שתף קטע נבחר

ירידה בירידת מכירות בתים חדשים בארה"ב

סימני התאוששות? היקף רכישת הבתים החדשים והמוצרים המשיך לרדת במארס, אבל הירידה הייתה נמוכה מהצפוי: רכישות הבתים ירדו רק ב-0.6% ורכישות המוצרים - רק ב-0.8%

סימנים ראשונים של התאוששות? מכירות הבתים החדשים בארה"ב הסתכמו בחודש מארס ב-29.6 אלף. מדובר בירידה של 0.6% לעומת היקף המכירות בפברואר, אך הכלכלנים מופתעים לטובה, כיוון שרובם ציפו שמכירות הבתים ירשמו ירידה חדה בהרבה, וכיוון שהירידה בהיקף מכירות הבתים בחודשים הקודמים הייתה חדה בהרבה.  

 

מכירות הבתים הישנים, לעומת זאת, רשמו ירידה חדה: במהלך מארס נמכרו בארה"ב 4.57 מיליון בתים ישנים, ירידה של 3% לעומת מספר הבתים הישנים שנמכרו בפברואר.

 

מחירם החציוני של הבתים הגיע במארס לכ-201,400 דולר, ירידה של 12% מאז מארס 2008. מדובר במחיר החציוני הנמוך ביותר של בתים בארה"ב מאז דצמבר 2003. כלכלנים מעריכים שמחירי הבתים יישארו נמוכים עד שחברות הבנייה יצליחו להיפטר מכל מלאי הבתים שבידיהן - שהתנפח עקב עיקולים ומכירות בתים של לקוחות שהתקשו לעמוד בתשלומי המשכנתא, ולמרות ירידה בהיקף התחלות הבנייה בארה"ב.

 

מלאי הבתים החדשים העומדים למכירה בארה"ב הסתכם במארס ב-311 אלף. מדובר בירידה של 5.2% לעומת מלאי הבתים שעמדו למכירה בפברואר. מלאי הבתים החדשים ירד לשפל של 7 שנים. בממשלה מעריכים שאם קצב המכירות הנוכחי יימשך, ייקח לחברות הבנייה 11 חודשים להדביק את הביקוש לבתים חדשים בשוק.

  

עוד דיווח היום משרד המסחר בוושינגטון שגם מכירות המוצרים בני הקיימא ירדו במארס בשיעור נמוך מהציפיות המוקדמות. מכירות המוצרים רשמו ירידה של 0.8% - לעומת ירידה צפויה של 1.5%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם החלום האמריקני חוזר?
צילום: AP
מומלצים