שתף קטע נבחר

בלבול ביצים / טור

פעם גיא פניני היה עושה שטויות, אבל במכבי ת"א הגיע השינוי: נותנים לו גיבוי. כי ככה זה ב"קבוצה של המדינה" - יתנו לך גב גם אם תסתבך בתקרית במועדון, תקרא למישהו נאצי או תתפוס למישהו בביצים. אז מה הפלא שהפרחח ממשיך בשלו?

גיא פניני עבר שינוי גדול בקריירה שלו מאז הגיע למכבי ת״א. אם פעם הוא היה שחקן שעושה שטויות בקבוצות קטנות ואף אחד לא שם לב אליו, כיום הוא שחקן ב"קבוצה של המדינה" וממשיך לעשות את אותן שטויות עם הבדל גדול אחד - גיבוי של הצהובים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

ככה זה במכבי ת"א, תמיד יתנו לך גב מול כל העולם. גם כשאתה מסתבך בתקרית במועדון כמו וויל ביינום, קורא למישהו נאצי תוך כדי משחק או תופס בלי בושה לאלכס מאריץ' בביצים לעיני 11 אלף איש בנוקיה ומול עוד מאות אלפים בבית - ואחר כך עוד מנפק תגובה שניתן להסביר אותה בפשטות כבלבול ביצים.

 

אצל הצהובים רווחת במשך השנים התפיסה שמי שאיתי הוא האוהב שלי, ומי שלא - הוא האויב שלי. פניני היה במשך שנים הילד הרע של הכדורסל הישראלי ואת הפרובוקציות המכוערות שלו ביצע בעיקר מול מכבי ת״א. למי אכפת אם אתה מפרק שחקן של אליצור אשקלון או נתניה, אף אחד לא יכתוב על זה אפילו בקטנה וזה לא שווה את המאמץ.

 

ב-2007, במדי הפועל ירושלים, פניני כמעט שבר לחצי את ליאור אליהו בעבירה מכוערת באמצע ניסיון הטבעה. "זו לא הייתה עבירה, זו הורדת זקיף מכוונת ומתוכננת שעלולה הייתה להשבית את אליהו לתקופה ארוכה", אמר אז שמעון מזרחי, רק בשביל למהר ולהחתים בסיום אותה עונה את המתאבק מירושלים במכבי שלו.

 

"הורדת זקיף". פניני מול אליהו במדי הפועל ירושלים (צילום: דודי ועקנין) (צילום: דודי ועקנין)
"הורדת זקיף". פניני מול אליהו במדי הפועל ירושלים(צילום: דודי ועקנין)
 

 

אחרי התקרית המכוערת שבה הרשה לעצמו ללחוש ליונתן שולדבראנד מהפועל ת"א: "נאצי, שיבוא לך ולאבא שלך סרטן בראש", פניני בכה כמה דמעות תנין והתנצל, אבל התגובה של מכבי הייתה מביכה כפליים. פניני הושעה "עד להודעה חדשה", שהגיעה למרבה חוסר ההפתעה עד משחק הליגה החשוב מול הפועל ירושלים ופתיחת שלב הטופ-16 ביורוליג. אריק שיבק אפילו זימן אחר כך את פניני לנבחרת, כך שהפרחח קיבל עוד חיזוק לאומי למעשיו המכוערים.

 

הפעם מכבי ת"א נמנעה מלהגיב על משיכת הביצים לסנטר הסרבי של קובאן. גורמים במועדון ציינו שלא קיבלו כל תלונה בעניין מהיורוליג, פניני אמר שזה לא היה בכוונה והוא בכלל לא שם לב, כאילו בכל יום הוא מושך לשחקן יריב או סתם אנשים ברחוב בביצים וממשיך הלאה.

 

טען שזה לא היה בכוונה. פניני (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טען שזה לא היה בכוונה. פניני(צילום: אורן אהרוני)

 

האמת הפשוטה היא שפניני נמצא בכושר טוב ובמכבי ת"א לא מתייחסים לענייני משמעת כי הניצחון מעל הכל. חוסר התגובה של המועדון רק אומר במילים פשוטות שהם מצפים שידלגו גם על הביזיון הנוכחי, וכמו שהאוהדים שלה כתבו פעם על שלט ביציע "אנחנו מכבי, Who the fuck are you". אז למה שגיא פניני יחשוב אחרת אם יש לו גיבוי רחב מההנהלה שלו?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים