יום ראשון, 09.06.2024 שעה 08:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

ההימור הכלכלי של הפועל: מאחורי סאגת דמארי

אחרי 48 שעות של מתח, האדומים לקחו הימור ענק והשאירו את החלוץ, מה שעלול לגרום לקריסה. על התערבות לוזון, האכזבה של חג'ג' וההעדפה של השחקן

|
עומר דמארי. הימור (רדאד ג`בארה)
עומר דמארי. הימור (רדאד ג`בארה)

כל אוהדי הפועל תל אביב היו מחוברים ב-48 השעות האחרונות לאתרי הספורט והעיתונים כאילו היו אלו אינפוזיה של ממש. כולם שכחו מכך שהקבוצה ניצחה 1:3 את בית"ר ירושלים לפני רגע והתרכזו אך ורק בשאלה הגדולה, האם עומר דמארי יישאר או לא יישאר?

בהפועל החליטו על הימור ענק כאשר השאירו את החלוץ, הימור שעשוי לעלות ביוקר עוד יותר משחושבים. החלטנו לקחת אתכם צעד צעד למה שקרה מאחורי הקלעים ועל הבמה התקשורתית בכל הנוגע לחלוץ המוכשר.

הפסטיבל, שנמשך כבר כחודש סביב דמארי, התגבר מאוד לאחר הניצחון המרשים של הקבוצה על בית"ר. זהו היה הניצחון הרביעי ברציפות של האדומים, שהתחברו סוף סוף לכדי קבוצה בעלת אופי ודרך. עוד באותו לילה קיימו עידו חג'ג' וחיים רמון שיחות על כך שלמרות ההופעה הנפלאה, אין מנוס ממכירת שחקן, ככל הנראה דמארי. 

בבוקר שלמחרת החלו השמועות לזרום. בבוקר יום שני כביכול פג תוקפה ההצעה של סלטה ויגו, מכיוון שהפועל היו אמורים להחזיר לספרדים תשובה עוד בשבוע שעבר, דבר שמיאנו לעשות. עם זאת, ההצעה של ויגו עמדה על 300 אלף יורו השאלה ולקראת שעות הערב של יום שני, הודיעו ראשי הקבוצה לסוכן השחקנים רונן קצב שיודיע לקבוצה מגליסיה שהם מעוניינים בעסקה. בדיוק כאן נכנס לתמונה עמוס לוזון.

דמארי עם בן שמעון. החליט להישאר (רדאד ג´בארה)
דמארי עם בן שמעון. החליט להישאר (רדאד ג´בארה)
 

כפי שחשפנו כאן ב-ONE, לוזון התעקש לקבל מחצית מדמי ההשאלה, כ-150 אלף יורו שיכנסו לקופתה של מכבי פ"ת. בהפועל התנגדו לכך בתוקף ואף טענו שאין ללוזון את הזכות לקבל כספים כאשר מדובר בהשאלה.

בדיוק אז, בסביבות השעה 23:00, הודיע לוזון על כוונתו לרכוש את המחצית השנייה של כרטיסו של דמארי מהפועל תל אביב, לאשר את ההשאלה ולקבל את כל דמי ההשאלה מוויגו, כאשר הפועל תקבל כ-4 מיליון שקלים, סכום שהיה סוגר כמעט לגמרי את הגרעון של המועדון שכרגע עומד על חמישה מיליון שקלים.

עומר דמארי (רדאד ג´בארה)
עומר דמארי. סירב לחזור למכבי פ"ת (רדאד ג´בארה)
 

בבוקר יום שלישי, קיבל רונן קצב את אישור העסקה מהפועל תל אביב ושלח אותה לוויגו, שבנתיים נכשלה להחתים שני חלוצים אחריהם רדפה, בתקווה שהמועדון מהלה ליגה עדיין יהיה מעוניין בעסקה. 

בהפועל כבר עמדו לברך על המוגמר. ההסכם עם לוזון כמעט הושג, ארבע מיליון השקלים שעמדו לקבל ריצו את ראשי האדומים שייעדם היה לסגור את הבור הכלכלי, כפי שאמר חיים רמון בכינוס העיתונאים לפני כחודש.

בשעה 12:00 קיימה הפועל את האימון המסכם לקראת משחק הגביע מול הפועל חיפה שיערך היום (רביעי). דמארי כמובן היה מושא המבט של כולם. האווירה באימון הייתה של פרידה. הילדים שהגיעו להצטלם רצו צילום אחרון עם הכוכב שעומד לנסוק.

עידו חג´ג´. התאכזב מהאוהדים (ONE)
עידו חג´ג´. התאכזב מהאוהדים)
 

דמארי לא תורגל בהרכב ואף אמר לסביבתו שהוא לא משחק בגביע עקב דרישה של ויגו שיגיע כמה שיותר מהר לבדיקות ביום חמישי, עקב כך שהקבוצה נוסעת למשחק חוץ ולא יוכלו לטפל בו שם. גם השחקנים כבר החלו להתבדח עם דמארי, דיברו על המאמן הבא שלו, לואיס אנריקה, וגם ביקשו ממנו בצחוק כרטיסים למשחקים בלה ליגה.

אלא שאז החלו במקביל שני נושאים שעמדו לפוצץ את העסקה. הראשון היה סעיף אחד בחוזה לפיו השחקן יוחזר למכבי פתח תקווה אם ויגו לא תממש את האופציה, דבר שלא התקבל על הדעת מבחינת דמארי, ששמע על העניין מאביו ולא הסכים לכך בכל תוקף.

עמוס לוזון. ניסה לרכוש את הכרטיס (חגי ניזרי)
עמוס לוזון. ניסה לרכוש את הכרטיס (חגי ניזרי)
 

חלק מהאנשים בהפועל טענו שהסעיף הזה נועד כדי שיוכל לוזון למכור את השחקן למרבה במחיר, בין אם זו תהיה מכבי חיפה או במקרה היותר קשה ליריבה הגדולה, מכבי ת"א. השחקן אמר לעשרות האוהדים שהציפו אותו בסמסים ששום דבר עוד לא סגור והוא צדק.

באותו זמן החלו אוהדי הפועל תל אביב יחד עם עמותת האדומים להפעיל לחץ עצום על חג'ג' ועל רמון שייעצרו את העסקה שלדעתם תוציא את הפועל כמפסידה הגדולה. הפועל כזכור, קנתה את מחצית מכרטיסו של דמארי במיליון וחצי יורו וכעת עמדה למכור את מחצית הכרטיס ב-800 אלף יורו.

חיים רמון. רצה למכור (משה חרמון)
חיים רמון. רצה למכור (משה חרמון)
 

למרות המצוקה הכלכלית, ביקשו האוהדים, העמותה וגם בעלי המניות שהצטרפו למכבש הלחצים על חג'ג' ורמון לחשוב שנית ולבטל את העסקה. לפי גורמים בכירים, מכירה של דמארי כעת תהווה הסתכלות שגויה כיוון שבעזרת לקיחת הימור מסויים, יהיה ניתן למכור אותו בסוף העונה ברווח הרבה יותר גדול תוך כדי שהחלוץ יוכל לעזור להפועל להשיג את מטרותיה (מקום שלישי וגביע) לעונה.

במטרה לסייע למאמץ השארתו, הוצע לחיים רמון להעביר את הדרבי הקרוב אותו הפועל ת"א תארח לאיצטדיון רמת גן, מה שיוכל להכניס לקופת המועדון עוד מיליון וחצי שקלים, דבר שהיכולת לבצע אותו של מוטלת בספק. בכור צאבן, מבעלי המניות בהפועל תל אביב, גייס תרומה של כמיליון שקלים. מאיר תושב, המחזיק ב10% מהמניות, היה מראשוני המתגייסים למהלך וגייס למהלך כמיליון וחצי שקלים. שני אנשי עסקים הקרובים להפועל נתנו גם הם הלוואה של קרוב למיליון וחצי מיליון שקלים  

בכור צבאן. גם הוא נכנס לתמונה (יניב גונן)
בכור צבאן. גם הוא נכנס לתמונה (יניב גונן)
 

עידו חג'ג' גם הוא השתכנע ותוך כדי שריכז אליו את כל ההצעות וההלוואת, החל במסע שכנועים משלו על מחזיק זכויות הניהול של הפועל תל אביב, חיים רמון, שלא היה שלם עם המהלך של לקיחת עוד הלוואות וככל הנראה עדיין מהרהר האם לא היה עדיף לבצע את העסקה ולסגור את הגרעון, עקב "מחסור בחמצן" מהבחינה הכלכלית.

ההלוואות הללו, שמגיעות ל-4 מיליון שקלים, אשר נחשבות הלוואות אישיות ולא רשומות על הפועל תל אביב, מתווספות להלוואה הקיימת מבנק דיסקונט שפרס לקבוצה תשעה מיליון שקלים למשך תשע שנים, הלוואה שהיא חסרת תקדים במונחי הכדורגל הישראלי. כל אלו הם עוד לפני ההחלטת הבוררות בין רמון לטביב, החלטה שאמורה להגיע בחודש הבא ועשויה להכניס חוב נוסף לסיפור.

בנוסף לכל החובות, עידו חג'ג', שמהווה את העוגן המרכזי בניהול של הפועל תל אביב בחודשים האחרונים, מרגיש פגוע מאוד מהתנהלות האוהדים ששלחו לו עשרות סמסים לא נעימים. חג'ג' אמר למקורביו שהוא מרגיש שכולם שכחו את כל מה שהוא נתן לקבוצה.

עומר דמארי.  (יניב גונן)
עומר דמארי. החברים שמחו (יניב גונן)
 

השמחה הגדולה על ביטול העסקה לא הייתה נחלתם היחידה של אוהדי הפועל. גם השחקנים והצוות המקצועי היו מאושרים לשמע הידיעה על "הרכש" החדש שהביאו לקבוצה בדמותו של החלוץ מסלטה ויגו, עומר דמארי. 

לעתה נראה שהדברים סגורים, אך כל עוד יישאר חלון ההעברות רלוונטי, אל תתפלאו אם יקשר לשמו של דמארי העברה נוספת ויעביר את אוהדי הפועל תל אביב 48 שעות נוספות של מתח וכסיסת ציפורניים.

הסיפור הגדול עם זאת, עלול להגיע בקיץ הקרוב, שם תצטרך הפועל למכור את דמארי בסכום גדול שיוכל לכסות חלק מהגרעון שגדל. ההימור על אירופה כשל העונה ובהפועל מקווים שיבוא רוכש כדי שלא יצטרכו לתלות יהבם בהעפלה לליגה האירופית, זאת אם בכלל יצליחו להשיג את הכרטיס המוביל לשם מלכתחילה.

חשוב לזכור שבשל התביעות עם טביב והתחייבויות נוספות, מכירת דמארי בסוף העונה עלולה שלא להספיק ובהפועל עשויים למכור כוכבים כמו גילי ורמוט ואיתי שכטר ואפילו לשחרר את רן בן שמעון מחוזהו. האדומים בנו על רוכש ומקיימים פגישות בנושא כל הזמן, אם כי נראה שהעניין פשוט לא קורה והחובות הולכים ונערמים.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */