יום שלישי, 21.05.2024 שעה 19:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633 מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

הילד ענק: השינוי שעבר מאור בוזגלו בבאר שבע

מחויב, מחובר, אמיתי, רעב לכדורגל ובעיקר שמח. בוזגלו התאהב בבירת הנגב ושם התאהבו בו בחזרה, אולי בדרך לתואר היסטורי. אופיר חיים וחזות מנתחים

|
בוזגלו חוגג עם הדגל (משה חרמון)
בוזגלו חוגג עם הדגל (משה חרמון)

ב-26 באוקטובר 2013, לאחר ההפסד לקריית שמונה וכשכל הליגה כבר חושבת שהיא תופעה חולפת, הגיעה הפועל באר שבע לאשדוד בלי מספר שחקני מפתח, כשבנוסף לכך החליט אלישע לוי לראשונה העונה להוריד לספסל את מאור בוזגלו.

רבים כנראה כבר חשבו שהקשר יקבל את ההחלטה בצורה קשה, יהיה ממורמר ויעלה בחוסר חשק מהספסל. מי שחשב כך, לא באמת מכיר את מאור בוזגלו של הפועל באר שבע. מחויב, מחובר, אמיתי, רעב לכדורגל ובעיקר שחקן שהחיוך פשוט חזר אליו, במלוא מובן המילה.

בוזגלו, שקיבל עידוד בלתי פוסק מהקהל שהגיע מבירת הנגב, עלה כמו גדול, כבש את שער השוויון ומכאן למעשה גם הגיעה נקודת המפנה שלו ושל הקבוצה. 11 משחקים בלא הפסד עברה הקבוצה מאז כשהמוציא לפועל העיקרי בתקופה הזו הוא מאור בוזגלו.

בוזגלו: מרגיש שאני נמצא במקום שמעריכים אותי
"רואים שאני נהנה מכדורגל ואני מחייך", אמר בוזגלו, "אני מרגיש שאני נמצא במקום שמעריכים אותי, שמכבדים אותי, אוהבים אותי ונותנים לי את כל הכלים כדי להצליח ואני אוהב לעבוד קשה על המגרש ואני שמח במקום שאני נמצא בו ורק שואף להתקדם".

"קיבלו אותי בצורה יוצאת מהכלל בהפועל באר שבע ואני מרגיש פה כמו בבית חם. לא שיחקתי תקופה ארוכה בגלל פציעה מאוד קשה בסטנדרד ליאז' וככל שאני משחק יותר, אני מביא את הניסיון שלי לקבוצה", הוסיף הקשר.

צפו: 1:2 דרמטי לב"ש על בני יהודה

חלוץ העבר, אופיר חיים, שחזר לבאר שבע אחרי קריירה קצרה בטורקיה, התייחס להגעה של בוזגלו לקבוצה ואמר: "חשוב להבין שאם חזרת מאירופה, הציפיות ממך בשמיים כי אתה מרוויח הרבה ובתחילת העונה הוא לא היה טוב והרבה הרימו גבה לגבי ההגעה שלו.

"אני לא רואה את החזרה של מאור לארץ בתור ירידה. אין ספק שהוא עשה את הבחירה הנכונה מבחינתו", מוסיף חיים שגדל במכבי ת"א, "אני חושב שבאר שבע הוא מקום עם לא פחות לחץ מהפועל ת"א וממכבי ת"א, אבל יכול להיות שהמרחק הזה מהמרכז כנראה עשה לו טוב".

האיחוד עם אלישע לוי, שאימן אותו בעונת 2007/08 בבני סכנין, עשה לבוזגלו רק טוב כשבאותה עונה היו לקשר 9 שערים ו-12 בישולים. העונה, אחרי קצת פחות ממחצית הדרך יש לו כבר 5 כיבושים ו-7 בישולים ואם ימשיך כך ישפר גם את הסטטיסטיקה הזו.

אופיר חיים (שי לוי)
אופיר חיים. "יכול להיות שהמרחק מהמרכז עושה לבוזגלו טוב" (שי לוי)
 

חיים: "בהפועל ב"ש בנו עליו כשחקן מרכזי כי הוא לא מפחד לקחת אחריות ויודע שיש ממנו ציפיות. יש שחקנים שלא יודעים להתמודד עם זה. מאור הוא לא אחד מהם. מבחינת מספרים הוא השחקן הכי טוב בארץ בשקלול מסכנין דרך מכבי ת"א, שגם שם הוא היה אולי הכי טוב בקבוצה".

"ייאמר לזכות אלישע שהכניס אותי בהדרגה ושמר עליי כי הוא ידע שזה לא פשוט לחזור אחרי תקופה כל כך ארוכה ובגלל זה גם הוחלפתי בתחילת העונה", סיפר בוזגלו, "אלישע ידע שאני לא אעמוד בעומסים וממשחק למשחק אני הולך ומשתפר ואני מאוד שמח וגם מהדרך שהקבוצה עושה".

גם השחקנים שמסביבו נהנים מנוכחותו של בוזגלו בחדר ההלבשה. אביתר אילוז, שהפך להיות חבר קרוב של הקשר אמר: "הוא שקט, צנוע ובחדר ההלבשה הוא מאוד דומיננטי מבחינה חברתית. הוא יכול לשבור את השגרה וזה חשוב.

אילוז חוגג עם בוזגלו. חברים טובים גם מחוץ למגרש (משה חרמון)
אילוז חוגג עם בוזגלו. חברים טובים גם מחוץ למגרש (משה חרמון)
 

"הוא מקנה לנו את השקט ומביא לידי ביטוי את הכישרון שלו על המגרש, הוא ווינר והוא אף פעם לא מוותר. אנחנו חברים מאוד קרובים וברגעים פחות טובים הוא תמיד נמצא שם וגם בתחילת השנה שהיה לו קצת קשה אני הייתי שם בשבילו והוא תמיד היה שם בשבילי", סיכם המגן.

זכרונות מגדי חזות
ה-11 בינואר 2014. כשהיא בפיגור של 1:0 מול בני יהודה ולא מצליחה כמעט לבעוט למסגרת קיבלה באר שבע כדור חופשי בדקה ה-89. בוזגלו ניגש לבעוט כדור כמו שרק הוא יודע וסובב אותו לחיבורים של איינוגבה.

אם תשאלו את אוהדי הפועל באר שבע, בעיקר את הוותיקים שבהם, אחד השערים הזכורים להם בכל הזמנים הוא אותה בעיטה חופשית של גדי חזות בעונת 1996/97, העונה שבה באר שבע המשיכה עד הסוף לזכייה בגביע המדינה.

אלישע ובוזגלו בימים היפים בסכנין
אלישע ובוזגלו בימים היפים בסכנין
 

בפיגור של 1:0 מול הפועל פ"ת ולאחר שנפצע סמוך לסיום, חזר חזות למגרש עם קרסול נפוח כדי לכבוש בבעיטה חופשית ולהשוות בעונה הגדולה האחרונה של הקבוצה מבירת הנגב (לפני העונה הנוכחית) שהיה שער שסימל ווינריות יותר מכל.

"כשאתה כובש בדקה הזו ובמיוחד שער כזה האירוע הופך אותך לווינר", אמר חזות, "זו הרגשה טובה יותר מלהבקיע פנדל בדקה ה-90 כי הקושי כשמעמידים מולך חומה ויש לחץ של שחקנים מסביב אז אם אתה מצליח להבקיע זו הרגשה עילאית".

חזות הוסיף: "יש שערים במהלך העונה שנכבשו כדי לסמן יעדים והשער הזה של בוזגלו גרם לקבוצה לסמן את היעד של אירופה כמטרה מרכזית כי מבחינה מנטאלית להוציא ניצחון בזמן פציעות אחרי פיגור עד הדקה ה-90 זה דבר אדיר".

בוזגלו בועט (משה חרמון)
בוזגלו בועט. "הרגשה עילאית" (משה חרמון)
 

אופיר חיים ממשיך לשבח את הבעיטות של בוזגלו: "מאור הוא שחקן מאוד מוכשר והפלוס שלו זה המצבים הנייחים שבהם הוא ממש מסוכן. קבוצות בעולם מתבססות על המצבים הללו ולמאור יש את זה מעבר לכך שהוא שחקן מצוין.

"יש שחקנים שזו יכולת מולדת, אבל חשוב לשמר את זה באימונים ואם לא תשמר, אז הבעיטות יהיו קרובות למסגרת ולכן כל אלמנט שאתה מתרגל יכול לבוא לידי ביטוי במשחק", סיכם חזות.

מאור בוזגלו לקח את ההזדמנות שניתנה לו בשתי ידיים ומוכיח מעל לכל ספק שהפועל באר שבע היא המקום בשבילו. אם ימשיך בקצב הזה, בוזגלו יהיה בורג מרכזי באחת העונות הגדולות של הקבוצה מבירת הנגב בכל הזמנים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */