שתף קטע נבחר

עיצומים בנמל חיפה: האטה של 60% בעבודה

גורמים בהנהלת הנמל טוענים כי מדובר בעיצומים מתוכננים מראש של עובדי התפעול, אולם העובדים מכחישים. טוענים: יש האטה של 60% בקצב העבודה, בעקבות מחסור בכלים שנובע מעיצומים במוסך הכלים בנמל

עיצומים במוסך, או גם בתפעול? בנמל חיפה נרשמה האטה של כ-60% בקצב העבודה ביממה האחרונה. גורמים בהנהלה טוענים כי מדובר בעיצומים מתוכננים מראש של עובדי התפעול, אולם העובדים מכחישים וטוענים כי ההאטה נגרמת בשל מחסור בכלים, שנובע מעיצומים של מספר ימים במוסך הכלים בנמל.

 

 

על העובדות אין ויכוח. מאז שעות הערב אתמול ירדו תפוקות העבודה בנמל בשיעור שבין 70%-60%. המשמעות היא השבתה כמעט מוחלטת של הפעילות. גורמים בהנהלה טוענים כי מדובר בעיצומים של עובדי התפעול, שהיו מתוכננים מראש, בשל צמצום השעות הנוספות עם הפחתת פעילות "צים" בתחום נמל.

 

העובדים עצמם מכחישים כי מדובר בעיצומים. "אמנם יש מתח רב בין העובדים להנהלה", אמר גורם בקרב העובדים, "אולם אין עיצומים". אותו גורם אמר ל-ynet, כי המקור להאטה הוא עיצומים שנוקטים בכלל עובדי המוסך במתקן.

 

"ועד המוסך הורה שלא לתקן את הכלים, בגלל עימות עם ההנהלה שהגיעה למוסך והתחילה לקחת זמנים, כדי לבדוק כמה זמן לוקח לתקן כל כלי. גם ועד מנהלי העבודה במוסך משתף פעולה בעיצומים האלה והמשמעות היא שיש כלים תקולים שלא מתוקנים כבר ימים. זה מה שגרם להאטה".

 

בהנהלת הנמל מתייחסים לדברים אלה בביטול. שלא לייחוס אומרים בהנהלה, כי מדובר בתירוצים. "כבר מיום רביעי או חמישי שעבר העובדים מתכננים את העיצומים בגלל הוויכוח על השעות הנוספות. העיצומים כוללים האטה חמורה בעבודה, הן במוסך והן בתפעול, שהצטרפו אתמול". בתגובה רשמית של ההנהלה נאמר כי הנהלת הנמל "שוקלת צעדיה אל מול שיבושי העבודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים