יום שבת, 18.05.2024 שעה 01:36

ראשל"צ רוצה תארים, עין חרוד ואשדוד יפריעו

תיכונים: בגמר הבנים ייפגשו חניכיו של נדב זילברשטיין ("הקבוצות שוות") את עין חרוד (17:00). הבנות של ביה"ס הגימנסיה יתמודדו מול אשדוד (13:15)

|
נדב זילברשטיין. מוכן לגמר (יניב גונן)
נדב זילברשטיין. מוכן לגמר (יניב גונן)

אלופות ליגת התיכונים לבנים ולבנות יוכתרו היום (רביעי) בפעם ה-20 במסגרת אליפות התיכונים בכדורסל לבנים ובנות.

במסגרת האירוע יתקיימו שני משחקי הגמר, כאשר אצל התלמידות יתמודדו בפעם הראשונה במעמד הגמר מקיף ז' אשדוד והגימנסיה הריאלית ראשון לציון כשעבור כל אחת מהן זכייה בתואר תהווה היסטוריה. למעשה, במסגרת אליפות התלמידות עד היום התחלקו ב-19 תארים רק ארבעה בתי ספר, קרית שרת חולון, אוסטרובסקי רעננה, ויצו הדסים ורוטברג רמה"ש.

מקיף ז' אשדוד העפילו לגמר לאחר שהדיחו את אלופת 4 השנים האחרונות, אוסטרובסקי רעננה. הגימנסיה הריאלית ראשון לציון העפילה לגמר די בקלות ולאורך העונה ספגה רק הפסד בודד בגומלין חצי הגמר, שהיה משחק לפרוטוקול בלבד. הקבוצות נפגשו פעמיים בשלב הבתים כאשר ידה של ראשל"צ היתה על העליונה.

בגמר התלמידים המסורת שקובעת כי אף בית ספר לא זכה בתואר פעמיים ברציפות תשמר בוודאות כאשר אליאנס ת"א, אלופת אשתקד, הודחה כבר בשלב רבע הגמר. במשחק הגמר יופיעו תלמידי הגימנסיה הריאלית ראשון לציון, בית ספר שהופיע כבר שלוש פעמים בגמר ולצד שני הפסדים ב-1999 וב-2000 זכו בתואר ב-2007. שחקני הגימנסיה היו דומיננטיים לאורך העונה וספגו רק הפסד אחד במעמד גומלין חצי הגמר מול הריאלי חיפה, הפסד שלא הפריע להם להעפיל לגמר. ביה"ס הגימנסיה ראשל"צ חוגג היסטוריה נוספת בכך שהופך למעשה לבית הספר הראשון שמעפיל לגמר הכדורסל עם נציגות בשני המינים, תלמידים ותלמידות.

מאמן ראשל"צ, נדב זילברשטיין, אמר לקראת המשחק: "אני חושב שהקבוצות הן די שוות ברמתן ומאוד דומות בסגנון המשחק. אנחנו עושים את הדברים שלנו כרגיל, מתכוננים כמו לכל משחק, עובדים מאוד קשה בתקופה האחרונה ומרוכזים בעיקר במה שאנחנו צריכים להביא למגרש".

על היריבה אמר: "עמק חרוד היא קבוצה מסודרת ומאורגנת שעשתה דרך יפה לגמר, ואנחנו מצפים לזה בקוצר רוח ואני בטוח שתהיה אוירה טובה ומשחק טוב".

הבנות מתכוננות לגמר התלמידות

עבור תלמידי הרב תחומי עמק חרוד, שיחכו לראשל"צ מעברו השני של המתרס, זו השנה הראשונה במסגרת הליגה. שחקני עמק חרוד מגיעים אף הם עם הפסד בודד לאורך העונה, במשחק הראשון בשלב רבע הגמר מול אחד העם פ"ת.

ניר קפלן, מאמן עמק חרוד, התייחס גם הוא למשחק: “אנחנו לא באים עם תחושה של אנדרדוג, זה משחק של שתי קבוצות שוות שיכול להיות צמוד וגם להגמר בפער גדול לאחת הקבוצות. אלו באמת שתי הקבוצות שהיו הכי טובות במהלך הליגה וזה משחק אחד והכל פתוח".

השנה אירוע הגמר הינו בסימן 20 שנה לאליפות התיכונים ולהתאחדות הספורט לבתי הספר, בשני המשחקים יתארחו בוגרי אליפות התיכונים בכדורסל לדורותיה ויתקיים מצעד הצדעה לאלופות ההיסטוריות של הליגה. בנוסף, ההיכל בבית מכבי אמור להיות מלא עד אפס מקום, כאשר נבחרות בתי הספר השתמשו בכמות הכרטיסים המקסימלית שהוקצבה להם לאירוע.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */