שתף קטע נבחר

שובר מסורת / דל פוטרו מסתער על אוסטרליה

כבר שנה שהארגטינאי חבר קבוע בעשירייה הראשונה בעולם. אחרי שהתגבר על פציעה ומשבר, הוא רוצה לשחזר את השבועיים החלומיים מקיץ 2009 ובעיקר להפסיק את המנהג של ג'וקוביץ', נאדאל, פדרר ומארי לחלק את הגראנד-סלאמים ביניהם

שימו לב לנתון הבא: מאז אליפות צרפת הפתוחה בשנת 2004, לא פחות מ-37 מתוך 38 טורנירי הגראנד-סלאם האחרונים התחלקו בין "ארבעת הגדולים" בטניס גברים, כאשר קבוצת העילית הזאת כוללת את רפאל נאדאל, נובאק ג'וקוביץ', רוג'ר פדרר ואנדי מארי.

 

מי שהפר את ההגמוניה הזאת ולקח תואר משלו, היה הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו, שחתם שבועיים חלומיים בקיץ 2009, במהלכם גבר בחצי הגמר בארה"ב על נאדאל ובגמר ענק ניצח לאחר חמש מערכות את השווייצרי שדורג בזמנו במקום הראשון בעולם.

 

לא שוכח את קיץ 2009. דל פוטרו מול פדרר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא שוכח את קיץ 2009. דל פוטרו מול פדרר(צילום: AFP)

 

הזכייה - כנראה ההישג הכי גדול בקריירה של דל פוטרו - הובילה אותו לדירוג השיא שלו בקריירה בתחילת 2010, כאשר עלה למקום הרביעי בעולם. אלא שדווקא אז הוא נפצע, נקלע למשבור גדול, נעדר מהמגרשים לזמן רב והידרדר לשפל של מקום 485 בעולם בתחילת 2011.

 

אבל דל פוטרו לא ויתר. הוא חזר לשחק, החל את הקאמבק עם זכייה במספר טורנירים והמשיך אותו עם מדליית הארד באולימפיאדה. למעשה, מאז חודש ינואר בשנה שעברה, הארגנטינאי הוא חבר קבע בעשירייה הראשונה בעולם, ואת שנת 2013 סיים במקום החמישי בעולם.

 

לא ויתר למרות התקופה הקשה. דל פוטרו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא ויתר למרות התקופה הקשה. דל פוטרו(צילום: AFP)

 

עכשיו, מאמין הארגנטיני בן ה-25, שיש לו הזדמנות גדולה לפרוץ קדימה ולשפר עוד יותר את מעמדו, אבל יש לו מטרה לא פחות חשובה: להמנע מביקורים במיטות הטיפולים. "אני בחמישייה הראשונה לאחר שלוש שנים וחצי", אמר לאחרונה דל פוטרו בראיונות לפתיחת העונה. "יש לי צ'אנס לא רע להתקדם הלאה למרות שיש הבדל בין החבר'ה בראש בדירוג לבין השאר, אבל המטרה הגדולה ביותר שלי ל-2014 היא להישאר בריא".

 

אז האם דל פוטרו יוכל לשחזר את ההישג מארה"ב גם באליפות אוסטרליה שתיפתח השבוע? "רפא, מארי, נולה ופדרר כל כך טובים במהלך השנה. בכל טורניר וטורניר שהם משתתפים, הם גם זוכים והם קבועים במעמד חצי גמר והגמרים בכל הגראנד-סלאמים", אמר לאחרונה הארגנטינאי, שיודע עם מי יש לו עסק.

 

רק רוצה להישאר בריא. דל פוטרו (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
רק רוצה להישאר בריא. דל פוטרו(צילום: גטי אימג'ס)

 

"הייתי כבר קרוב להגיע לגמר בווימבלדון, אבל זה לא היה מספיק כדי לנצח שם בשנה שעברה", אומר דל פוטרו, "אני צריך להיות מוכן, כמו שהיה בשנת 2009 כשניצחתי את נאדאל ופדרר.

הם עדין הפייבוריטים הגדולים גם הפעם, אבל עשיתי הכנה טובה ואני מוכן לשחזר את הרגע ההוא".

 

ואכן ההכנה שלו הייתה טובה. הוא המשיך להתאמן בזמן שחבריו כבר החלו את העונה ורק היום זכה בטורניר סידני עם 3:6, 1:6 בגמר מול ברנארד טומיץ' (52 בעולם), מה שללא ספק יתרום לביטחון שלו לפני אליפות אוסטרליה.

 

נולה יקווה לזכות בטורניר בפעם החמישית שלו בקריירה והרביעית ברציפות במלבורן, פדרר ירצה לאסוף את התואר החמישי שלו באוסטרליה והראשון מאז 2010, נאדאל ינסה להמשיך את השנה הנהדרת שלו עם זכייה שנייה ומארי בכלל מפנטז על חוויה מתקנת אחרי שהגיע 3 פעמים לגמר במלבורן, והפסיד. אבל בין כל השמות הנוצצים האלה, כדאי לשים עין גם על דל פוטרו שרוצה לזכות בגראנד-סלאם הראשון של העונה.

 

צפו: רודמן שר ''יום הולדת שמח'' לקים

צפו: עב''מ מרחף מעל האצטדיון של ברמן

צפו: שלושה משקופים בעשר שניות 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
חואן מרטין דל פוטרו
צילום: AFP
מומלצים