שתף קטע נבחר

צילום: AP

באים בטוב: לוד מחכה לבית"ר ירושלים

המשטרה אישרה לבני לוד לארח את בית"ר ירושלים במגרשה, ועכשיו נותר רק לקוות שהכל יעבור בשלום (21:00). מאמן לוד סלימן אזברגה מבקש לשים את הפוליטיקה בצד ("איזה נקמה, יש בינינו דם?") וראש העירייה יאיר רביבו חולם להחזיר את הגביע לעיר אחרי 30 שנה

באתר האוהדים "לה פמיליה" של בית"ר ירושלים עלה בשבוע האחרון איור של נמר, שטורף את הסמל של בני לוד, ולידו הכותרת "באים לנקמה".

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

בירושלים לא שכחו את ההדחה מהגביע על ידי בני־לוד, שהובילה לפני שנתיים לפיטוריו של המאמן יובל נעים. אז המשחק נערך בראשל"צ, כי המגרש בלוד לא אושר. הפעם ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, לחץ והבטיח לעשות הכל להכשיר את המגרש וסביבתו, והמשטרה שלא רצתה תחילה לאשר את קיום המשחק בלוד חזרה בה - והמשחק ייערך היום בלוד לעיני 2,800 צופים בלבד, חצי מלוד וחצי מירושלים. כל הכרטיסים נמכרו מראש. מאות אוהדים של בית"ר מתכוונים להגיע למגרש גם ללא כרטיסים, וחלקם אמרו שינסו לפרוץ למגרש.

 

מפקד תחנת לוד, סנ"צ צביקה חסיד, נערך בכוחות גדולים עם 117 שוטרים ו־100 סדרנים. צוות של עובדי עירייה, שנעזרים בדחפור ענק, עסקו אתמול בהכנות האחרונות להכשרת האצטדיון. הם הציבו מחסומים, אירגנו שטחים סטריליים ומגרשי חנייה נפרדים, חשמלאים תיקנו את מצלמות האבטחה והזרקורים של מגרשי האימונים כוונו לעבר מגרשי החנייה החשוכים.

 

אזברגה: אין סיבה שלא נעבור

והיו גם הכנות מקצועיות. לוד תצטרך להסתדר ללא שניים מכוכביה, הקשר הברזילאי אברטון והסקורר מורד אבו־ענזה. מאמן בית"ר, רוני לוי, ימשיך להריץ את הקבוצה החדשה שבנה במהלך חודש ינואר.

 

מאמן לוד, סלימן אזברגה, זוכר את הניצחון 3:4 בפנדלים לפני שנתיים: "אין סיבה שלא נעבור אותם גם מחר (היום). הקבוצה שלי מוכנה מכל הבחינות. יש לנו קבוצה מצוינת שמשחקת כדורגל שווה להרבה קבוצות בליגת העל".

 

"אין סיבה שלא נעבור את בית"ר". אזברגה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"אין סיבה שלא נעבור את בית"ר". אזברגה(צילום: עוז מועלם)

 

רצו להעביר את המשחק מלוד למגרש גדול יותר.

"אין צורך, האצטדיון שלנו ברמה גבוהה מאוד. אני גם לא מוכן לוותר על הביתיות, כי זה הכוח שלנו. כל מה שריחף מסביב להחלפת הביתיות היה

 מיותר מאוד, והאמת שזה קצת חימם את המצב והעלה את כמות השוטרים והמאבטחים. אני חושב שהמשטרה הייתה צריכה להתייחס למשחק כמו לעוד משחק בליגה ולא להתנהל כמשחק בין יהודים וערבים. סטינו מהמסלול הספורטיבי ועברנו לפוליטיקה. חבל, זה פוגע בדו־קיום שקיים בלוד ברמה גבוהה מאוד. בוא נעזוב הכל בצד ונחווה כדורגל נטו בלי אלימות ובלי שטויות".

 

באתר "לה פמיליה" כתבו שהם באים לנקום בלוד.

"איזה נקמה, תגיד לי? יש בינינו דם? במקום להעמיד את האנשים האלה במקום ולהגיד שאין להם מקום בספורט שלנו, אנחנו נותנים להם גיבוי. אנחנו מתעסקים בכדורגל, לא במלחמה, לא בקשקושים ולא בלה פמיליה. לפני שנתיים המשחק התנהל 120 דקות פלוס פנדלים, ולא היה אף עימות עם האוהדים של בית"ר. יש אצל אוהדי בית"ר כמה אנשים שיש להם שנאה למגזר וחבל. אנחנו לא שונאים אף בן אדם".

 

"אצטדיון ברמה גבוהה מאוד". אתם תשפטו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"אצטדיון ברמה גבוהה מאוד". אתם תשפטו(צילום: עוז מועלם)

 

הבלם טל חן, שזכה בשני גביעים עם הפועל ת"א ואחד עם הפועל ר"ג: "משחקי הגביע זה תמיד מרגש. גם זה משחק לא רגיל, פיקנטי ומתוקשר. התקשורת אוהבת משחקים מהסוג הזה, ואנחנו פה בשביל לתת את הצגה הכי טובה שאפשר. יש הרבה יריבות פוליטית, אבל אותנו השחקנים זה לא מעניין. אנחנו קבוצה מעורבת, כך שאני לא רואה את הדברים בזווית ראייה של אנשים שמחפשים שטויות וקשקושים".

 

יש לכם כלים לעבור את בית"ר?

"אם זה היה משחק ליגה רגיל הייתי אומר שבית"ר פייבוריטית, אבל במשחקי גביע אין פייבוריטים. יש להם שחקנים יותר מנוסים ואיכותיים משלנו, אבל גם בני־לוד קבוצה מאוד טובה עם ארגז כלים מספיק טוב להתמודד מול כל קבוצה ביום נתון".

 

השפיץ של הנעל (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
השפיץ של הנעל(צילום: עוז מועלם)

 

סאלם אבו-סיאם הוסיף: "אני חושב שזו חוויה לכל תושבי העיר. שבעים אחוז מהחבר'ה היהודים שלנו אוהדים של בית"ר, ואני מקווה שנראה אותם במגרש. תהיה אווירה טובה, ואני מקווה שגם המשחק יתנהל כך. בית"ר הביאה זרים טובים, הם התחזקו משמעותית, אבל אני חושב שגם יש לנו מה להציע. יש לנו לב גדול".

 

מאמן בית"ר רוני לוי הקרין אתמול לשחקניו קטעים ממשחקים של בני־לוד ואמר: "מדובר בקבוצה חזקה עם שחקנים טכניים, שיש להם ניסיון בליגת העל. המשחק חשוב לנו מאוד והוא יכול לסמן את העתיד שלנו. בית"ר זה מועדון עם מסורת בגביע. חשוב שנגיע חזקים, מאוחדים ונחושים".

 

הוא כבר הניף שני גביעים בעבר. טל חן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הוא כבר הניף שני גביעים בעבר. טל חן(צילום: עוז מועלם)

 

רביבו: כילד אהדתי את בית"ר

ראש עיריית לוד יאיר רביבו נזכר: "בדיוק לפני שלושים שנה הפועל לוד לקחה את הגביע עם המאמן דרור קשטן. גם היום יש אפשרות לחגיגה ספורטיבית של ממש. אם אנחנו עוברים את בית"ר ירושלים, ואחרי שכל הגדולות כבר נפלו, אנחנו מריחים את הגביע חוזר ללוד אחרי שלושים שנה".

 

היו תלונות שהמשחק נערך אצלכם במגרש עם קיבולת קטנה.

"זו תכלית הגביע. אני רוצה שכולם יראו בשידור ישיר את האצטדיון היפה שהשקענו בו עשרה מיליון שקל. עם החום והאווירה המיוחדים, אני בטוח שכולם ייהנו. אני מבין את החשש של המשטרה, אבל בוא נשים הכל בצד. אני לקחתי אחריות אישית. פניתי למפקד המחוז של המשטרה ואמרתי שיש הזדמנות למתג את העיר הזאת כעיר של שלום ודו־קיום. למרות החששות, אני בטוח שהכל יעבור בשלום".

 

אוהד בית"ר. ראש העיר של לוד, יאיר רביבו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אוהד בית"ר. ראש העיר של לוד, יאיר רביבו(צילום: עוז מועלם)

 

מפגשי העבר של בית"ר מול קבוצות מהמגזר לא עברו בשלום.

"אני לא רואה את בני־לוד כקבוצה של המגזר. אני יהודי דתי ואני אוהד את בני־לוד. רבים מחבריי ובני משפחתי אוהדי בית"ר, וגם אני כילד אהדתי את בית"ר. היום אני לודאי גאה. אנחנו אוהבים את בית"ר ונקבל אותם בחום ובחיבוק".

 

מפקד משטרת לוד, סנ"צ צביקה חסיד, סיפר על ההכנות: "אנחנו נערכים עם כוחות מתוגברים על סמך הערכת מצב ואישורי תוכניות, על פי מה שאנחנו יודעים על היריבות בין אוהדי בית"ר ולוד. יש הידברות עם ראשי שתי הקבוצות על מנת לאפשר אירוע ספורטיבי, שייערך בצורה ראויה ללא אלימות. המשטרה תנהג באפס סובלנות בכל אירוע של אלימות וקריאות גזעניות ותטפל בהם בחומרה. לא יתאפשר לקהל ללא כרטיסים להגיע לכיוון המגרש. אנחנו מקווים שהמשחק יעבור בצורה טובה ובטוחה".

 

צפו בהצלה הגדולה של בלם ריאל מדריד סרחיו ראמוס

כל הפאשלות באולימפיאדת סוצ'י בקליפ אחד

שוער עולה: צפו בביצוע ענק מוונצואלה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים