שתף קטע נבחר

עומר גולן: "נשמתי עמוק והבנתי שזה נגמר"

חלוץ מכבי פ"ת הודיע רשמית על פרישה מכדורגל בגיל 31 אחרי קריירה מוצלחת בקבוצתו ובנבחרת: "אני עדיין לא יודע מה אעשה, אנסה ללמוד את המערכת". שינו זוארץ: "הוא הסמל הכי גדול של המועדון ובטוח שישתלב במערך הניהולי והמקצועי"

"לאחר לבטים רבים ואין ספור נסיונות לחזור אני מודיע על פרישה - הפציעה הכריעה אותי". במילים אלה נפרד היום (ה') עומר גולן ממגרשי הכדורגל, אחרי קריירה מרשימה במדי מכבי פתח תקווה ונבחרת ישראל. גולן נאלץ לפרוש בגיל 31 בעקבות פציעה בגבו, ממנה לא הצליח להחלים.

 

עוד בכדורגל הישראלי:

 

"תמיד הרגשתי מחויב למועדון", הוסיף החלוץ. "מכבי פתח תקווה הייתה הבית שלי וכך יהיה בעתיד. השתתפתי בתקופה היפה של הקבוצה, כשסיימנו במקום השני בליגה ועלינו לשלב הבתים בגביע אופ"א לאחר הניצחון הבלתי נשכח על פרטיזן בלגרד. היום אני יוצא לדרך חדשה ומקווה שהיא תהיה פוריה לא פחות".

 

לגבי התפקיד אותו ימלא בעתיד אמר גולן: "אין משהו ידוע, אני עדיין לא יודע מה אני הולך לעשות ואנסה ללמוד את המערכת. בחודשיים האחרונים השתתפתי בכמה פגישות ואני מאמין שלקראת סוף השנה אשב עם ההנהלה ונחליט. הרגשתי בשל לפרישה הזו, היו לי חודשיים של הבנה שאני פורש. זה לא קל. ברגע שאמרתי שאני פורש - נשמתי נשימה ארוכה והבנתי שזהו, זה נגמר. ישבתי עם שני רופאים בכירים, שלשניהם הייתה אותה המסקנה. קשה לקבל את זה, אבל אני סומך עליהם. בראש תמיד חיפשתי פיתרון אחר ומכבי פתח תקווה נתנה לי את הזמן כדי שאהיה שלם עם זה".

 

על הישארותו נאמן למועדון במהלך הקריירה אמר גולן: "החיבור היה יותר לאנשים שמנהלים אותו. כילד בן 12 באתי ואמרתי לאבי לוזון שאני עובר לאילת וביקשתי את הכרטיס שלי. הוא אמר לי 'שטויות, יש לי חדר פנוי בבית ואתה תישאר לגור אצלי'. עשו הכל כדי להכניס אותי למערכת וזו הסיבה שאני כל כך אוהב את המועדון. תמיד היו לי מחשבות לעבור לקבוצה גדולה, אבל עשיתי את הפלוס והמינוס והפלוס להישאר במכבי פתח תקווה היה גדול יותר. הייתי חלק מהקבוצה שירדה ליגה ולא רציתי שידבק בי כתם".

 

עומר גולן ואשתו מאיה בעת הודעת הפרישה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עומר גולן ואשתו מאיה בעת הודעת הפרישה(צילום: אורן אהרוני)

 

על השער הבלתי נשכח במדי נבחרת ישראל בניצחון 1:2 על רוסיה במוקדמות יורו 2008 אמר גולן: "זה היה הרגע הכי גדול שלי בנבחרת, זה בטוח. אני אוהב

את הגול הזה מאוד, הוא מאפיין אותי. גול אדיר של נחישות והקרבה. אבל, הגול נגד פרטיזן בלגרד היה יותר גדול. הישג כזה זה חלום עד היום".

 

יו"ר מכבי פתח תקווה לשעבר, שינו זוארץ: "זה כבוד גדול מבחינתי שעומר ביקש שאהיה נוכח, כי אני כבר לא מנהל את המועדון. למדתי להכיר מלבד שחקן גדול גם אדם גדול. ללכת להסביר לילדים בבתי ספר מה זה כדורגל זה דבר גדול ואלה הם הדברים הגדולים שעומר עשה.

 

עומר גולן. "תמיד הפלוס במכבי פ"ת היה גדול יותר" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עומר גולן. "תמיד הפלוס במכבי פ"ת היה גדול יותר"(צילום: אורן אהרוני)

 

"שחקן שחזר מחוץ לארץ רק למכבי פתח תקווה למרות ההצעות שקיבל, כדי להעלות את הקבוצה ליגה, זה אומר שהוא אחרון המוהיקנים בענף הכדורגל. אני מאחל לו שיצליח לא פחות מאשר כשחקן. אין לי ספק שמכבי פתח תקווה תשלב אותו. אם עומר יביא 20 אחוז ממה שיש לו - אז התדמית של מכבי פתח תקווה תשתנה. אין לי ספק שהוא יהיה חלק מהמערך הניהולי והמקצועי של מכבי פתח תקווה. הוא הסמל הכי גדול שצמח בה מיום היווסדה. הוא הקריב את עצמו למען הקבוצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עומר גולן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים