שתף קטע נבחר

נה לי זכתה באליפות אוסטרליה

המדורגת רביעית בעולם גברה 6:7 (3), 0:6 על דומינקה ציבולקובה שהצליחה להוות יריבה רק למשך מערכה אחת ואחרי שלוש הופעות בגמר סוף סוף הניפה את הגביע במלבורן. נה לי: "לבעלי יש מזל שמצא אותי"

הטניסאית הסינית, נה לי (4 בעולם) זכתה היום (ש') בתואר הגראנד סלאם הראשון של השנה, אליפות אוסטרליה הפתוחה לאחר שגברה בגמר 6:7 (3), 0:6 על דומיניקה ציבולקובה הסלובקית.

 

  

נה לי שעבורה הייתה זו הזכייה הראשונה באוסטרליה והשנייה בכלל בקריירה בגראנד סלאם הגיעה לגמר כפייבוריטית מול היריבה הסלובקית המפתיעה שהעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר של גראנד סלאם. הפתיחה דווקא הייתה מותחת, במערכה הראשונה כל אחת מהשחקניות שברה את יריבתה פעמיים והמערכה הלכה לשובר שיוויון בו הפגינה הסינית דומיננטיות.

 

נה לי עם הגביע (צילום: AP) (צילום: AP)
נה לי עם הגביע(צילום: AP)

נה לי חוגגת את הזכייה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נה לי חוגגת את הזכייה(צילום: AFP)

 

המערכה השנייה כבר היתה סיפור שונה לחלוטין, ציבולקובה שעד כה נראתה כמי שהגיעה להילחם נעלמה לגמרי מהמגרש והסינית בקלילות ניצחה על האפס והבטיחה את הזכייה בתואר בגמר השלישי שלה במלבורן.

 

נה לי: "לבעלי יש הרבה מזל שמצא אותי"

האלופה החדשה אמרה בסיום: "אני מאוד שמחה לזכות סוף סוף בטורניר. הפעמיים הקודמות שלי בגמר היו צמודות ביותר והיום עשיתי את זה. כל הכבוד לציבולקובה ולצוות שלה על כל הדרך לכאן, היא ניצחה כמה שחקניות גדולות, אבל עכשיו אני צריכה גם להודות לצוות שלי שהפכו אותי לעשירה היום. אני כמובן מודה גם לבעלי שהוא עכשיו גם מפורסם בסין, תודה גם לך אתה איש מאוד נחמד ויש לך הרבה מזל שמצאת אותי".

 

אחת עם גביע, השנייה הסתפקה בצלחת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אחת עם גביע, השנייה הסתפקה בצלחת(צילום: AFP)

 

ציבולקובה אמרה בסיום: "אני לא יודעת מה להגיד עכשיו. אלו היו השבועיים הכי נפלאים בחיים שלי ואני מרגישה שאני עומדת לבכות. אני מודה לצוות שלי על התמיכה הרבה לאורך כל הדרך ולהורים שלי שצופים בי עכשיו בבית בסלובקיה"

 

מערכה ראשונה  - 6:7 (3) לנה לי

כבר במשחקון הראשון ניצלה נה לי את נקודת השבירה השנייה שלה ושברה את יריבתה כדי לעלות ל-0:1. נה לי שמרה על הגשתה במשחקון הבא ועלתה ל-0:2. ציבולקובה עבדה קשה במשחקון השלישי אך בסופו של דבר הצליחה לעלות על לוח התוצאות ולצמק ל-2:1.

 

נה לי מחזירה חבטה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נה לי מחזירה חבטה(צילום: AFP)

 

נה לי שמרה במשחקון הבא ועלתה ל-1:3, ציבולקובה צימקה ל-3:2 ולאחר מכן ניצלה משחקון הגשה רשלני של הסינית בו ביצעה שתי שגיאות כפולות כדי לשבור ולהשוות ל-3:3. הסלובקית שמרה במשחקון הבא ועלתה ליתרון ראשון במשחק, 3:4. הסינית חזרה לעצמה במשחקון השמיני והשוותה ל-4:4.

 

ותראו מה קרה לשיער של ציבולקובה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ותראו מה קרה לשיער של ציבולקובה(צילום: AFP)

 

משחקון ההגשה הבא של ציבולקובה היה קשה וארוך אך בסיומו היא עלתה ל-4:5. נה לי השוותה ל-5:5 במשחקון הבא. במשחקון ה-11 הסינית העלתה הילוך ושברה בפעם השנייה בדיוק ברגע הנכון, כעת היא תהנה מהזכות להגיש למערכה. אלא שציבולקובה הפגינה אופי וברגע האמת שברה חזרה כדי לשלוח את המערכה לשובר שיוויון. נה לי עלתה ל-0:2 מהיר בשובר השיוויון,ברחה לאחר מכן ל-2:5 ובסופו של דבר זכתה בשובר השיוויון 3:7.

 

מערכה שנייה - 0:6 לנה לי

ציבולקובה עלתה ל-0:30 מהיר במשחקון ההגשה של נה לי אך הסינית התאפסה ושמרה על הגשתה. נה לי שברה במשחקון הבא, לאחר מכן שמרה, עלתה ל-0:3 והעמידה את עצמה בעמדה נהדרת. נה לי שברה פעם נוספת ועלתה ל-0:4 מבטיח, נראה כי ציבולקובה נשברה מנטאלית. נה לי שמרה במשחקון הבא ועלתה ל-0:5 מבטיח, מרחק משחקון אחד מתואר גראנד סלאם שני בקריירה שלה. ציבולקובה כבר פשוט לא היתה במשחק ונה לי שברה במשחקון השישי והאחרון של המערכה כדי להבטיח את הזכייה בטורניר.

 

ציבולקובה. לא עמדה בלחץ במערכה השנייה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ציבולקובה. לא עמדה בלחץ במערכה השנייה(צילום: AFP)

 

לא תאמינו איך הכדור הזה לא נכנס לשער

צפו: ניצחון ליונייטד על צ'לסי, אבל מחוץ למגרש

טמפרטורה שנמדדה במגרש בברזיל - 68 מעלות


פורסם לראשונה 25/01/2014 10:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים