שתף קטע נבחר

מיוגב באהבה: מכבי ת"א ניצחה באילת. צפו

הצהובים של דייויד בלאט השיגו ניצחון עשירי ברציפות בליגה עם 66:75, בזכות יום ענק של אוחיון שהחזיר אותם מפיגור 9 נקודות ברבע השלישי. גם סילבן לנדסברג היה מצוין מהספסל, בעוד אנדריאה ז'יז'יץ' קיבל דקות ראשונות ולא הרשים. אילת, שהפסידה למכבי בפעם השלישית העונה, נהנתה מקווין פאלמר אבל התקשתה מאוד מול ההגנה שמולה. בלאט: "ניצחון חשוב מאוד". צפו בתקציר

קבוצה 10. מכבי ת"א השיגה הערב (ב') ניצחון עשירי ברציפות בליגה, הפעם 66:75 בחוץ על הפועל אילת. מכבי, שגברה על השחקנים של עודד קטש גם בגמר הגביע ובסיבוב הראשון, צריכה להודות במיוחד ליוגב אוחיון, שנתן את אחד ממשחקיו הטובים במועדון.

 

 

הרכז היה רחוק בנקודה משיא הקריירה שלו כשקלע 23 נקודות, והוסיף גם תשעה ריבאונדים. סילבן לנדסברג שוב היה האס של דייויד בלאט מהספסל, כאשר הכניס המון אנרגיה ושינה את המומנטום עם 14 נקודות. בלאט נתן דקות ראשונות לזר החדש אנדריאה ז'יז'יץ', שנראה עדיין חלוד ולא תרם. אילת כבר הובילה 45:54 לקראת סיום הרבע השלישי, אבל לא ידעה להמשיך באותה יכולת. לפני המשחק חגגו באילת יום הולדת 60 למיקי ברקוביץ', שהגיע לצפות בבנו ניב המשחק בקבוצה המקומית.

 

 
מאמן מכבי ת"א דייויד בלאט: "הגענו לאילת עם לא מעט בעיות של עייפות ובעיקר פציעות רבות, אבל אנחנו תמיד מחויבים לעשות את כל המאמצים לשחק טוב. אילת קבוצה חזקה מאוד וגם האולם פה קשה. החבר'ה שלנו שיחקו הגנה חזקה ונהדרת לכל אורך המשחק, ועשו מהלכים התקפיים חכמים וברמה גבוהה בזמן הנכון. זהו ניצחון חשוב מאוד עבורנו, ומהווה המשך לכושר הטוב בו אנו נמצאים בחודשים האחרונים".
 

מהלך המשחק

המארחת פתחה עם אפיק ניסים, ניצן חנוכי, אלישי כדיר, קווין פאלמר ויינסי גייטס, מכבי ת"א עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, ג'ו אינגלס, גיא פניני וסופוקליס שחורציאניטיס. הנקודות הראשונות הגיעו מאוחיון, שצלף מבחוץ כדי לקבוע 0:3, ולאחר מכן הוסיף עוד שלשה בדרך ל-2:6. לאחר מכן הגיעו שתי שלשות רצופות של אינגלס, אבל ניסים החזיר באחת משלו. 4.37 דקות לסיום הרבע, אנדריאה ז'יז'יץ' נכנס לדקות ראשונות. אוחיון הגיע עם שלשה נוספת ל-11 נקודות, אבל דווקא אילת סיימה את הרבע ביתרון, 17:18.

 

חוגגים למיקי 60 (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
חוגגים למיקי 60(צילום: יאיר שגיא)

 

מכבי חזרה להוביל ברבע השני כשניצלה רפיון של אילת, שפשוט לא הצליחה לקלוע עד שפאלמר צלף שלשה. במהלך הבא הוא גם חטף מאוחיון וסיים בדאנק אדיר. אילת המשיכה לנצל את הבעיות של מכבי מתחת לסל ועלתה ל-22:25. כמו נגד באיירן מינכן, בלאט שלף מהספסל את סילבן לנדסברג שהחזיר את מכבי למשחק, יחד עם ההפצצה הבלתי פוסקת משלוש. אילת לא הצליחה לייצר נקודות, וירדה למחצית בפיגור, 29:35 למכבי.  

 

ספסל אילת מרוצה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
ספסל אילת מרוצה(צילום: יאיר שגיא)

 

המחצית השנייה נפתחה אחרת לגמרי. לא רק שמכבי איבדה את הראש, אלא גם כדור אחרי כדור, ופאלמר המצוין סחף את אילת למהפך עם 10 נקודות, כולל שלשה שקבעה 40:46. מכבי נשארה איכשהו בתמונה, ושלשה מטורפת של גיא פניני על הבאזר צימצמה ל-50:54 לאילת.  

 

חנוכי רודף אחרי אוחיון (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
חנוכי רודף אחרי אוחיון(צילום: יאיר שגיא)

 

הנדנדה נמשכה עם תחילת הרבע האחרון. מכבי, שכבר הייתה בפיגור 54:45, השלימה ריצת 0:12 עם צליפה של אוחיון המצוין ועלתה ל-54:57. לנדסברג שחזר למגרש המשיך לפרק את ההגנה של אילת, שמצדה לא ויתרה והמשיכה ללכת אל פאלמר שסיפק את הסחורה.

 

סופו בתוך יער אילתי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
סופו בתוך יער אילתי(צילום: יאיר שגיא)

 

5 דקות לסיום לאילת הייתה אפשרות להשוות, אבל סדרת החמצות מנעה זאת ולנדסברג העניש עם שלשה שקבעה 60:66. אחרי בצורת נוספת של האילתים טייריס רייס פגע מבחוץ כדי לקבוע 60:69, ורק אז חנוכי השיב, 63:69. אילת ניסתה ללחוץ, אבל מכבי הסתדרה עם השמירה בקלות והגדילה את היתרון לקראת הסיום. 

 

קלעו לאילת: פאלמר 23 נקודות, כדיר 10, ניסים 9, חנוכי וגייטס 7 כ"א, ווטפורד 6, נעימי 4. למכבי: אוחיון 23 (תשעה ריבאונדים), לנדסברג 14, רייס 13, שחורציאניטיס 7, אינגלס 6, פניני 5, היקמן 4, בלו 3.

 

צפו: 10 המהלכים הכי יפים של אולסטאר 2014

צפו: האסיסט המדהים של שר החינוך האמריקני

צפו: הנחיתה המבהילה של ויטוריה

 


פורסם לראשונה 17/02/2014 18:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
ריקי היקמן
צילום: יאיר שגיא
מומלצים