שתף קטע נבחר

מחר: עומר גולן יודיע על פרישה מכדורגל

אחד החלוצים הגדולים של הכדורגל הישראלי בשנות ה-2000, יודיע מחר (11:00) במסע"ת כי הוא תולה את הנעליים. גולן שכבש 81 שערים במדי מכבי פ"ת, צפוי להשתלב בצוות האימון של המועדון

הפציעה הכריעה. עומר גולן, מגדולי החלוצים של הכדורגל הישראלי בשנות ה-2000, יכנס מחר (ה', 11:00) מסיבת עיתונאים במתחם האימונים של מכבי פ"ת ובה הוא צפוי להודיע על פרישה מכדורגל בגיל 31 וחצי.

 

השחקן שסובל כבר תקופה ארוכה מפציעה בגב, רשם העונה 6 הופעות בלבד בליגה ולא שיחק בארבעת החודשים האחרונים. בתקופה האחרונה עבר החלוץ בדיקות והתייעץ עם רופאים רבים, עד שקיבל את ההחלטה. הוא צפוי להשתלב בצוות האימון של מכבי פ"ת.

 

ואי אפשר לשכוח את שער הניצחון מול רוסיה במוקדמות יורו 2008 (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
ואי אפשר לשכוח את שער הניצחון מול רוסיה במוקדמות יורו 2008(צילום: אלי אלגרט)

 

את דרכו בכדורגל החל גולן במחלקת הנוער של מכבי פ"ת ולקבוצה הבוגרת של המועדון הוא עלה בעונת 2000/2001. שלוש שנים מאוחר יותר זכה עם המלאבסים בגביע הטוטו ובשנה שלאחר מכן היה שותף להישג השיא של המועדון, שסיים במקום השני בליגת העל והעפיל לשלב הבתים של גביע אופ"א. בטורניר ההוא כבש גולן שבעה שערים - שלושה מהם ב-2:5 הבלתי נשכח על פרטיזן בלגרד בסרביה.

 

בדצמבר 2007 חתם גולן ל-4 שנים בלוקרן הבלגית (13 שערים ב-64 הופעות), אך לא השלים את חוזהו ושב למכבי פ"ת בעונת 2010/11. שנה לאחר מכן ירד עם קבוצת נעוריו ללאומית, אך הוביל אותה בחזרה לליגה הבכירה כשהוא מסיים כמלך השערים (18) של ליגת המשנה. על הדרך, עקף את זאב זלצר והפך לכובש המצטיין בתולדות המועדון עם 81 שערים.

 

בנבחרת ישראל רשם גולן 37 הופעות וכבש שמונה שערים. הזכור שבהם היה במוקדמות יורו 2008 והעניק לכחולים-לבנים 1:2 מפתיע על רוסיה בתוספת הזמן.

 

קשר מכבי פ"ת, מרואן קהבא, אמר ל-ynet ספורט: "עומר יחסר לנו מאוד. הוא בנאדם גדול לפני שהוא שחקן. אישית, אני מאוד אוהב אותו והיה לי העונג לשחק לצידו. אני מאחל לו שיצליח בכל מה שיעסוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עומר גולן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים