שתף קטע נבחר

העבריין החשוד שסחט: ראש 'כנופיית ניו יורק'

איתן חייא, שעמד בעבר בראש חבורת עבריינים שהבריחה סמים לניו יורק, חשוד בסחיטת בעלי עסקים. מעצרו הוארך בשמונה ימים. מעצר עסקן הכדורגל מליגת העל החשוד במעורבות בסחיטה הוארך ב-8 ימים, אולם שמו נאסר לפרסום

העבריין המוכר שנעצר בחשד לסחיטה באיומים של בעל אולם אירועים הוא איתן חייא (62) מרמת גן. כך הותר הבוקר (יום ג') לפרסום לאחר שבית משפט השלום בתל-אביב האריך את מעצרו של חייא בשמונה ימים. בית המשפט האריך בשמונה ימים גם את מעצרו של עסקן הכדורגל מליגת העל החשוד במעורבות בסחיטה, אך אסר לפרסם את שמו.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

במשטרה מייחסים לחייא גם עבירות סחיטה של בעלי עסקים אחרים. העבריין נקשר לארגוני פשיעה וריצה בעבר עונשי מאסר ממושכים בארץ ובחו"ל. בעבר הוא עמד מאחורי "כנופיית ניו יורק" - חבורת עבריינים ישראלים שהבריחה קוקאין והרואין לניו יורק. במקביל האריך בית המשפט את מעצרם של שבעה בני אדם שחשודים בסיוע למעשי הסחיטה והלבנת הון.

 

במהלך הדיון היום בבית המשפט אמר חייא כי "ידעתי שהם באים לעצור אותי, סתם מנאייק, מי שעוקץ היום הוא גבר". פרקליטיו, עורכי הדין מוחמד נעמנה ויניב שגב, טענו כי מרשם הוא הקורבן. לטענתם, הוא היה שותף של שני המתלוננים שקיבלו ממנו כסף בחוזה שנערך כדין ולאחר מכן עקצו אותו וברחו.

 

"ידעתי שהם באים לעצור אותי". חייא בבית המשפט, היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"ידעתי שהם באים לעצור אותי". חייא בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

עורכי הדין של חייא חשפו בדיון כי מרשם מסר לשלטונות מס הצהרת הון של 15 מיליון שקלים ועל כך שאנשים חייבים לו כספים. לטענתם, שני המתלוננים ביקשו מחייא כספים של "דמי רצינות", כדי "להרים" אולם אירועים שבו החזיקו בית קפה ללא אישורים.

 

נציג המשטרה, אורן ששון מימ"ר תל-אביב, טען בדיון כי המשטרה עבדה במשך כמה שבועות בצורה סמויה נגד החשודים והשיגה ראיות מפלילות. עורכי הדין אורי קינן, תמיר סננס ומשה יוחאי שמייצגים חשודים אחרים טענו כי מדובר בעלילה של שני המתלוננים. עו"ד יוחאי אף טען כי מרשו נעקץ על ידי אחד המתלוננים ב-100 אלף שקלים.

השם נאסר לפרסום. עסקן הכדורגל בבית המשפט, היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השם נאסר לפרסום. עסקן הכדורגל בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

אולם האירועים ששייך לנסחטים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אולם האירועים ששייך לנסחטים(צילום: מוטי קמחי)

סנגורו של עסקן הכדורגל, עו"ד אבי חימי, טען כי מרשו היה חבר טוב של אחד המתלוננים במשך עשור. עוד טען עו"ד חימי כי העסקן השקיע כספים בעסק וסגר לו חובות באמצעות כרטיס אשראי. "הם חברים טובים כמו אחים", אמר עו"ד חימי. מנגד, נציג המשטרה טען: "לא מסכים, העסקן קשור מאוד לכל רשת האנשים שנעצרה בפרשת הסחיטה".

 

חייא נעצר גם בחודש שעבר בפרשה אחרת שבה הוא נחשד בהחזקת אמצעי לחימה בדירה ברמת גן. בדירה המדוברת נתפסו בין היתר חומרים שמהם ניתן להרכיב מטעני חבלה. החקירה החלה בעקבות השלכת רימון לפני כחודשיים לעבר בית בראשון לציון, ואז התברר כי הרקע למעשה הוא ככל הנראה סכסוך כספי.

 

בלשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב בפיקודו של רב פקד רונן נחשוני פשטו אתמול

 בסיוע אנשי יחידת "יהלום" של רשות המסים על בתיהם של 20 חשודים בפרשת הסחיטה. בחקירה הסמויה שנוהלה בימ"ר בפיקוד ניצב משנה גדי אשד, התברר כי בעל האולם נסחט על ידי חייא ועסקן הכדורגל היה מעורב.

 

בחקירה עלה כי במהלך השנתיים האחרונות סחטו החשודים אנשי עסקים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים בניסיון להשתלט על כספיהם ועסקיהם, תוך הטלת אימה, תקיפה ושימוש באמצעי לחימה. המעשים לוו בהשלכת רימוני רסס, תקיפה וירי.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
איתן חייא בבית המשפט, היום
צילום: מוטי קמחי
עו"ד מוחמד נעמנה
עו"ד אורי קינן
צילום: הרצל יוסף
עו"ד משה יוחאי
צילום: הרצל יוסף
צילום: תומי הרפז
עו"ד אבי חימי
צילום: תומי הרפז
מומלצים