שתף קטע נבחר

בלאט: "בית-חוץ על האליפות? רעיון דבילי"

לאחר ה-75:90 הקליל בדרבי, מאמן מכבי ת"א התפנה להתלונן על השיטה בה נקבעת האלופה: "אין היגיון בפלייאוף". פניני, שלחץ את ידו של אדלשטיין: "לא צריך לעשות עניין מזה". מאמן הפועל ת"א לא הופתע מהתוצאה: "אני צריך להצטדק, להתנצל?". סופו קיבל מכה בעינו וייבדק מחר

זה היה קל, קל מדי. מכבי תל אביב גמרה את הדרבי במחזור הפתיחה של הבית העליון עוד ברבע השני, עם ריצה אדירה ו-28:50 משפיל בהפסקה. זה נגמר "רק" ב-75:90 על הפועל תל אביב בהיכל נוקיה , בזכות גארבג' טיים של מחצית שלמה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

  

דווין סמית' היה האיש של מכבי הערב, עם 21 נקודות והמשך היכולת הנהדרת מהמשחקים האחרונים. "אני חושב שהגענו מוכנים", סיכם סמית', "במשחקים האלה אתה צריך תמיד לתת את האקסטרה וכולם נתנו את מה שיש להם".

 

לנדסברג ורייס חוגגים בדרבי. "לא היינו צריכים נאום ממזרחי" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לנדסברג ורייס חוגגים בדרבי. "לא היינו צריכים נאום ממזרחי"(צילום: ראובן שוורץ)

 

לפני הדרבי הקודם דייויד בלאט ראה את הבוס שמעון מזרחי מדרבן את השחקנים עם שיחת מוטיבציה בחדר ההלבשה. בסיום ה-75:90 על הפועל סיפר בלאט: "היום לא היינו צריכים ששמעון מזרחי ידבר. ביצענו בצורה מצוינת את המהלכים שלנו, למעט בחמש הדקות האחרונות שכבר היו גארבג' טיים. שיחקנו יוצא מן הכלל וזה בלי קשר להפועל תל אביב, קבוצה טובה לכשעצמה. כשאנחנו משחקים כך התוצאות בהתאם".

 

"מה שהכי אהבתי זאת העובדה שהשתמשנו ברוטציה גבוהה", המשיך בלאט. "כל אחד מהם תרם את שלו, גם אלו שהיו עם מספרים פחות מרשימים. היינו דומיננטים מאוד בריבאונד, אלכס טיוס הוא ריבאונדר יוצא מן הכלל".

 

טיוס בדאנק אדיר. בלאט: "הוא ריבאונדר יוצא מן הכלל" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
טיוס בדאנק אדיר. בלאט: "הוא ריבאונדר יוצא מן הכלל"(צילום: ראובן שוורץ)

 

בלאט ניצל את ההזדמנות כדי למחות על שיטת הליגה: "אין היגיון במה שעושים בכל מה שקשור בפלייאוף, צריכה להיות סדרה כי יש קבוצות מצוינות. מי לא רוצה לראות סדרה בין הפועל ת"א, ירושלים או חיפה? מי חשב על הרעיון הדבילי הזה? לא יודע. 2 משחקים, בית חוץ לאליפות? איפה אנחנו חיים?".

 

גם סילבן לנדסברג רשם משחק נפלא, עם 17 נקודות והרבה אגרסיביות בתוך הצבע. "אני מגיע חזק כל יום לאימונים, וממשיך לעשות את מה שאני עושה בכל השנה. אני וטייריס רייס משחקים בקצב גבוה, אוהבים לרוץ ואוהבים לשחק ביחד. הוא יודע למצוא אותי. שיחקנו עם תשוקה, בכל זאת מדובר בדרבי".

 

פניני ואדלשטיין. "זו רק לחיצת יד" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
פניני ואדלשטיין. "זו רק לחיצת יד"(צילום: ראובן שוורץ)

 

גיא פניני לחץ בסיום המשחק את ידו של ארז אדלשטיין, מאמן נבחרת ישראל: "לא צריך לעשות עניין מזה, זו פשוט לחיצת יד והכל בסדר". על המשחק אמר פניני: "אנחנו משחקים טוב כבר תקופה וזה לא רק נגד הפועל. עשינו סיבוב שלם ללא הפסד בליגה, אנחנו משחקים כדורסל טוב, כולם בכושר וככה זה נראה".

   

ולמרות שהכל הלך חלק הערב לבלאט - יש גם חדשות מדאיגות לקראת המשחק ביום חמישי בבלגרד מול פרטיזן בשלב הטופ 16 של היורוליג. סופוקליס שחורציאניטיס קיבל בדרבי מכה חזקה בעין, ומחר ייבדק הסנטר היווני כדי לברר את חומרת הפציעה.

 

הספסל האדום על הקרשים. "לא צריך להתנצל" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הספסל האדום על הקרשים. "לא צריך להתנצל"(צילום: ראובן שוורץ)

 

אדלשטיין: "אני צריך להצטדק, להתנצל?"

ארז אדלשטיין, מאמן הפועל ת"א, לא ממש הופתע מהתוצאה: "אלו ההפרשים הריאליים בין הקבוצות, מה מצפים? יש הבדלי תקציב ויכולת, מכבי קבוצה יותר טובה. אני צריך להצטדק, להתנצל? אנחנו צריכים להיות במיטבנו כדי לגרור אותם משחק צמוד. לנו יש את הבעיות שלנו, אנחנו לא יכולים להסתיר אותם - אין לנו ריבאונדר. אנחנו גאים להיות בבית העליון ולומדים בדרך הקשה".

 

קרלון בראון: "כמו תמיד - הם קלעו שלשות, השיגו ריבאונד התקפה והשיגו נקודות קלות. אני לא יודע למה אנחנו לא יכולים לשחזר את היכולת מהדר יוסף מתחילת העונה, לא אתרץ עם הפציעות שלנו". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דייויד בלאט
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים