שתף קטע נבחר

קרוב וכואב: ירושלים הפסידה 96:93 לקייב

יורוקאפ: הקבוצה של בראד גרינברג, שהגיעה עם רצף של שמונה ניצחונות בכל המסגרות, הייתה צריכה אחד נוסף כדי להבטיח את המקום בשלב הבא, אבל טעות קשה של ברייסי רייט בדקה האחרונה עזרה לבודיבלניק לנצח. למרות זאת, לירושלים יתרון במאזן הפנימי מול האוקראינים, מה שעשוי לעזור בהמשך

שבוע אחרי שגברה בביתה 84:88 על בודיבלניק קייב, הפועל ירושלים ידעה שניצחון נוסף על הקבוצה האוקראינית במסגרת שלב 32 הגדולות ביורוקאפ, הפעם בחוץ, יבטיח לה מקום בטופ 16 של המפעל. אבל הקבוצה של בראד גרינברג יצאה מאוכזבת, עם הפסד 96:93, הראשון אחרי שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל נראה היה שירושלים בדרך לניצחון כשעלתה ל-87:91. אבל 38 שניות לסיום, איבוד של ברייסי רייט ומיד אחריו עבירה בלתי ספורטיבית איפשרו לקייב לייצר חמש נקודות רצופות.  ירושלים עומדת כעת על מאזן 1:3, ועדיין נמצאת בעמדה טובה לעלות בגלל היתרון הפנימי על קייב. יניב גרין אמר בסיום: "המשחק היה מאוד צמוד לכל אורכו. היינו כבר בעמדה של ניצחון בשניות האחרונות, אבל עשינו כמה טעויות ובודיבלניק ידעה לנצל את זה. נותרו לנו עוד שני משחקים במפעל, ונבוא אליהם במטרה לנצח ולהבטיח את המקום בשלב הבא".

 

רייט מול סטרלניקס במשחק במלחה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
רייט מול סטרלניקס במשחק במלחה(צילום: אוהד צויגנברג)

 

מהלך המשחק

גרינברג בחר לפתוח עם יותם הלפרין, דרווין קיצ'ן, רונלד דופרי, ליאור אליהו וארטיום פרחוסקי, מול ארתור דרוזדוב, דריוש לברינוביץ', ריקי מיינארד, דחואן סאמרס ויאניס סטרלניקס. האחרון פתח את המשחק עם שלשה בהתקפה הראשונה, דופרי החזיר בשתי נקודות. קייב קלעה באחוזים גבוהים, בעוד ירושלים מיהרה ללכת פנימה לפרחוסקי שקלע שש נקודות רצופות.

 

קיצ'ן גם העלה את ירושלים הסבלנית ליתרון ראשון, 13:14. השלשות שמרו את קייב קרובה, אבל קיצ'ן הראה לה איך עושים את זה טוב אפילו יותר עם מהלך של ארבע נקודות - שלשה ועבירה. קיצ'ן המשיך במומנטום עם חטיפה ושתי נקודות שנתנו לירושלים יתרון דו ספרתי, 20:31, דקה לסיום הרבע. האוקראינים הלכו פנימה בדקה האחרונה, והצליחו לצמצם עד 25:31.

 

פרחוסקי מול קייב. פתח חזק (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
פרחוסקי מול קייב. פתח חזק(צילום: אוהד צויגנברג)

 

קייב המשיכה לצמצם עם פתיחת הרבע השני, אבל יכולת מצוינת בריבאונד ההתקפה של אליהו ופרחוסקי סידרה לירושלים נקודות, ואליהם הצטרף ברייסי רייט שצלף שלשה. ההפרש הלך והצטמק ככל שעברו הדקות, כשמיכאילס אניסימובס ובלייק אהרן שעלו מהספסל משתלטים על העניינים. אליהו ורייט שמרו על היתרון בציפורניים. לבסוף, 50 שניות להפסקה, מיינארד השלים מהפך, 50:51 במחצית.

 

ברבע השלישי ירושלים חזרה למה שהצליח לה - ופרחוסקי אימלל פעם אחר פעם את ההגנה של קייב והחזיר לאורחים את היתרון. במצב של שוויון 66:66, ג'וש דאנקן, שעבר משחק שקט עד אז, קלע שלשה ענקית מהפינה. עם זאת, סאמרס קלע אחת משלו על הבאזר, והרבע נגמר ב-73:73.

 

דופרי במשחק במלחה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
דופרי במשחק במלחה(צילום: אוהד צויגנברג)

 

ירושלים לא הצליחה לברוח בתחילת הרבע האחרון, כאשר קייב מחזירה סל על כל קליעה שלה. שלשה של סטרלניקס ועוד סל של דרוזדוב קבעו 78:83 לקייב, 6.40 דקות לסיום, וגרינברג הזעיק פסק זמן. אחרי כמעט שלוש דקות ללא נקודות, דאנקן הצליח לצמק ל-80:83. קיצ'ן הוסיף שלשה, אבל ההגנה לא ייצרה עצירות.

 

וו עם הקרש של אליהו, 2.40 לסיום, הוביל ל-87:87. בהתקפה הבאה, אחרי מלחמה אדירה על הכדור, רייט גם הפך ל-87:89 לירושלים - אבל 38 שניות לסיום איבד כדור ועשה עבירה בלתי ספורטיבית. קייב ניצלה זאת למהלך של חמש נקודות, ועלתה ל-91:92. דאנקן החטיא, אבל קייב החזירה מיד את הכדור לירושלים, ועם 14 שניות על השעון רייט תיקן עם שתי נקודות. לברינוביץ' קלע שתיים מהקו מצד שני, וקיצ'ן לקח אחריות - אבל החטיא. בסיום 93:96.

 

ריקי מיינארד. משחק מצוין בקייב (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ריקי מיינארד. משחק מצוין בקייב(צילום: EPA)
 

 

קלעו לירושלים: פרחוסקי 19 נקודות, רייט 14, קיצ'ן ודופרי 13 כ"א, אליהו 12 (10 ריבאונדים), דאנקן 11, גרין 7, אריאל והלפרין (12 אסיסטים) 2 כ"א. הרבה לקלוע לקייב: סאמרס 21.

 

צפו: זווית חדשה לשער המפורסם של מראדונה

צמד המילים שאירינה שייק מסרבת להגיד  

 


פורסם לראשונה 29/01/2014 18:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
הלפרין ואליהו מול בודיבלניק
צילום: יובל חן
מומלצים