שתף קטע נבחר

ווינר כרוני: צפו בשערים הגדולים של זהבי

מגולים מכריעים בנוער של הפועל תל אביב וברמת השרון, ועד לשער אליפות בטדי, מספרת בליון ושלושער בדרבי. כך הפך זהבי לחלומו של כל מאמן ברגעי ההכרעה

אם למישהו עוד היה ספק, הרי שהשלושער השני בקריירה של ערן זהבי אמש (ב') סיפק את החותמת על היותו הווינר הגדול של הכדורגל הישראלי.

 

הכל על הדרבי התל אביבי הדרמטי:

 

את האופי המיוחד של זהבי ניתן היה עוד לראות בנוער של הפועל תל אביב, בשערי מאני טיים שהשאירו את רמת השרון בליגה הלאומית וכמובן גם בקבוצות הגדולות.

 

ערן זהבי - היסטוריה של שערים גורליים (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
ערן זהבי - היסטוריה של שערים גורליים(צילום: אלי אלגרט)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

ב-2006 הוא עוד שיחק בנוער של הפועל תל אביב והספיק לכבוש שערים נגד בית"ר ירושלים והפועל פתח תקווה, לפני שעבר לרמת השרון. בשנתיים שלו ברמת השרון הוא כבש תשעה שערים ושער נוסף בגביע כולל שערי ניצחונות במשחקים מול הפועל פתח תקווה, הפועל רמת גן, בני לוד, הפועל אשקלון והפועל נצרת עילית. כבר אז הוא הזיז בבעיטות הקובעות את הבועטים הקבועים כמו חיים שאבו והיה זה שהשאיר את רמה"ש בשנה השנייה שלו בקבוצה בליגה השנייה.

 

ב-2008 הגיע זהבי להפועל. הוא כבש במועדון נעוריו 27 שערי ליגה, שניים בגביע ועוד חמישה שערים באירופה. הוא לא הפסיד מעולם משחק דרבי, וכבש שער ראשון בדרבי ב-9 במארס ב-2009 בניצחון של קבוצתו 1:3.

 

 

העונה הגדולה ביותר של זהבי בהפועל הייתה כמובן עונת הדאבל - 2009/10. בגמר הגביע הוא בישל לגילי ורמוט מול בני יהודה וכמה ימים לאחר מכן הגיע הרגע הגדול של הקריירה שלו, שער הניצחון בטדי מול בית"ר ירושלים שהעניק להפועל אליפות.

 

בעונה לאחר הדאבל כבש זהבי שער ניצחון נוסף בדרבי שהסתיים ב-0:1 להפועל תל אביב. גם במוקדמות ליגת האלופות, זהבי היה דומיננטי. הוא כבש שער מול זלצבורג בבלומפילד ששיחרר הרבה לחץ ובשלב הבתים היה אחראי על שלושה שערים ושני בישולים - הוא כבש צמד מול בנפיקה הבקיע כמובן את המספרת הגדולה בליון ובישל פעמיים, לדגלאס דה-סילבה מול בנפיקה ולשהר מול ליון.

 

גם בהמשך העונה הוא היה אחראי למספר שערים חשובים, כולל שער יפהפה לחיבורים מול מכבי חיפה. במשחק הפרידה שלו מהפועל ב-20 במאי 2011 הוא סידר בישול לסלים טועמה בגמר הגביע מול מכבי חיפה.

 

זהבי במדי הפועל חוגג שער גדול מול מכבי חיפה בעונת 2010/11 (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
זהבי במדי הפועל חוגג שער גדול מול מכבי חיפה בעונת 2010/11(צילום: אלי אלגרט)
 

 

אחרי שנקנה ב-1.5 מיליון יורו לפאלרמו, הוא כבש בליגה האיטלקית שני שערים, אחד מהם פצצה לחיבורים של קליארי במחזור הרביעי בעונה הראשונה.

 

למכבי תל אביב הגיע זהבי בינואר שעבר והספיק מאז לכבוש 25 שערים בליגה, שער אחד בגביע המדינה ועוד חמישה באירופה. בשנה שעברה הוא כבש ב-0:2 מול

 הפועל תל אביב ב-6 באפריל וב-13 במאי כבש גם ב-2:4. העונה הוא כבש שער ניצחון בדרבי הקודם בפנדל (0:1) שהוליד את חגיגת הפיו פיו המפורסמת וכמובן השלושער אמש.

 

בשנה שעברה הוא כבש שער ב-0:2 מול הפועל ת"א בשישה באפריל וב-13 במאי כבש ב-2:4. השנה הוא כבש שער נצחון בדרבי 0:1 בפנדל הפיו-פיו ואמש הגיע השלושער מול האקסית.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ערן זהבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים