - בלמה של מכבי תל אביב הוכיח פעם אחר פעם שהוא ברמה אחת מעל הליגה, ולאחרונה גם הוסיף שני שערים לרזומה. ביחד עם איתן טיבי משלים את צמד הבלמים הטוב בליגה.

איתן טיבי (מכבי ת"א) – מה עוד אפשר להגיד על הבלם של מכבי ת"א. הוא וקרלוס גארסיה יצרו צמד נהדר שמשלים אחד את השני ובנה חומה לפני השער של חואן פאבלו. אי של יציבות.

קרלוס גארסיה חוגג. התחיל גם לכבוש (רדאד ג´בארה)
קרלוס גארסיה חוגג. התחיל גם לכבוש (רדאד ג´בארה)
 

וויליאם סוארס (הפועל ב"ש) – עוד שחקן של הפועל ב"ש שביצע קפיצת מדרגה. הברזילאי גם הוא השתלט על מרכז ההגנה של ב"ש ובניגוד לטיבי, נאלץ להתמודד עם פציעות ועם פרטנרים מתחלפים ועדיין ביצע את העבודה שלו. הפך לאחד הבלמים הטובים בארץ.

דדי בן דיין (בני סכנין) - המגן השמאלי, שכולם חשבו כבר שעבר זמנו, מצליח להמציא את עצמו מחדש בסכנין ומציג יכולת נהדרת בקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום החמישי בליגה.

גל אלברמן (מכבי ת"א) - מה לא נאמר על קשרה של מכבי תל אביב. השחקן השקט מצליח פעם אחר פעם להוכיח שהוא אחד הקשרים היציבים בליגה, ממעט לטעות וכל מסירה תמיד מגיעה לכתובת. אחד השחקנים הבטוחים בהרכב של סוזה.

גל אלברמן (רדאד ג´בארה)
גל אלברמן. הכי יציב (רדאד ג´בארה)
 

מהראן ראדי (מכבי ת"א) – למרות הדיבורים על ירידה ביכולת, ראדי מעמיד מספרים טובים יותר מבעונה שעברה, יש לו כבר שבעה בישולים העונה והוא ממשיך לייצב את מרכז השדה של הצהובים.

ערן זהבי (מכבי ת"א) – שחקן העונה הסדירה חייב להיות בהרכב העונה הסדירה. ווינר גדול, מספרים טובים ופשוט רמה אחרת.

מאור בוזגלו (הפועל ב"ש) – השתפר בצורה דראסטית, מלך הבישולים של הליגה ובועט החופשיות הטוב בארץ. נכס לקבוצתו בעונת השיא שלה.

עומר דמארי בטירוף (שי לוי)
עומר דמארי בטירוף. בעונה אחרת היה נבחר לשחקן העונה (שי לוי)
 

עומר דמארי (הפועל ת"א) – מלך השערים של הליגה סוחב קבוצה בינונית מאוד ולא יהיה כאן בשנה הבאה. הפך לסקורר מפחיד ונמצא במגמת התקדמות תמידית.

אחמד עאבד (עירוני ק"ש) - אחד מתגליות העונה, הוכיח שהוא מסוגל להתמודד ברמות הגבוהות ואפילו זומן לנבחרת של גוטמן. ללא ספק היה גורם משמעותי בכך שקריית שמונה סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי. אמנם כבש רק שלושה שערים, אך הקבוצות הגדולות כבר סימנו אותו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */