שתף קטע נבחר

מחפשים דירה? הנה כמה כלים למציאת נכסים

בין אם אתם רוצים לשכור, להשכיר, לקנות או למכור; ובין אם מדובר בדירה או בחנות - יש לא מעט דרכים שמובילות למציאת הנכס הבא שלכם. התהליך לא פשוט - אז ריכזנו עבורכם מספר אתרים שיסייעו לכם בתהליך החיפוש

בין אם לשכירות או בעלות, על דירה, שטח או חנות, יש לא מעט דרכים שמובילות למציאת הנכס הבא. את התהליך הלא פשוט הזה ניתן לחלק למספר שלבים עקרוניים: החיפוש, הבדיקה, גיוס ההון והרכישה.

 

 

כדי להקל על החלק הראשון (החיפוש), ריכזנו עבורכם כלים שיסייעו לכם בתהליך וחילקנו אותם לקטגוריות ראשיות ומשניות, נושאים, קהלי יעד, שיטות מכירה וכמובן - הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים היום.

 

אתרי הנדל"ן

בין שלל האתרים המתמחים בנדל"ן, תוכלו למצוא ברשת 4 סוגים עיקריים:

  1. האתרים הכלליים: אתרי הלוחות פתוחים לכל ומשרתים בהתאם הן אנשים פרטיים והן מתווכים. דוגמאות תוכלו למצוא באתרים כגון WinWin, הומלס, לוח העיר ודומיהם. ישנם אתרים נוספים, כגון אתר מדלן והאתר של רשות המסים שמספקים הצצה לדירות למכירה.

    יתרונות: חיבור מיידי לכל מודעה שעולה באתר, במודל עדיפות או בהתראה (על חלק תדרשו לתשלום על מנת לקבל את אותה הקדימות בחשיפה).

    חסרונות: אתם רואים אתר אחד בכל פעם, ואם נרשמתם לשירותי ההתראות שלהם, תקבלו הודעות וקריאות בכמויות אדירות.

  2. רכזי המידע (אינדקסים): אתרים אלו מרכזים מידע מאתרים אחרים. חלקם מודיעים מהיכן המידע נלקח, וחלקם אף מפנים אל אתרי המקור, אך לא כולם. לדוגמא: אתר OMM המרכז רשימות של אתרים מכל הסוגים (אתר אינדקס); אתר כאן גרים; ואתרי אינדקס של לוחות מקומיים דומים. מקרה נוסף של הצלבה מעניינת ניתן למצוא באתר חדש יחסית ששמו דירות2. באתר מרוכזים סטטוסים ופוסטים מקבוצות שונות בפייסבוק לגבי דירות להשכרה. האתר אינו חלק מרשת חברתית, אלא רק שואב ממנה את המידע.


     יתרונות: ריכוז נתוני הדרישה שלכם לבקשה אחת ("שאילתא") וקבלת תשובה מכמות גדולה של אתרים, על חלקם אפילו לא שמעתם.

    חסרונות: אתם תלויים בתהליך עדכון הנתונים באתר, שיכול להיות מיידי או בעיכוב משמעותי. כלומר, יש סיכון שתאבדו את הנכס עליו חלמתם.

  3. אתרי התיווך: ישנם אתרים בהם ידוע כי כל המפרסמים הם מתווכים. זאת בנוסף לאתרי הדירות הרגילים, ששם יכולים "להתחבא" מתווכים או להיות תחומים לאזור מסוים באופן מוצהר.

    יתרונות: סטנדרט פרסום להגינות ושקיפות, כפי שקבע אתר MLS הישראלי (אתר מרכז הנדל"ן הישראלי של המתווכים.

    חסרונות: מול מערכת התיווך עומדת שאלת העמלה, שיכולה לנוע מ-0.5% ללמעלה מ-2%, הכל בכפוף למו"מ ושווי הנכס.

  4. אתרי קהל יעד: בנוסף לכל האתרים שצוינו, קיימים לא מעט אתרי נישה - כמו לוחות פרסום של אגודות הסטודנטים. כך לדוגמא, לוח הדירות של הקריה האקדמית אונו; האתר של תלמידי האוניברסיטה העברית; אתר הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב "מד"ס" (שהחל דרכו כאתר סטודנטים וכיום הוא חלק מקבוצת זאפ); האתר של לתלמידי אוניברסיטת בן גוריון; וכן אתרי נדל"ן מסחרי המתמקדים באזור גיאוגרפי מסוים כגון אזור הנגב או באר שבע, ונולדו כחלק מקידום העסקים באזור.

 

רשתות חברתיות

ניתן להשתמש ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק, ככלי חיפוש למציאת דירות לרכישה או לשכירות. כך לדוגמא, משתמש שאינו חושש מענייני פרטיות יכול לפרסם סטטוס בנושא ולקבל מיד מטר הצעות מחבריו. מנגנון מדויק יותר הוא חיפוש בקבוצות שנפתחו בדיוק לצורך כך.

 

חיפוש מהיר של המילים "דירה", "דירות", "בין חברים" וכדומה, מגלה כמות אדירה של קבוצות, החל מקבוצות מחאה כמו "ועד הבית של תל-אביב", דרך דירוג שלילי של דירות מדכאות ועד קבוצות פתוחות וסגורות המציעות דירות בין חברים או לפני שיופיעו על הלוחות הכלליים.

 

היתרונות: זמינות המידע, מהירות השגתו ואמינותו.

 

החסרונות: חיפוש מייגע ללא אפשרות סינון לפי פרמטרים וחובת הנוכחות בפיד האינסופי.

 

אפליקציות בסמארטפון

חלק מהאתרים מספקים התראות עבור פרסומים חדשים שתואמים את הגדרות החיפוש שלכם, אך ישנם כאלה שלוקחים את ההתראות צעד אחד קדימה - באמצעות אפליקציות ייעודיות. בראש ובראשונה אפליקציות קיימות לאתרים הגדולים כמו WinWin והומלס.

 

במקביל נוצרו כמה אפליקציות אשר "מאזינות" לסטטוסים ברשתות החברתיות, ומודיעה לכם אם יש "חבר" שפרסם סטטוס רלוונטי לחיפוש שלכם. למשל אפליקציות כמו Wispa (באייטונז), Grapevine (אפליקציית פייסבוק), Find4Me (אף שהעדכון האחרון בעמוד הרשמי שלה היה בנומבר 2012). תחום אפליקציות האנדרואיד קצת מאכזב בתחום. חיפוש של המילה "דירות" הוביל לרשימת אפליקציות מחו"ל, מחשבוני משכנתא ואפליקציית תיווך אחת של redox.

 

היתרונות: האינטרס של אפליקציית מובייל ייעודית ברור, כל עוד האפליקציה אכן משרתת את האינטרסים של שני הצדדים - היזם והמשתמש.

 

החסרונות: אין מספיק אפליקציות בתחום, ייתכן בשל היעדר עניין או מודל כלכלי.

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים גדולים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אפשר למצוא דירות גם באתר אוניברסיטאי
צילום: shutterstock
מומלצים