יום שבת, 01.06.2024 שעה 06:54

סרינה וג'וקוביץ' עלו, ונוס וקביטובה הודחו

אל' אוסטרליה הפתוחה: האמריקאית הראשונה בעולם פתחה בקלילות, אחותה הודחה. נה לי בשלב הבא. גברים: הסרבי לא התקשה. פרר וגאסקה עלו, האס פרש

|
ונוס וויליאמס מאוכזבת במלבורן (רויטרס)
ונוס וויליאמס מאוכזבת במלבורן (רויטרס)

יום הפתיחה של אליפות אוסטרליה הפתוחה לא האיר פנים לכמה מדורגות בכירות, שארזו מזוודות כבר אחרי הסיבוב הראשון.

הפתעת ענק נפלה כשהמדורגת 87 בעולם לוקסיקה קומקום מתאילנד העיפה את המדורגת שישית, פטרה קביטובה הצ'כית, אחת הטניסאיות שנראו בכושר הטוב ביותר לקראת הטורניר, עם 2:6, 6:1 ו-4:6.

אחרי מערכה ראשונה רעה של הצ'כית היה נראה כי היא חוזרת לעצמה עם מערכה שניה קלה, אבל במערכה השלישית התאילנדית חזרה למשחק וקביטובה נראתה גמורה ונכנעה. התאילנדית תפגוש בסיבוב השני את מונה ברתל מגרמניה, שגברה על סאסאי ז'אנג מסין 6:7 ו-3:6.

גם שתי האיטלקיות הבכירות המרכיבות את צמד הזוגות הטוב בעולם, שרה אראני ורוברטה וינצ'י, סיימו את דרכן בטורניר. אראני, השביעית בעולם, נכנעה לגרמניה יוליה גורגס 3:6 ו-2:6. ינצי, שהגיעה לטורניר כמדורגת 12 הפסידה לז'י ז'אנג הסינית, 3:6 ו-4:6.

הראשונה בעולם, סרינה ווליאמס פתחה את הטורניר עם 2:6 ו-1:6 קליל על אשלי בארטי האוסטרלית בת ה-17 על המגרש המרכזי. סרינה תפגוש בוונסה דולונוך הסרבית בסיבוב השני.

דווקא המדורגת 17, סמנת'ה סטוסור המקומית, שתמיד מפסידה בסיבוב ראשון בבית, צלחה את המשוכה השנה עם 3:6 ו-4:6 על קלרה זאקופלובה הצ'כית. אליסון ריסק מארה"ב שלחה הביתה את המדורגת 23, אלנה וסנינה מרוסייה, עם 2:6 ו-2:6. סטוסר תשחק מול השחקנית החמה בסבב צבטנה פירונקובה מבולגריה שניצחה 3:6 ו-2:6 את סילביה סולר אספינוזה מספרד.

גם ונוס וויליאמס בת ה-33 מצאה עצמה בחוץ, עוד בערב המשחקים הראשון. האמריקנית הוותיקה נכנעה בתום פייט מרתק לרוסיה המדורגת 22 בטורניר, אקטרינה מקרובה 6:2, 4:6 ו-4:6. "נלחמתי ונלחמתי ובסוף הצלחתי להפוך את המשחק לטובתי,  אמרה מקרובה בסיום.

ונוס וויליאמס (רויטרס)
ונוס וויליאמס. מחוץ לטורניר כבר אחרי הסיבוב הראשון (רויטרס)
 

וויליאמס יצאה למגרש כמו מלוע של תותח אחרי שבירות הדדיות ל-2:2 היא החלה לירות ווינרים וסגרה 2:6 במערכה הראשונה. ונוס כבר הוליכה 2:3 במערכה השנייה עם כמה נקודות שבירה, אך ברגע שמקרובה, שמצליחה באופן קבוע במלבורן, הצילה אותן המשחק התחיל להתהפך.

אחרי 57 דקות וכמה טעויות של ונוס, מקרובה לקחה את הסט השני עם 4:6. ונוס התעוררה ועלתה ל-0:3 במערכה השלישית. מקרובה נכנסה מנגד עם חמישה משחקונים רצופים ומשם כבר ונוס, לא הצליחה לחזור. מקרובה תפגוש בסיבוב השני את אירינה פאלקוני האמריקנית שעלתה כלאקי לוזר והביסה את אנבל גריגאס הספרדיה 3:6 ו-1:6.

נה לי הסינית, הרביעית בעולם ופיינליסטית 2013, פיגרה 2:1 מול אנה קוניוך הקרואטית בת ה-16. לי השיבה ב-12 משחקונים רצופים השלימה 2:6 ו-0:6 ועלתה בסערה לסיבוב השני שם תפגוש בת 16 נוספת, בלינדה בנצ'יץ' משוויץ שבמשחק עם פער גילאים ענק, גברה על קימיקו דאטה קרום בת ה-43, 6:4, 4:6 ו-3:6.

נה לי בחצי הגמר (רויטרס)
נה לי. עלתה בסערה לסיבוב השני (רויטרס)
 

המדורגת תשיעית, אנג'י קרבר מגרמניה, נשמה לרווחה אף היא כשעלתה לסיבוב השני אחרי 3:6, 6:0 ו-2:6 על גרמילה גאדסובה האוסטרלית. אלה קודריבצבה מרוסיה תהיה יריבתה הבאה.

אנה איבנוביץ' הסרבית (14), פיינליסטית 2008, גברה 4:6 ו-4:6 על קיקי ברטנס מהולנד ותפגוש באניקה בק הגרמניה בת ה-18 שהביסה 0:6 ו-0:6 את פטרה מרטיק האומללה מקרואטיה.

אנה איבנוביץ´ (רויטרס)
אנה איבנוביץ´ (רויטרס)
 

קאסי דלקווה האוסטרלית לא התחשבה בקאמבק של ורה זבנורבה השנייה בעולם לשעבר, והביסה אותה 2:6 ו-2:6 בדרך למפגש עם קריסטין פליפקנס הבלגית (18) שהביסה את לאורה רובסון הבריטית בתוך 50 דקות, 3:6 ו-0:6.

גם הבריטית השנייה בטורניר, הת'ר ווטסון, בחוץ. ווטסון הפסידה בתום דרמה לדניאלה הנטוחובה הסלובקית 5:7, 6:3 ו-3:6. 

ג'וקוביץ' פרר, ברדיך, ואורינקה וגאסקה עלו, האס פרש
בגברים נובאק ג'וקוביץ, אלוף שלוש השנים האחרונות, התקשה במערכה השנייה עבר עבר לסיבוב השני עם 3:6, 6:7 ו-1:6 מול לוקאס לאקו הסלובקי. יריבו הבא של השני בעולם יהיה לאונרדו מאייר מגרמניה.

ג´וקוביץ´ מניף את ידיו בסיום (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ'. העפיל לסיבוב הבא (רויטרס)
 

המדורג 12 טומי האס בן ה-35, פרש באכזבה גדולה עם פציעה ממשחק הסיבוב הראשון שלו מול גארסיה לופס הספרדי, בפיגור 7:5 ו-5:2. יז'י ינוביץ מפולין, המדורג 20, מצא עצמו בפיגור 2:0 במערכות מול הילד האוסטרלי ג'ורדן תומפסון בן ה-19, 331 בעולם, אבל ממש ברגע האחרון הצליח לקחת את המערכה השלישית והתחיל במהפך שאותו השלים עם 6:1, 6:4, 4:6, 2:6 ו-1:6
.

המדורג שלישי בין הגברים, דוד פרר, שפתח לא טוב את העונה, עלה לסיבוב השני עם 3:6, 4:6 ו-4:6 על אלחנדרו גונסאלס מקולומביה. אדריאן מאנארינו נצרפת יהיה יריבו הבא.

המדורג 17 טומי רוברדו מספרד אחראי למרתון של היום מול לוקס רוסול הצ'כי. רוברדו חזר מפיגור 2:1 במערכות לניצחון 1:6, 7:6, 6:3, 6:7 ו-6:8.

פרר וגונסאלס (רויטרס)
פרר וגונסאלס (רויטרס)
 

תומס ברדיך הצ'כי המדורג שישי לא התקשה עם 3:6, 4:6 ו-3:6 על הקזחי אלכסנדר נדובסיוב. המדורג תשיעי, רישאר גאסקה, ניצח בקלות בדרבי צרפתי את דוד גואז, 5:7, 4:6 ו-1:6. סטן ואורינקה (8) עלה לסיבוב השני כשיריבו אנדריי גולובב מקזחסטן פרש בפיגור 6:4 ו-4:1.   

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */