שתף קטע נבחר

"היו לי לילות לבנים. אני שלם עם ההחלטה"

עומר דמארי לא ישכח את היממה האחרונה. בבוקר הוא היה שחקן סלטה ויגו, בערב התכונן למשחק הגביע של הפועל ת"א מול הפועל חיפה. כך פוצצה ברגע האחרון העסקה הגדולה, והחלומות האירופיים יחכו

עומר דמארי סיים אתמול בצהריים את מה שאמור היה להיות האימון האחרון שלו בהפועל ת"א לקראת מעבר לתכלת של סלטה ויגו. אלא שהתוכניות האירופיות של החלוץ יאלצו להידחות, והוא ישחק היום בגביע מול הפועל חיפה.

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

הפועל כבר סיכמה עם ויגו על השאלת דמארי תמורת 300 אלף יורו ומכירת מחצית מכרטיסו לעמוס לוזון תמורת 450 אלף יורו, אבל אז הגיע הפיצוץ. עוד לפני כן, לוזון ביקש מאביו של דמארי לחתום על חוזה במכבי פ"ת, אולם החלוץ הבהיר כי הוא לא מוכן לחזור לקבוצה.

 

דמארי הודיע באימון לחלק מאוהדי הפועל כי הוא לא ישחק מול הפועל חיפה וכי הוא ממריא למחרת לספרד. מאחורי הקלעים החל לחץ על חיים רמון, ובארבע אחר הצהריים שלח הבעלים מייל לקבוצה הספרדית, בו הודיע כי הוא דורש שדמארי ישחק בגביע וימריא רק ביום חמישי.

 

שעה לאחר מכן הגיע מייל מסלטה ויגו, בו הובהר חד משמעית: "אם דמארי לא מגיע מחר (היום) לספרד, אנחנו יורדים מהעסקה".

 

עזר בהשארת דמארי בהפועל ת"א. עידו חג'ג' (צילום: עמית שעל) (צילום: עמית שעל)
עזר בהשארת דמארי בהפועל ת"א. עידו חג'ג'(צילום: עמית שעל)

 

בעקבות האולטימטום, בהפועל החליטו לנסות להשאיר את דמארי ברגע האחרון והחלו באיסוף כספים. חבר הדירקטוריון, מאיר תושב, הסכים לתת הלוואה של 1.25 מיליון שקל, ובכור צבאן, יחד עם איש עסקים אמיד אוהד הקבוצה, העניקו הלוואה נוספת בסך שני מיליון שקל. יחד עם סכום נוסף שהגיע מעידו חג'ג' וגורמים נוספים, הצליחה הפועל לגייס 4 מיליון שקל שדרושים לכיסוי הגירעון העונה.

 

אחרי שהאדומים קיבלו מכתב נוסף מסלטה ויגו שירדה סופית מהעסקה, הודיע חג'ג', אחת הדמויות המרכזיות בהשארתו של דמארי: "סופית, עומר יישאר עד סיום העונה יחד איתנו. עשינו את כל המאמצים".

 

אבל למרות ההצהרות הברורות, בדינמיקת הניהול בהפועל הכל יכול להשתנות ברגע האחרון.

 

זעם על הפועל ת"א. עמוס לוזון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
זעם על הפועל ת"א. עמוס לוזון(צילום: ראובן שוורץ)

 

עמוס לוזון זעם על הפועל, כשאמר: "חיים רמון חשש מתגובת האוהדים ולכן עשה את מה שעשה. המטרה שלי הייתה שדמארי יגשים את החלום שלו. בקיץ הוא יוצע למכירה לכל המרבה במחיר".

 

דמארי עצמו אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות": "עם יד על הלב, יכולתי להגיע לליגה הטובה בעולם, אבל אני שלם עם עצמי ושמח שאני נשאר בהפועל. אם זה היה תלוי בי, זה מה שהייתי רוצה שיקרה".

 

"היום הכי מטורף בחיים שלי". דמארי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"היום הכי מטורף בחיים שלי". דמארי(צילום: עוז מועלם)

 

על השתלשלות העניינים אתמול סיפר החלוץ: "זה היה היום הכי מטורף בחיים שלי. בבוקר כבר הראש היה בספרד, בלילה אני נשאר בהפועל. אבל אני בטוח שאגיע לקבוצה גדולה עוד יותר בסיום העונה".

 

דמארי עודכן דרך התקשורת לגבי ההתפתחויות. "עברה עליי תקופה לא קלה בכלל. כל הזמן המחשבות רצו לי בראש, לא הצלחתי להירדם. היו לי לילות לבנים רבים. כל יום קראתי שאני עובר לקבוצה אחרת, שכחו אולי שגם לי יש אמירה. חשבו שאני יס־מן ואעבור בכל מחיר לכל מקום, אבל ממש לא. מבחינתי זו תמיד הייתה הפועל או אירופה", הבהיר דמארי. "אני שמח שהצלחתי לעשות את ההפרדה. כל כך רציתי שכבר יגיע השלב שבו אדע סופית איפה אשחק עד סיום העונה".

 

בבוקר הראש היה בספרד. דמארי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בבוקר הראש היה בספרד. דמארי(צילום: עוז מועלם)

 

"אין סיכוי שאשחק אי פעם במכבי ת"א"

דמארי סיפר על סירובו להצעות משתי הגדולות: "מכבי ת"א רצו אותי. זה מועדון גדול, אבל לא היה שום סיכוי שאגיע אליו. אמנם לא גדלתי בהפועל, אבל היא הפכה לבית שלי והרגשתי מחויבות כלפי האוהדים שלא אעבור למכבי. אין שום סיכוי שאשחק אי פעם במכבי, בעד שום סכום שבעולם. אני אדם של עקרונות, הכסף לא משחק אצלי תפקיד. אני רואה דברים בצורה הרבה יותר עמוקה. לא יכול לתקוע סכין בגב לאוהדים. ברור לי שאוכל להגיע לרמות הגבוהות ביותר גם בלי להיות במכבי. אני מאוד מכבד את יענקל'ה שחר ומכבי חיפה, אבל אין שום הבדל או התקדמות במעבר מהפועל ת"א לחיפה. רציתי הפועל או אירופה בלבד".

 

על החגיגות של ערן זהבי מול האקסית הפועל ת"א: "בכל קבוצה שאשחק מול הפועל, לא משנה באיזו מסגרת, לעולם לא אחגוג נגדה. כל השטויות האלו של האקדחים וכאלה בחיים לא יהיו חלק ממני. תמיד אעריך מאיפה באתי ומי הקפיץ אותי לאיפה שאני".

 

אורח בלתי צפוי על המגרש

שער השנה של ברק יצחקי בסכנה? צפו

שופט הודיע: מעכשיו מוציא רק אדומים. צפו

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עומר דמארי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים