שתף קטע נבחר

גודס: "עשינו הכל כדי לתת להם את המשחק"

הפועל י-ם ניצלה מהפסד בית כבר בפתיחת הפלייאוף. המאמן: "הכישוף של מלחה כישף את הכדור". מקל, שעזר לגלבוע/גליל לנצח בחולון: "אם נעלה לפיינל פור אהיה על גג העולם". עופר ברקוביץ', לאחר ניצחון ראשל"צ בגבעה: "שיחקנו הגנה גדולה"

איזו פתיחה. לאחר הניצחון הגדול של אשקלון בהיכל נוקיה אמש (ש'), המשחקים הצמודים המשיכו והגיעו גם בשאר משחקי רבע גמר הפלייאוף בכדורסל. הפועל ירושלים ניצלה בעור שיניה מהפסד בית בפתיחת הסדרה מול עירוני נהריה, כשניצחה 76:78 במלחה ועלתה ל-0:1 בסדרה.

 

 

גיא גודס אמר בסיום המשחק: "כמעט לא נשאר לי אוויר, עשינו כמעט הכל כדי לתת את המשחק לנהריה. הם באו ונלחמו, שמרו טוב וכל העונה היו לנו קשיים נגדם. בסופו של דבר עשינו את העבודה. נתנו לגורל לשחק לנו במזל, ולשמחתי הכישוף של מלחה כישף את הכדור. הם קלעו באחוזים מטורפים, האחוזים שלהם נגדנו עולים. נשארנו חזקים מנטלית, ידענו שיהיה משחק קשה. בפלייאוף אין מובן מאליו. עמדנו בלחץ ויש לנו זמן להתכונן למשחק הבא. נבוא עם מוטיבציה ונקווה לנצח גם שם. יהיה לא פחות קל".


יעקב ג'ינו: "אני גאה בשחקנים" (צילום: אלי אלגרט)

 

רוג'ר פאוול: "אני מודה לאל על הניצחון. כקבוצה אנחנו שמחים על הניצחון, ננסה להתכונן למשחק הבא כי נהריה נאבקת חזק והיא קבוצה קשה. נמשיך לנסות לשחק הגנה טובה. יש לנו את האוהדים הטובים בליגה, ניסינו לשחק עם הלב בשבילם, אנחנו רוצים לשמור על יתרון הביתיות. בפלייאוף אנחנו רוצים לנצח גם אחד בחוץ וזו המטרה שלנו. הם קלעו שלשות שהם לא רגילים לקלוע, היה להם ביטחון גדול, והעיקר שמנענו מהם את השלשה המכריעה".

 

יעקב ג'ינו נשמע מאוכזב, ודיבר על כך שאחרי הזריקה האחרונה של רון לואיס יתכן והיה עוד זמן, אך השופטים סיימו את המשחק: "בטוח עוד היה זמן אחרי הזריקה, השופטים לא יכולים לדעת וזה תפקיד המזכירות. הרגיזה אותי הקביעה המוחלטת של המשקיף מבלי להתייעץ ולבדוק בטלביזיה".


רון לואיס: "לא פעם ראשונה שאנחנו מפסידים משחק צמוד" (דודי ועקנין)

 

"עשינו משחק הירואי, הגענו לזריקות טובות, לא הפסדנו בגלל החלטות לא נכונות בהתקפה. ירושלים שלטה בריבאונד וזה היה מאוד משמעותי. איבודי הכדור של יוגב בסוף וגם של שאר השחקנים היו עניין של כוח שלא נשאר להם, אבל אני גאה בשחקנים שהראו שיש להם מה למכור".

 

רון לואיס: "היתה אווירה של פלייאוף, שתי הקבוצות שיחקו טוב והם יצאו עם הניצחון. הם קלעו באחוזים טובים, היינו צריכים להיות מוכנים למה שהם עשו. לא הייתי מופתע על כך שהייתי חופשי בזריקה שהחטאתי, הרגשתי טוב וחשבתי שזה יכנס, אבל כנראה שזה מה שקורה במשחק חוץ. זו לא פעם ראשונה שאנחנו מפסידים משחק צמוד, אנחנו צריכים עוד דחיפה קטנה כדי לנצח. במשחק הבא אנחנו בבית ונהיה מוכנים".


עופר ברקוביץ': "שיחקנו הגנה גדולה" (צילום: צפריר אביוב)

 

פרנקו: "היה לנו פנצ'ר. נחליף גלגל ונמשיך"

הפועל חולון לא הצליחה לשמור על יתרון הביתיות, כשנוצחה באולם הפחים על ידי עודד קטש וגלבוע/גליל 81:74.

דני פרנקו אמר בסיום: "שיחקנו טוב, עם אנרגיות טובות. לקראת סוף הרבע השלישי לא היינו מספיק טובים, אני לא יודע מה קרה לנו. ייתכן שההיפראקטיביות והאדרנלין היו בעוכרינו ברבע הרביעי". 

 

על כך שהקבוצה קלעה שמונה נקודות ברבע הרביעי אמר פרנקו: "זה לא דבר שקורה כל יום. הבהרתי לשחקנים שאנחנו הולכים לרוץ מרתון, הפסד לא ישבור אותנו. היה לנו פנצ'ר ברבע הרביעי, נחליף גלגל ונתחיל הכול מההתחלה. אנחנו עם הפנים קדימה למשחק בגן נר".


פרנקו: "הסברתי לשחקנים שהולכים לרוץ מרתון" (צילום: אלי אלגרט)

 

ליאור לפשיץ: "גליל נתנו משחק אדיר וכל הכבוד להם. אנחנו קבוצה שחיה על האנרגיות וכשאנחנו מורידים הילוך קורים דברים לא טובים, אבל זה הכדורסל והיום הפסדנו. אני מאמין בחברה, אנחנו קבוצה מאוד מיוחדת. כבר בחדר ההלבשה דיברנו ואנחנו מוכנים ויודעים שיש אתגר גדול. לא מורידים את הראש, צריכים להכין את עצמנו מבחינה מנטאלית הכי טוב ואני חושב שנעשה את זה".

 

המאמן המנצח, עודד קטש, אמר בסיום: "זו סידרה, ואנחנו בסך הכל ב-0:1. אנחנו שמחים בניצחון אבל זה רק אחד משלושה שצריך להשיג. היו שתי מחציות שונות, כמעט בכל פרמטר, הסטטיסטיקה הראתה זאת. עלינו למגרש לא אגרסיביים ולא באווירת פלייאוף. במחצית השנייה חזרנו אחרת. אני שמח שלאורך כל המשחק נשארנו בו, גם כשחולון עלו ליתרון".


עודד קטש: "היו שתי מחציות שונות" (צילום: אלי אלגרט)

 

"בנוסף אני שמח שהצלחתי לעבור את המשחק ללא דיון דואל, שלא התאמן כל השבוע עקב מתיחה בשריר התאומים. עכשיו יש לנו שבוע להתכונן, זה הרבה זמן, ובשבוע הבא יהיה מאבק חדש. כמובן שאעדיף לשלוט יותר במשחק. אני מקווה שנעלה מבחינה הגנתית ומבחינה אנרגטית יותר טוב, אבל זה לא מבטיח שום דבר. פרט לסדרה של מכבי כל מי שמוביל 0:1 הוא פייבוריט בגלל שהוא מוביל ולא מעבר לכך".

 

גל מקל: "אני שמח על הניצחון. אני ארגיש על גג העולם אם נגיע לפיינל פור. במחצית ירדנו בפיגור 9, אבל האמנו כל הזמן. היו פעמים בעונה שחזרנו מפיגור, גם בסיבוב הראשון כששיחקנו פה. אנחנו מאמינים בעצמנו. חזרנו למשחק ולקחנו אותו. למשחק הבא צריך לבוא אגרסיביים עם ביטחון, ולשחק את הכדורסל שאנחנו יודעים".


אורן אהרוני: "סיטואציה קשה, נצטרך לאסוף את עצמנו" (צילום: אלי אלגרט)

 

ברקוביץ': "אין משמעות לביתיות"

מכבי ראשון לציון חזרה מגבעת שמואל עם ניצחון 62:72. עופר ברקוביץ' אמר בסיום: "הקבוצה נתנה משחק הגנה מלא הקרבה. אני רוצה לשבח את הקהל

שנתן לנו אווירה בלתי רגילה. שיחקנו הגנה גדולה, בהרבה דקות ההגנה שלנו שמרה מצוין. המשחק הזה נגמר, ננסה לתקן דברים שלא הלכו טוב. אין משמעות לביתיות פה, ניצחנו את המשחק הראשון - ננסה לנצח את השני. אין לי מה להוסיף".

 

אורן אהרוני: "התחלנו טוב מאוד והובלנו, אבל זה לא הספיק. אנחנו בבעיה קשה, סטפון ברדפורד שבר את ידו, הוא השחקן הכי חשוב שלנו. אנחנו קבוצה עם סגל קצר ואני מלא הערכה אליו, ששיחק עם יד שבורה. הבעיה שלנו היום הייתה בהתקפה. נצטרך להסתדר עם מה שיש ולנסות לנצח בחוץ את ראשון. אנחנו בסיטואציה קשה, נצטרך לאסוף את עצמנו".

 

  • עזרו בהכנת הכתבה: אהוד כהנים ודנה סידי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיא גודס
צילום: דודי ועקנין
מומלצים